PC "fryser" ca. ved hver 3-4 opstart

  • Hej. Er ret ny her inde, og ved ikke lige om dette indlæg er lagt korrekt, men kunne ikke lige finde andre der omhandlede hjælp mm. :)



    - Mit problem består i, at mit pc "fryser" ved start, hvorefter jeg så må genstarte og den ved hver genstart har virket fint. Det er dog kun ved hver 2-4 gang ca. den fryser, og den fryser ikke fuldstændig, da musen stadig kan bevæges, klikker jeg på ikoner eller mapper sker der dog ikke noget, og de målere jeg har på mit skrivebord til cpu og gfx står da også helt stille.


    Specs:


    CPU: AMD Phenom II X6 1090T 3.2 GHz
    RAM: 8 GB DDR3 1333 MHz Kingston
    GFX: ATI Radeon HD 5770 1 GB
    Bundkort: Gigabyte GA-870A-UD3


    Da jeg ingen idé har om hvad problemet kan være ved jeg heller ikke hvilke andre informationer kunne være interessante, så spørg endelig og så vil jeg smide dem her ind :)


    Det er i sig selv ikke voldsomt irriterende, dog er pc'en under 6 måneder gammel, så det er da lidt irriterende (og nej sender den ikke bare ind, det tager en krig for dem hver gang man sender noget ind som i sikkert ved, og det er jo ikke engang sikkert det er en fejl fra deres side af da den kun har været der siden lidt efter jul)


    Skal siger jeg har skiftet den 1tb hdd ud med en 500 GB og sat min 1 tb som nr. 2 pga. en virus, hvor jeg efterfølgende måtte formatere min 1 tb og efterfølgende ikke kunne installere W7 på den igen? o.0
    Den kan dog godt bruges bare ikke som OS hdd, hm...


    Mvh Chaosbird

    Fixation on Blue!
    CPU: AMD Phenom II X6 1090T 3.2 GHz
    RAM: 8 GB DDR3 1333 MHz Kingston
    GFX: ATI Radeon HD 5770 1 GB

  • Det ville være nærliggende og tro det evt. er din harddisk, test den med diagnoses-programmet fra producentens hjemmeside.


    At du ikke kan bruge din 1TB disk som OS-disk må bero på en fejl40, medmindre den fejler noget fysisk, samme procedure som ovenstående, så er de i hvert fald udelukket.

    Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

    Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

  • Var dine HDD blevet renset for virus allesammen?

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Prøv lige at scanne begge diske med denne


    http://www.f-secure.com/en_EME…eats/tools/online-scanner


    Kan du få den renset totalt, så installer microsofts egen antivirus


    http://www.microsoft.com/security/pc-security/mse.aspx


    Så burde problemet være væk, da du højst sandsynligt stadigvæk har noget snavs liggende på dine diske.


    Så brug ccleaner til at se efter om der stadigvæk er noget skidt i din reg.database


    http://www.piriform.com/ccleaner


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

    Rettet en gang, sidst af Ebo ().

  • @ ayu: Vil jeg da lige prøve, og så se hvad der sker (:. Mhv fejl-40 ville jeg tvivle meget på det, da jeg har formateret og installeret OS på mere end 10 maskiner og sammenlagt nok mere end 30-40 gange, så det er en smal sag (: (og nej der er selvfølgelig nok flere af jer der ude der har gjort det mange flere gange, hehe). Og havde ingen problemer med at installere w7 på min 500 gb hdd heller. Men man kan selvfølgelig aldrig vide det, fik bare en besked om at den ikke kunne finde partitionerne da jeg skulle installere OS? Altså efter formateringen s:. Og det var kun ca. ved hver 4-5 genstart den overhovedet viste nogen, måtte genstarte over 30 gange for at forsøge mig bare 4-5 gange, dog uden held.


    @ Renegger: Ja det skulle jeg mene, har kørt både AVG, Avast, Avira, CCleaner, Malwarebytes, Comodo og IObit flere gange, uden der skulle være fundet noget som helst på den, skal dog lige siges inden folk kommentere på det at jeg dog ikke har alt det installeret på samme tid! (:


    @ Sweet_Dane: Tja, det har jeg faktisk ikke afprøvet, men skal alligevel snart købe en ny hdd pga. plads mangel, så der vil jeg lige tjekke om den stadig gør det, vil dog ligge tjekke rammene da jeg faktisk ikke kan huske om jeg har gjort det.


    @ Ebo: f-secure manglede user rights et eller andet så den kunne ikke køre det hele igennem, men har prøvet at skanne med 3 andre av programmer uden noget, ved dog ikke om f-secure skulle være bedre end andre? Mvh MSE har jeg læst at den ligger på højde med de av programmer jeg i forvejen bruger, og har også hørt det ikke skulle være godt at have for mange installeret, men hvis der er en speciel grund til at bruge det er jeg da åben for gode råd (:. Ccleaner bliver i forvejen brugt ret ofte og har altid brugt det program, det er vildt så meget plads den renser væk! Første gang jeg brugte den på den her pc efter 1-2 måneder smed den 1-2 gb væk d:


    - Takker meget for alle jeres bud og i må undskylde mine lange svar og "opsætning", kan bare godt lide at svare alle for sig selv (:


    Mvh Chaosbird

    Fixation on Blue!
    CPU: AMD Phenom II X6 1090T 3.2 GHz
    RAM: 8 GB DDR3 1333 MHz Kingston
    GFX: ATI Radeon HD 5770 1 GB