OC af en Phenom2 4x 965 BE

• Hej allesammen her inde..
    Jeg vil meget gerne lige have jeres meninger om min fremgangs måde med OC'en af min processor.. Det drejer sig om en Phenom2 4x 965 BE som standart er clocket til 3,4 Ghz fra AMD..
    Efter jeg har kørt flere volt igennem.. Sådan her ser det ud i CPU-Z, jeg har fået de op på 4,1 Ghz, og alt kører som det skal og der er ikke rigtig nogle temperatur forandringer, idet jeg har en Corsshair H70 vandkøler på.. Den skulle jo gerne kunne klare varmeudviklingen..

Jeg glæder mig til at høre fra jer, og evt i kan komme med nogle flere fif til hvad der ellers kan gøres for at få det bedst mulige system med flest kræfter at gøre med.. Og mht. nedslingning, så er det for mig en fornuftig tidshorrisont med ca. 2-2½ år for MB og Processor.. :D

Hilsen Elessar_DK

• min xeon har været ocet fra start og er vel 4 år uden nogen problemer.....sålænge kølingen er til det, skulle det ikke give nogle problemer mht den slags.

at hæve FSBen giver mere ydelse end at hæve multiplieren, sålænge rammene kan følge med (og bundkortets northbridge)

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

Oprindeligt indlæg af Fragman
    min xeon har været ocet fra start og er vel 4 år uden nogen problemer.....sålænge kølingen er til det, skulle det ikke give nogle problemer mht den slags.

at hæve FSBen giver mere ydelse end at hæve multiplieren, sålænge rammene kan følge med (og bundkortets northbridge)

Så udmiddelbart vil du mene, at jeg har gjort det rigtige?? Jeg eller skal jeg også hive noget mere ud af multiplieren?? For jeg prøvede at stramme den noget mere, men der blev systemet ustabil? ved at skrue op for FPS'en vel og mærke..
    Mht. bundkortet så er det jo et Asus Crosshair IV Formula, Northbrigden skulle jo gerne kunne klare at få en smule tæsk.. :D

Oprindeligt indlæg af Elessar_DK

Så udmiddelbart vil du mene, at jeg har gjort det rigtige?? Jeg eller skal jeg også hive noget mere ud af multiplieren?? For jeg prøvede at stramme den noget mere, men der blev systemet ustabil? ved at skrue op for FPS'en vel og mærke..
    Mht. bundkortet så er det jo et Asus Crosshair IV Formula, Northbrigden skulle jo gerne kunne klare at få en smule tæsk.. :D

Du skal jo ikke stramme multiplier (men tror jeg også du ved :) ), hævede du også volten da du skruede op for den i stedet?
    For synes det er utroligt at du kan få 4,1GHz ved 1,325V :P

• Med den lave volt er 4,1 ret flot - hell 4,1 er godt uanset indstillinger :)

Kan du ikke smide et link til memory-fanen fra dit cpuz også?

Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

• kan man nøjes med at skrue op for FSB er der ingen grund til at røre ved multiplier....kommer man i problemer med ram ikke kan følge med eller at man måske skal have en mellemting hvor northbridge fx ikke kan klare mere, så er det måske bedre at skrue ned for fsb og lidt op for multiplier istedet.....

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.