P67/Z68 pcie

  • Der er vidst en del boards der kan, f.eks. dette z68 fra gigabyte (var bare det billigste gigabyte jeg lige kunne finde): LINK


    Det kører enten PCIex16 1 ved 16x eller PCIe 1 og 2 ved 8x hver.
    PCIex16 3 kører ved 4x

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ArCoN
    Den kan da ikk køre 2x 16?


    så vidt jeg kan se køre de kun med 1x16


    så hvis de endelig har 2 x 16 så går de ned på 8 hvis der kommer 2 kort i.


    Det skriver jeg godt nok i min post også ovenover ;)


    Det betyder nu ikke det store om kortene kører ved 8x eller 16x, men ok du leder efter et kort med en NF200 chip på, så vidt jeg kan se kan dette fra asus det: LINK eller dette fra gigabyte: LINK


    Men... på gigabyte boardet, deler de 2 x16 båndbredde med de 2x8, dvs hvis der bliver sat noget i x8_1 bliver x16_1 også sat ned på x8.


    Jeg kan ikke lige finde noget der bekræfter om dette også gælder for asus boardet, men det er da sandsynligt.


    Spørgsmålet må være om du ikke kan leve med at dine grafikkort kører i x8 mode, der skulle ikke være den store forskel alligevel og prismæssigt er de boards med NF200 chips rimeligt pebrede.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ArCoN
    hva med maximus 4 er det noget du kender noget til


    alle boards som ik har en Nvidia NF200 chip køre x8 når man putter kort i de 2 primære PCI-Express x16 porte.


    Asus Maximus IV Extreme, Gigabyte GA-P67A-UD7-B3 / GA-Z68X-UD7-B3 og ECS P67H2-A (V1.1)



    de er de eneste boards jeg lige pt. kender til som har Nvidia's NF200 chip som gør de ka køre 2x PCI-Express x16 i SLi ellers er det noget med PCI-E x16 / x8 / x8 også x8 / x8 / x8 / x8


    men igen du får ik meget ud af 2x x16 hvis du ik er benchmark guru.

  • Nu ved jeg ikke om du skal bruge 2x 16 til noget specielt, men håber du klar over at forskellen fra det og 2x 8 er 1% preformance i benchmarks, og ikke til at mærke forskel på i gaming.


    Jeg skiftede selv fra Gigabyte's P67 UD7(2x16) over til et Asus Sabertooth(2x8) da jeg byttede rundt pga chipset fejl, og faktisk ingen forskel kunne se i benchmarks overhovedet.

    Cpu: i5 2500K @ 4.5ghz
    Motherboard: Asus Sabertooth
    Cooler: Noctua nh-d14
    Ram: 8gb Mushkin Redline @ 1866mhz 8-9-7-24
    Gfx: 2x Sapphire 6950 2gb shaders unlocked @ 900/1325