CoolIT ECO eller RAM

• Hej
    Idag opdagede jeg en underlig lyd. Jeg smed derfor mit hoved ind i min case, for at finde ud af, hvor det kom fra.

Lyden er ligesom, hvis man har hørt for højt musik - altså ligesom en ringen for ørerne.

Den kommer fra omkring CPU-RAM området.

Så mit spørgsmål er: Er det min CoolIT, der laver den lyd eller er det muligt, at det kommer fra mine RAM eller deromkring.
    Systemet kører super stabilt og har ikke OC'et på ram.

Specs er i signatur.

/DMT

• Er det en konstant hyletone eller noget klikkende?

Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

• Det kan ikke komme fra dine ram, siden der ikke er noget som helst i en ram blok, som skulle kunne forsage det der.

Det kan sagtens være pumpen i dit kølesystem, som er skyld i det, Cool-it's pumper lyder lidt højere end Aseteks alternativ.

Kan osse være fra dit GFX/PSU, som Khorngor påpeger, og er det coil whine, så betyder det ikke det mindste, men er bare voldsomt irriterende at høre på.

Det kan osse stamme fra en kondensator på dit bundkort, altså strømstyringsdelen til din CPU hvilket er meget usandsynligt grundet, der er så mange faser til at styre det, så bundkortet burde kompensere for det selv og eliminere problemet.

Mvh
    Sam

AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

• Det kan være en anelse svært at fastslå hvor lyden kommer fra, og jeg er ret så sikker på, at det er pumpen på din Coolit du kan høre.

Du kan jo evt. prøve at skrue ned for pumpen via Speedfan (hvis pumpen er tilsluttet CPU-fan). Det var sådan jeg fasstslog at det var den, men den stoppede dog efter at være "kørt ind" :D

Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

• Weird.. Jeg kan ikke komme på andet, end det de andre har nævnt. Du har ikke en blæser siddende et sted, som kan give lyden?

Den ene af mine Antec Tricool gav en mislyd på H50, så har lige skiftet dem ud med to Scythe Gentle Typhoon.. Men det var mere en hyldende lyd end en klikkende..

Rettet en gang, sidst af Renegger ().

• Altså det er en hyletone, men den klikker on/off - kan måske betegnes som en sydende lyd. Troede som sagt det kom fra strømforsyningen, da jeg har oplevet det ved strømforsyninger generelt,men det kommer som sagt fra det område jeg har taget billeder af.

Der sidder ikke nogle blæsere deromkring, men der sidder et dvd-drev.

En kammerat prøvede forresten at lytte og han kunne ikke høre noget :S

• Kan du høre det når maskinene er lukket og du bare bruger den? Eller er det kun når du stikker hovedet ind i den? :D

• Ingen disk i drevet. Men det er kun når jeg stikker hovedet ind i - synes bare det er underligt :S

Og nogle gange har man jo bare lyst til at stikke hovedet ind i maskinen :$

• Så er du "underlig", fordi kan du ikke høre det udenfor kabinettet, så lad være med at bekymre dig.

Mvh
    Sam

AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

Oprindeligt indlæg af Ebo
    Så er du "underlig", fordi kan du ikke høre det udenfor kabinettet, så lad være med at bekymre dig.

Mvh
    Sam

Som sagt synes jeg, at jeg kunne det i går, men den lyd er åbenbart gået væk. Men thanks anyway