Dumme disk

  • Har lige bygget en ny pc, men har følgende problem:


    Jeg kunne ikke installere windows 7 fra den brændte dvd jeg havde af flere årsager, så jeg valgt bare at plugge harddisken i min egen computer, installere windows 7 på den, lige starte for at se at det virkede og så smække det over i den nye pc og lade den hygge sig. Det gik også glimrende at få det installeret og fik da også det startet glimrende op på den friske disk, og at så godt ud, men da jeg så smed den i den nye computer, kom problemet til syne: den vil ikke boote fra disken!? Den siger at den ikke kan finde en boot disk og at jeg skal smide en bootable disk i, men forfanden Win7 ligger jo lige der, instaleret og klart !? :S


    Jeg er rimelig sikker på at jeg har kørt denne metode før, så hvad er problemet? Any ideas?


    /Gehenna

    Selvbyg PC: 4 GB DDR2 1060, Geforce GTX285, AMD Phenom 2,4 x3, Samsung Spinpoint F1 1 TB.

  • Jeg må indrømme at jeg aldrig har hørt at den metode skulle virke og er heller ikke særlig overbevist om at det er en gode måde at gøre det på, men fred være med det (et øjeblik i hvert fald ;) )


    Havde du tilfældigvis andre harddiske siddende i computeren da du installerede windåse (især en med windows på allerede)?


    Det er muligt at installeren detekterede en anden bootloader og dermed ikke installerede en ny på den harddisk og kun tilføjede en reference på den anden disk.


    Hvis det ikke var det, så tror jeg du skal installere windåse på en mere konventionel måde, hvis der ikke er optisk drev i computeren, så tilslut SATA kablet fra din til computeren.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Der er optisk drev i puteren, men den påstår at der ikke 'er nogen driver til det' hvilket er lidt problematisk når jeg prøver at installere windåse :S

    Selvbyg PC: 4 GB DDR2 1060, Geforce GTX285, AMD Phenom 2,4 x3, Samsung Spinpoint F1 1 TB.

  • Nu kræver et optisk drev normalt ikke nogen driver, men det er muligt at installationsdisken ikke understøtter SATA controlleren som drevet er tilsluttet.


    Et workaround kunne være at sætte SATA controlleren til IDE mode (i BIOS naturligvis), men det er også muligt at en opdatering af BIOS/drevets firmware kan afhjælpe problemet.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.


  • Øh den brændte DVD? Det har jeg ikke hørt før? Hvor har du den fra om jeg må spørge, på alle windows skiver står der at den ikke må kopieres. :$

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate