Indlæg af Jens ledet

    Jeg har en server med forskellige brugere ja. De har hver deres mappe på serveren de kan gå ind i. De mapper har jeg selv lavet i forvejen og givet dem lov til at se/skrive osv.
    De virtuelle mapper er jeg ikke helt med på hvor/hvad er. Går ud fra at de mapper jeg selv har lavet er de fysiske?


    Mvh Jens

    Jeg har en ftp server som køre ganske fint og normalt når man kobler sig almindeligt op på den fra en computer.
    Nu har jeg fået en iphone som jeg gerne vil kunne komme på ftpén fra.
    Jeg har downloadet "ftp connect" og "FTP" de viser begge recycle.bin, System volume information, og pagefile.sys som de eneste, og ingen af de mapper der ellers er på serveren.
    Log filen fra serveren siger at alt er rigtig og at den er kommet ind i den rigtige mappe....
    Hvad kan dette skyldes??
    Det skal siges at den viser de samme 3 "filer" lige meget hvilken bruger jeg logger ind med (de logger ind i forskellige maper)


    Mvh Jens

    Jeg har en macbook pro og en ibm t42. Dem vil jeg gerne kunne sende
    filer trådløst mellem. Jeg bliver nød til at bruge bluetooth da wifi på
    ibmén er død, det er også ok da det primært er små pdf dokumenter jeg
    skal sende.
    Problemet er at selvom de er parret og godt kan tilslutte
    hinanden, så kan jeg stadig ikke sende noget mellem dem. Når jeg sender
    fra min mac skriver den "enheden har ikke de nødvendige tjenester" og
    når jeg sender den anden vej skriver den bare "filen kunne ikke sendes,
    da forbindelsen ikke kunne oprettes. Kontroller, at
    bluetooth-radioenheden er tilsluttet" (og det er den)


    Nogen bud på dette?

    Tak for info.
    Ja en scanner sender jo self data den anden vej end en printer.
    Jeg kom til at tænke på det fordi at på min kærestes arbejde har de en scanner der kan dette.
    Det er self en prof kontor maskine der understøtter netværk osv.
    Jeg har lige skiftet server fra Ubuntu til server 2008.. æv at ubuntu så kan.
    Maskinerne der skal kunne bruge scanneren er xp og win 7 maskiner.
    Jeg tænkte bare at måske der var et program til serveren der kunne sende det videre.


    Mvh Jens

    Jeg har en hp c 3100 printer med scanner i.
    Den er delt på en server der kører server 2008. Printer fungere fint.
    men hvordan kan jeg tilgå scanneren, scanne og sende det til den rigtige computer på netværket?


    Mvh Jens

    Jeg bruger et lille freeware program der hedder
    wake-on -lan-sender 2.0 fra min laptop der køre xp


    Der er kun min tdc box med router i mellem maskinerne.
    Jeg har prøvet at tage min kaspersky firewall fra, men det ændre intet... jeg mistænker også lidt noget hardware i maskinen...
    Men jeg kan se at der er strøm på netkortet når maskinen er slukket, der lyser nemlig en lille led.
    hvad skulle psuén kunne lave af ged? den skal vel "bare" levere de +5v?
    Jeg havde samme problem under en server 2008 server (samme fysiske maskine).. så det burdte næsten ikke være software relateret?


    Mvh Jens

    Ok så fik jeg læst og kigget.



    Efter genstart skriver den stadig:
    Supports Wake-on: g
    Wake-on: g
    Current message level: 0x000000ff (255)
    Link detected: yes
    Så det ser ud til at den gemmer mine ændringer. og at den er sat til at blive vækket af en magic pakke. Og det kan jeg jo også.. men først efter jeg tager strømmen.
    Har du en idé til hvor det så er?
    Sorry hvis jeg er alt for newbie men det er min første linux maskine/server


    Mvh Jens

    Ja selfølgelig :-)
    Man hvad gør jeg så?
    jeg kan jo godt vække den med en magic pakke når først jeg har taget strømmen fra kabinettet og sat det på igen.
    Er der en måde at den deaktivere wol under power down? og hvor/hvordan kan jeg ændre dette?
    Og hvordan bliver det enablet bare fordi 230v bliver taget fra den og sat på igen?
    Mvh Jens