Angående test af NH-D14+2500k OC

  • Faldt lige over denne test http://www.tweak.dk/review/Cor…_processorkoeler/1266/5/1 hvor der bliver testet nogle få kølere, der er NH-D14 en af dem og der står de bruger 1,4V men den når kun op på 61 grader.


    Nu har jeg selv dette bundkort, denne køler og processor og når jeg stresstester min processor på 4,7 GHz (1,38V) i prime95 får jeg temps på op til 69 grader og 71 i linx. Er det fordi TWEAK bruge en eller anden lam stresstest eller hvad kan dette skyldes?

  • Nu er det mig der har udført testen, og der er på ingen måde fusket med det.


    Har du sikret dig, at du kører uden kabinet? og at rumtemperaturen er 24grader. For hvis du nu tester i et kabinet og din rumtemperatur fx er på 28grader, så er der lige pludselig en stor forskel.


    Nu er testen jo heller ikke direkte ment som en reference, det er derimod ligeså meget for at se forskellen på de forskellige kølere, og de er alle testet på samme måde.

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

    Rettet 2 gange, sidst af gaming-king ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af wezoi
    Nej men jeg har et silverstone fortress 2 som burde være bedre end intet kabinet og selv hvis det ikke var så er 8 til 10 graders forskel sgu meget.


    Bedre end intet kabinet det var da noget mærkeligt noget at sige :) Lige så snart du putter ting ind i en kasse bliver de da varmere end hvis de bare ligger ud på et bord :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Jacobni


    Bedre end intet kabinet det var da noget mærkeligt noget at sige :) Lige så snart du putter ting ind i en kasse bliver de da varmere end hvis de bare ligger ud på et bord :)


    tror han mener at det skaber et bedre airflow.. At man hele tiden dirigere kold luft hen over komponenterne.. Det kan også sagtens være bedre, end hvis man hele tiden holder en stillestående luft omkring komponenterne - fx når man ikke bruger kabinet.

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af gaming-king
    tror han mener at det skaber et bedre airflow.. At man hele tiden dirigere kold luft hen over komponenterne.. Det kan også sagtens være bedre, end hvis man hele tiden holder en stillestående luft omkring komponenterne - fx når man ikke bruger kabinet.


    Præcis, den varme luft burde blive erstattet hurtigere med et ordenligt kabinet og derfor burde komponenterne også blive koldere.


    Da jeg testede i går var der 25 grader indenfor så jeg forstår stadig ikke min temps, ved godt det ikke er ment som en referance men undrer mig stadig over op til 10 graders forskel.

  • Tja.. Der er mange ting som kan spille ind.


    Har du prøvet at kører med single channel RAM? Ikke at jeg gør det i testen, men fandt ud af, at der var omkring 10 graders forskel på når jeg kørte single og dual channel med RAM'ene..

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650