tilslutning af lyd til min fjerner HJÆLP søges!

  • Hej folkens, stå og gerne vil have min gammel Denon forstærker sæt til mit plasma skærm fra LG.
    fjerner: LG50PK760N http://www.lg.com/dk/tv-audio-…LG-plasma-tv-50PK760N.jsp
    forstærker: Denon DRA-735R http://hifi-leipzig.de/shop/pr…91lnblfpir0khlu0fte5oj6k7


    Hvordan få jeg det hele sluttet til sammen så det spiler? Har tilsluttet et dvd via scartstik og spilekonsol via hdmi. Havde regnet med, at der bare skulle smides audio ( rød/hvid ) ledning i så kørte det, men nej, det gør det ikke. Any AV ekspert der kan komme med lidt forslag til hvad der skal købes og hvordan det kan tilsluttes?


    edit: som alternativ kan jeg evt. på en eller anden måde tilslutte mine Logitech Z-2300 til???

    ASUS P6X58D-E + Xeon X5675 @ 4400 mHz

    MSI 1080Ti Armor OC ed

    12 gb Kingston Hyper X

    Samsung 840 Evo 120GB + WD 500 3ABYX

    28" Samsung U28D590D

    CreativeSB Audigy 4 ~ Logitech Z-2300 ~ Kingston Hyper X

    1000W Corsair ~ LianLi PC-P60 Armorsuit

    Rettet en gang, sidst af Rafal Pyszko ().

  • Ville være rart med lidt mere info omkring udgange fra TVet, DVDen og spillekonsollen...



    Der er som regel 2 måder, den første er at koble TVet til forstærkeren, men den har du prøvet uden held? (hvis lyden forsvinder fra tv'et er det mest sandsynligt en indstilling på forstærkeren, hvis lyden ikke forsvinder fra tv'et må der være en indstilling hvor du skal fortælle den at der er tilkoblet en forstærker...)



    Den anden metode, den jeg ville anbefale, er at koble dvd/konsol til forstærkeren med phono/phono kabler alt efter hvilke udgange der er på maskinerne, så vil kun billede køre til tv'et og lyden køre direkte til forstærkeren...


    Håber det har været til lidt hjælp...

  • konsol ps3, dvd ( jvc xv-n322 http://support.jvc.com/consume…hId=10&modelId=MODL027402 ) er med 1x scart og ellers som forstærkeren almindelige vel gammeldags udgange, ingen hdmi eller dvi ... har sgu ikke så meget styr på det må jeg nok sige, derfor kom med model nr, så folk har mulighed for at slå op :O

    ASUS P6X58D-E + Xeon X5675 @ 4400 mHz

    MSI 1080Ti Armor OC ed

    12 gb Kingston Hyper X

    Samsung 840 Evo 120GB + WD 500 3ABYX

    28" Samsung U28D590D

    CreativeSB Audigy 4 ~ Logitech Z-2300 ~ Kingston Hyper X

    1000W Corsair ~ LianLi PC-P60 Armorsuit

  • har researced lidt, og dit tv har 2 lydudgange, den ene er digital (den kan din forstærker ikke bruge) den anden er en udgang til hovedtelefoner, og det er den vi skal have fat i. Jeg forstiller mig at det er en minijack udgang, og så skal du have fat i en minijack-phono kabel(rød/hvid)(farven er ligegyldig der skal bare være 2 :) ) Så burde det være at koble fjerneren til forstærkeren og så vælge den rigtige indgang på forstærkeren og så skulle der gerne være lyd...


    Hvad sker der hvis du sætter et headset til, skifter den så automatisk til at spille lyd gennem dem?

  • Du kunne selvfølgelig bruge sådan en her også, hvis du har et ledigt Scart i hvert fald:


    http://www.avxperten.dk/scartu…-med-switch-til-inout.asp


    Sæt den i, sæt den til "Out", og så kobel rød/hvid til forstærkeren. Det skulle virke. :)


    EDIT: Det du skal være forberedt på, ligemeget hvilken lydudgang, er at du sikkert ikke kan skrue ned for lyden vha. TV'ets fjernbetjening, så du skal bruge din forstærker til at skrue op og ned hele tiden.

    Vision S-Series S3768
    Intel Core i7-3610QM 4x2,30GHz (Turbo 3.30GHz)
    17.3” LED AntiGlare 1920x1080
    Kingston 8GB DDR3-1600

    Nvidia GeForce GTX660m 2GB GDDR5
    Samsung 830-Series 256GB
    WD Scorpio Blue 640GB

    Rettet en gang, sidst af Spixe ().


  • Har du prøvet det der? Mig bekendt virker der nemlig ikke, da scart stikket på TVet fra TVets side er designet til input..


    Derudover vil han fint kunne skrue op og ned, hvis han benytter høretelefonudgangen..

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]


  • Har du prøvet det der? Mig bekendt virker der nemlig ikke, da scart stikket på TVet fra TVets side er designet til input..


    Derudover vil han fint kunne skrue op og ned på TVet fjernbetjening, hvis han benytter høretelefonudgangen..

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • hmmm, håbede faktisk på, at jeg kunne bruge den der scart dims, har nemlig selv kommet frem til at sådan en kunne måske virke, der er desværre ingen høretelefon indgang eller rettere udgang vel
    jeg fik regnet mig frem til, at hvis dvden tilsluttes med analog rød/hvid/gul ( et p.t. tilsluttet vha. scart ) ps3 fortsætter via hdmi så har jeg ledig scart til at smide den der scart out dims i hvor jeg smider rød/hvid phono stik i ?????? er det ikke sådan det skal være sat sammen ? forudsat sefølig at scart out dimsen virker som Dare_Devil er ind på
    ellers betyder det ikke så meget at jeg skal forbi forstærkeren for at skrue op og ned, det stå lige ved siden af og der er jo trods alt også fjernbetjening til sådan en pensionist sag der :razz:

    ASUS P6X58D-E + Xeon X5675 @ 4400 mHz

    MSI 1080Ti Armor OC ed

    12 gb Kingston Hyper X

    Samsung 840 Evo 120GB + WD 500 3ABYX

    28" Samsung U28D590D

    CreativeSB Audigy 4 ~ Logitech Z-2300 ~ Kingston Hyper X

    1000W Corsair ~ LianLi PC-P60 Armorsuit

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Dare_Devil


    Har du prøvet det der? Mig bekendt virker der nemlig ikke, da scart stikket på TVet fra TVets side er designet til input..


    Derudover vil han fint kunne skrue op og ned på TVet fjernbetjening, hvis han benytter høretelefonudgangen..


    Jeg har prøvet det på to fjernsyn - virkede på begge. Det kan selvfølgelig godt være, at det varierer.


    Og -alle- de TV, vi har i min familie, kan man ikke skrue op og ned for hovedtelefonudgangen på knapperne. Det skal gøres inde i lydinstillinger, hvilket man hurtigt bliver træt af. ;)


    EDIT: Du kender ikke en der måske har en liggende du kan prøve med?

    Vision S-Series S3768
    Intel Core i7-3610QM 4x2,30GHz (Turbo 3.30GHz)
    17.3” LED AntiGlare 1920x1080
    Kingston 8GB DDR3-1600

    Nvidia GeForce GTX660m 2GB GDDR5
    Samsung 830-Series 256GB
    WD Scorpio Blue 640GB

    Rettet 2 gange, sidst af Spixe ().

  • nej, men mener at jemogfix har sådanne sager til småpenge, så det skal hentes i eftermiddag og testes!

    ASUS P6X58D-E + Xeon X5675 @ 4400 mHz

    MSI 1080Ti Armor OC ed

    12 gb Kingston Hyper X

    Samsung 840 Evo 120GB + WD 500 3ABYX

    28" Samsung U28D590D

    CreativeSB Audigy 4 ~ Logitech Z-2300 ~ Kingston Hyper X

    1000W Corsair ~ LianLi PC-P60 Armorsuit

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Rafal Pyszko
    med sådan en scart out dims burde det kunne lade sig gøre at sætte sådan et sæt til også vel? :http://www.trustedreviews.com/…peakers_Peripheral_review


    Det skulle kunne lade sig gøre, jo. :) Hvis den kun har et jack stik dog, skal du have en adapter, som denne her:


    http://www.consolegames.ro/for…rca_plugs_audio_cable.jpg


    Eller denne, hvis der er Jack indgang i højtalerne:


    http://www.av-connection.dk/?ML=313

    Vision S-Series S3768
    Intel Core i7-3610QM 4x2,30GHz (Turbo 3.30GHz)
    17.3” LED AntiGlare 1920x1080
    Kingston 8GB DDR3-1600

    Nvidia GeForce GTX660m 2GB GDDR5
    Samsung 830-Series 256GB
    WD Scorpio Blue 640GB

  • sååå, nu har jeg lyd via anlægget fra fjernsynet, fra dvden kommer der en smule forsinkelse :rolleyes: dog lyden er der men ingen liv i ps3 lyden !?! kun via fjernerens høtalere, ingen output til anlægget, tråede at alt lyd der kom ind blev omdirigeret videre til forstærkeren, men åbenbart ikke det der kommer ind via hdmi ;( hva fa'en gør man så? havde glædet mig til at spille og se bluray movies

    ASUS P6X58D-E + Xeon X5675 @ 4400 mHz

    MSI 1080Ti Armor OC ed

    12 gb Kingston Hyper X

    Samsung 840 Evo 120GB + WD 500 3ABYX

    28" Samsung U28D590D

    CreativeSB Audigy 4 ~ Logitech Z-2300 ~ Kingston Hyper X

    1000W Corsair ~ LianLi PC-P60 Armorsuit

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Rafal Pyszko
    sååå, nu har jeg lyd via anlægget fra fjernsynet, fra dvden kommer der en smule forsinkelse :rolleyes: dog lyden er der men ingen liv i ps3 lyden !?! kun via fjernerens høtalere, ingen output til anlægget, tråede at alt lyd der kom ind blev omdirigeret videre til forstærkeren, men åbenbart ikke det der kommer ind via hdmi ;( hva fa'en gør man så? havde glædet mig til at spille og se bluray movies


    Hm. Du skaffede sådan en scart adapter? Er der ikke en indstilling der gør det?

    Vision S-Series S3768
    Intel Core i7-3610QM 4x2,30GHz (Turbo 3.30GHz)
    17.3” LED AntiGlare 1920x1080
    Kingston 8GB DDR3-1600

    Nvidia GeForce GTX660m 2GB GDDR5
    Samsung 830-Series 256GB
    WD Scorpio Blue 640GB

  • jov jov, den er skam sat til og lyden fra fjerneren bliver sendt til forstærkeren, almindelig antenne lyd kommer videre, dvd lyden kommer videre, kan så bare ikke forstå hvorfor alt lyd ikke bliver sendt videre? det ps3 sender via hdmi over i fjerneren bliver ikke afspillet via forstærkeren men kun via fjernsynets høtalere

    ASUS P6X58D-E + Xeon X5675 @ 4400 mHz

    MSI 1080Ti Armor OC ed

    12 gb Kingston Hyper X

    Samsung 840 Evo 120GB + WD 500 3ABYX

    28" Samsung U28D590D

    CreativeSB Audigy 4 ~ Logitech Z-2300 ~ Kingston Hyper X

    1000W Corsair ~ LianLi PC-P60 Armorsuit

    Rettet en gang, sidst af Rafal Pyszko ().