AMD Phenom II X4 980 Black Edition

• Selvom lanceringen af deres nye FX-serie, som flere venter på med spænding, er lige om hjørnet bliver AMD ved med at sende nye processorer, med en noget ældre arkitektur som Deneb, på markedet. Og det er også en ny processor med Deneb-arkitekturen vi skal kigge nærmere på. Det er en AMD Quad-Core Phenom II X4 980 Black Edition, som kører med svimlende 3.7GHz. Processoren, som vi har modtaget fra AMD, kom i en tray, og ikke i en retailpakke med køler, manual og tre års garanti.

Læs testen her:

http://www.tweak.dk/review/AMD…80_Black_Edition/1270/1/1

[Blocked Image: http://www.tweak.dk/images/2011/review/1270/cpu-i-pakken.jpg]

Oprindeligt indlæg af X3N4T3
    Jeg forstår det ikke helt, hvorfor er det negativt at en CPU har pins i forhold til at den ikke har?

Jeg har personligt selv været ude for en del gange desværre, og det har andre også hvis man søger rundt om på nettet, at når man vil fjerne ens køler oven over CPU'en kan kølepastaen som sidder imellem CPU og køler, godt danne en meget tæt og stærk binding, imellem de 2, så når man prøver at tage køleren af, ryger CPU'en med op. Det er jo ikke skide smart, og i én ud af måske 30-35 tilfælde kan de pins som sidder under CPU'en ryge af, og blive sidende i CPU soklen..

Har selv haft prøvet det et par gange hvor CPU pins var knækket af, eller at CPU'en bare sad fast under køleren da man hev den af, dog uden knækket pins.

Oprindeligt indlæg af Xx-Razmuz-xX
    Positivt: Bliver ikke særlig varm under OC
    Negativt: Kræver High-end køler ved overclocking ?

Ja det er lidt modsigende, men der står: Rimelig lav varmeafgivelse under OC
    Og rimelig for mig er omkring de 50-55 grader ca, og den køler som blev brugt under testen var en Corsair H70, som for nogle måske syntes stor og en dyr affære at anskaffe sig, men mindre kan også godt gøre det. Men så vil ens temperatur højst sandsynlig være lidt højere.

Den kræver ikke en decideret en high-end køler under OC, men hvis man gerne vil teste en god OC hastighed så ville det være surt hvis ens køler var ens begrænsning, efter min mening.