Mac & VBA - hvordan er det nu lige?

  • Jeg overvejer at skifte min tro følgesvend på studiet ud (AKA min bærbare).


    En af mine overvejelser går på at investere i en macbook pro (nu ingen kommentarer herom).


    Men jeg har hørt den ikke understøtter VBA programmering. Jeg starter på kandidatstudium til september og VED jeg får brug for følgende programmer: SAS, MATLAB & VBA programmering.


    Er det rigtigt VBA ikke er undersøttet og kan man evt. bruge lidt "tricks" for at kunne anvende VBA?


    Det skal nævnes jeg absolut ikke gider installere Windåse på en macbook så det er IKKE en løsning. Jeg vil hellere vælge en PC så da det er "enten eller" i min verden.

  • Ja VBA er mig bekendt ikk understøttet på macs, desværre.


    Prøve og google og se om du kan finde ud af om det kan fungere via noget WmWare eller noget i den stil måske? =)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Når man tænker på at der skal køres emulering af en eller anden art, så kan du vist lige så godt købe en Windows baseret bærbar. Du kan jo sagtens få Windows til at se mindst lige så godt ud som OSX brugerfladen med lidt pillen, hvis det er dét der styrer.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af HerrMansen
    Når man tænker på at der skal køres emulering af en eller anden art, så kan du vist lige så godt købe en Windows baseret bærbar. Du kan jo sagtens få Windows til at se mindst lige så godt ud som OSX brugerfladen med lidt pillen, hvis det er dét der styrer.


    Det kan du forså vidt have ret i.


    Det er ikke udseendet som tiltaler mig ved Macbook og OSX.


    Jeg ønsker en bærbar som har;
    1) God hardware
    2) Lang batterilevetid (6 timer eller over på en opladning).
    3) Stærkt bygget.
    4) Max 14 tommer.


    Jeg har ikke fundet nogen alternativer, som jeg selv synes er bedre end macbook'en.


    Jeg har kigget på såvel Dell, som Lenovo, men må ærligt erkende at hvis prisen for alternativerne er det samme, eller dyrere som for en apple maskine, så foretrækker jeg Apple.


    Det skal siges jeg får en Macbook pro til 8000 pga. studerabat, og jeg planlægger at købe ligeså snart back-to-school tilbuddet kommer op, så jeg får en (næsten) gratis iPod med.
    iPod'en planlægger jeg at sælge så prisen for macbooken ender med at blive omkring 7300-7500,- eller 8000, hvis jeg beholder iPod'en.


    Kan du finde et alternativ til mellem en 7000-7500 som er ligeså godt, eller bedre så er jeg lutter øre.