problemer med sandy bridge setup

  • hey venner jeg har lige siden jeg har fået mit nye bundkort (Asus p8p67 deluxe) og cpu (2600k) haft problemer med at få den til at starte op. når jeg tænder på power knappen starter graffikkort blæser og de andre blæsere op og inden den når at vise noget på skærmen genstarter den og forsøger igen. den gør det typisk 2 gange..


    men nogen gange 3-4 gange hvor den også nogen gange når at starte harddiske delvis op og lige når at blinke i bios. typisk når den gør det og det lykkedes den at starte op siger dne i bios "overclock fail" og så skal jeg lige ind i bios og ud igen før den starter op.


    har prøvet at ressete bundkort flere gange og jeg køre med alt standard ingen oc. er ved at blive godt skør over det.


    hvad kan det være? ville jo tro det er noget med cpu eller bundkort da jeg gik fra et x58 system med en i7 til dette og der fejlede det intet..


    mine ram er Ocz cl7 som efter hvad jeg kan se er på listen over kompitabel ram så det kan vel ikke være det? har også prøvet at flytte dem til de 2 andre slotte uden held.


    der er stadig garanti på skidtet ved shg (proshop) men de bonner 300 kr hvis de ikke finder nogen fejl..

    Cpu: Intel Core I7 2600K
    Bundkort: Asus P8P67 Deluxe Rev. 3B
    GFX: ASUS GTX 1060
    Ram: 2x4GB G.skill Ripjaws x 1600Mhz
    HDD System: OCZ Vertex 3 HDD Lager: 2X 2TB Seagate Barracuda Green
    Køler: Corsair Hydro Series H50
    kabinet: Antech Nine Hundred Two
    PSU: Corsair TX-750W
    Skærm: Samsung Syncmaster P2450HD
    Logitech Performance MX/Logitech G1

  • så mange der har kigget og ingen der har nogen bud eller ved hvad der kan være galt??

    Cpu: Intel Core I7 2600K
    Bundkort: Asus P8P67 Deluxe Rev. 3B
    GFX: ASUS GTX 1060
    Ram: 2x4GB G.skill Ripjaws x 1600Mhz
    HDD System: OCZ Vertex 3 HDD Lager: 2X 2TB Seagate Barracuda Green
    Køler: Corsair Hydro Series H50
    kabinet: Antech Nine Hundred Two
    PSU: Corsair TX-750W
    Skærm: Samsung Syncmaster P2450HD
    Logitech Performance MX/Logitech G1

  • Har du prøvet at se om der er en opdatering til BIOS?


    Tjekket at RAM får den spænding de skal have og bundkort ikke undervolter?

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Synes det lyder mærkeligt..


    Har du prøvet bare med en ram blok? Haft din CPU ude, og i igen?


    Ellers tyder det nok på at dit bundkort har en fejl.


    Men tjek lige at alle ledninger osv. er sat rigtig til..

    ASUS PRO-GAMING Z170 - Intel i7-6700K - GeForce GTX970 - Crucial 16GB DDR4 2400Mhz - Samsung 850EVO 500GB

  • hey tak for svarene.. jamen bios opdatering burde vel ikke være det når jeg fik den nærmest fra asus og hjem til mig efter de har lavet den der b3 revision?


    har prøvet at sætte power on by pcie det hjælper intet.


    kan jeg godt køre med en slot ram kun den skal vel have dual ram? har jo et triple channel sæt fra mit gamle i7 setup hvor jeg har brugt de 2 af dem og dne anden ligger bare i skuffen.


    Rammene er på support listen så kan ikke forstå hvis det er dem. men den køre dem på 1066 mzh 1.500 volt den jo siger er standard. og det er 1600 mhz 1.650 volt efter hvad jeg kan se. smider lige et link.
    jeg tror det er disse det er de eneste cl7 1600 mzh triple channel jeg kan finde.
    http://www.ocztechnology.com/o…ltage-triple-channel.html



    har også haft problemer med kommunikation mellem bundkort og ai suite med blæser opsætning osv men det er ikke sikkert det har noget med dette at gøre.


    er virkelig lost her har prøvet at auto oc lidt men det er umuligt når dne laver det numme rder. kan heller ikke nå højere som 4,8 ghz og der skal den presses nogen gange for at nå der op.

    Cpu: Intel Core I7 2600K
    Bundkort: Asus P8P67 Deluxe Rev. 3B
    GFX: ASUS GTX 1060
    Ram: 2x4GB G.skill Ripjaws x 1600Mhz
    HDD System: OCZ Vertex 3 HDD Lager: 2X 2TB Seagate Barracuda Green
    Køler: Corsair Hydro Series H50
    kabinet: Antech Nine Hundred Two
    PSU: Corsair TX-750W
    Skærm: Samsung Syncmaster P2450HD
    Logitech Performance MX/Logitech G1

    Rettet en gang, sidst af basseger ().


  • Du skal lige rette volt til selv i bios, siden dem som du bruger vil have mere end de nye DDR 3 ram til sandy, grundet de er jo lavet til at køre fuld knald ved de 1.65 volt, ikke ?.


    Selv om du har fået kortet lige fra Asus, så er det en god ide lige og se om der er en bios opdatering, det kan rette mange små fejl, som de ikke var opmærksom på fra en start af.


    Ang. din hastighed så ligger du da i den øvre ende af skalaen hvis du kan nå de 4.8 Ghz, der har du ikke rigtig noget at klage over i mine øjne, men måske er det bare mig, at den er gal med.


    Så vidt jeg lige husker har Asus lavet en ny AI suite, som ligger på deres website og som virker, så hent lige den nye version, og se om ikke problemet er væk.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • jeg har et bundkort magen til.
    prøv evt at tage unødvendige USB-stik ud.. jeg får CPU-fan fail med logitech G25 tilsluttet under startup.


    ---


    er der nogen af jer det er lykkes at få windows til at gå i slumring/standby?
    Jeg kan i hvert fald ikke få min vækket korrekt op igen efter slumring.

    Asus A8V-E Deluxe
    AMD 64 3200+
    Asus EN6600GT
    raptor disk 10 k rpm 36,7 gb sata + en anden 250 gb sata hd
    1 gb Balastix ram

    Rettet 2 gange, sidst af Baztion ().

  • slumre fungere fint her afprøvede det lige. men har prøvet at bøvle lidt med det efter den åbenbart selv var gået i slumring..



    vil mine ram selv stige i hastighed til 1600 mzh når jeg hæver volt? eller de skal måske ikke køre med fuld mhz ved standard cpu frekvens?


    hvis i mener det er mine ram så får jeg da gevaldige problemer med auto tuning af min pc med ai suite vil jeg ikke?


    der står jo low voltage ram 1600mhz 1,65v er det hvad de skal køre standard? bundkortet burde vel selv kunne finde ud af det med voltene osv efter den har alt det der epu digi+ og alt det der.?


    der må jo også være andre der har købt et sandy bridge opsætning og brugt gamle ram mon de har haft samme problemer kunne da være rart at høre om så..


    baztion: du slulle aldrig køre med en vand køler fra corsair? på mit gamle asus rampage 2 extreme lavede den også cpu fan fejl og skulle ind i bios og slå monitor af den fra.

    Cpu: Intel Core I7 2600K
    Bundkort: Asus P8P67 Deluxe Rev. 3B
    GFX: ASUS GTX 1060
    Ram: 2x4GB G.skill Ripjaws x 1600Mhz
    HDD System: OCZ Vertex 3 HDD Lager: 2X 2TB Seagate Barracuda Green
    Køler: Corsair Hydro Series H50
    kabinet: Antech Nine Hundred Two
    PSU: Corsair TX-750W
    Skærm: Samsung Syncmaster P2450HD
    Logitech Performance MX/Logitech G1


  • Det med dine ram er lidt mere "kompliceret" end som så, grundet ram til P67 chipset kører 1.5 volt, som standard, så du skal lige selv ind og rette timmings, mhz og volt til, da dine ram er lavet til P55/x58 chipsettet som vil have lidt mere til føden.


    Hvad skal du bruge AI suite til overhovedet ?, du skal jo bare hæve din multiplier og ikke andet ?.


    Var jeg dig havde jeg afinstalleret alt det gylle og komplet ligegyldige programmer til det, da det aldrig har været så nemt før, at lave et manuelt OC.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • jamen hvad skal mine ram settings lyde så?


    det med ai suite er mest for mit fan controle og så kan du lade den auto tune din cpu det kan jeg ikke rigtig finde i bios. den fan control i bios har ikke samme muligheder som den i ai suite. og så kan jeg bruge den til temps blæser omdrejninger mm så ville være rart at det program de rent faktisk lavede til bundkortet duede:-)

    Cpu: Intel Core I7 2600K
    Bundkort: Asus P8P67 Deluxe Rev. 3B
    GFX: ASUS GTX 1060
    Ram: 2x4GB G.skill Ripjaws x 1600Mhz
    HDD System: OCZ Vertex 3 HDD Lager: 2X 2TB Seagate Barracuda Green
    Køler: Corsair Hydro Series H50
    kabinet: Antech Nine Hundred Two
    PSU: Corsair TX-750W
    Skærm: Samsung Syncmaster P2450HD
    Logitech Performance MX/Logitech G1

  • vil i mene det er mine ram der er problemet så? hvad skal mine ram justeres til så? og hvorfor viser den ikke det er 1600mhz men 1066 i stedt som også er den hastighed den kører med?

    Cpu: Intel Core I7 2600K
    Bundkort: Asus P8P67 Deluxe Rev. 3B
    GFX: ASUS GTX 1060
    Ram: 2x4GB G.skill Ripjaws x 1600Mhz
    HDD System: OCZ Vertex 3 HDD Lager: 2X 2TB Seagate Barracuda Green
    Køler: Corsair Hydro Series H50
    kabinet: Antech Nine Hundred Two
    PSU: Corsair TX-750W
    Skærm: Samsung Syncmaster P2450HD
    Logitech Performance MX/Logitech G1

    Rettet 2 gange, sidst af basseger ().

  • Du går ind på producentens website og finder lige dine ram, der står alle specs på dem.


    Tilbage i bios og ret dem manuelt til, så de kører jfr. de specs., som du har fundet frem til. Bruger Cpu-z til lige at chekke om det nu osse er, som alt skal være.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Som Ebo skriver flere gange, så skal du selv tilpasse dine RAM i BIOS.
    Dem du har er lavet til et andet chipset og du vil aldrig kunne få dit nye chipset til at genkende dem.


    Hvis du bare kigger på siden af den ramklods du har liggende, så står der lige det du skal skrive.


    Timing, volt og hastighed :)


    Lidt arbejde skal man selv lave, og så er der ikke noget som hedder nemt OC, Og vil anbefale til at gøre det manuelt i BIOS, da det er for dumt(ingen nævnt) at sætte sin lid til et stykke software, som køre under windows.


    :ph34r: