scanner deling via server

  • Jeg har en hp c 3100 printer med scanner i.
    Den er delt på en server der kører server 2008. Printer fungere fint.
    men hvordan kan jeg tilgå scanneren, scanne og sende det til den rigtige computer på netværket?


    Mvh Jens

  • man kan ikke dele en scanner over netværket normalt, da en scanner modsat en printer er en inputenhed... det vil sige at computeren sender ikke kommandoer til enheden, men modtager kun kommandoer.


    du kan dog få fat på server/klient applikationer såsom Remote Scan som du kan bruge til at håndtere scanneren over netværket med... bonus ved køb er at du får en app med til ipad og iphone. Desuden er der Capturix ScanShare som har nogle OCR funktioner


    alternativt kan du tjekke på HPs hjemmeside og se om de har software til formålet.

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

    Rettet en gang, sidst af Foxx ().

  • Ja hvis scanneren ikke understøtter netværksscanning som standard, er det lidt begrænset med valgmuligheder.


    Så vidt jeg kan se kan det i øvrigt godt lade sig gøre under Ubuntu(bare som et alternativ), jævnfør: LINK

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Tak for info.
    Ja en scanner sender jo self data den anden vej end en printer.
    Jeg kom til at tænke på det fordi at på min kærestes arbejde har de en scanner der kan dette.
    Det er self en prof kontor maskine der understøtter netværk osv.
    Jeg har lige skiftet server fra Ubuntu til server 2008.. æv at ubuntu så kan.
    Maskinerne der skal kunne bruge scanneren er xp og win 7 maskiner.
    Jeg tænkte bare at måske der var et program til serveren der kunne sende det videre.


    Mvh Jens