hvad sker der når jeg trykker på auto tune

• hej hej alle sammen
    har lige hentet den nyeste driver til min Club 3D Radeon HD 4890
    men når jeg vil OC det inde i Catalyst control center og trykker performance får jeg et drupdavne hvor jeg vælger AMD overdrive. og så trykker jeg auto tune og så får jeg et val jeg er i tvivle om hvad jeg skal vælge A eller B
    [Blocked Image: http://i51.tinypic.com/2a0nvvb.jpg
    og efter jeg har valt enten A eller B kommer der en grøn test skærm men hvor lang tid skal den køre?????

• Den bliver ved med at køre indtil at programmet er tilfreds med resultatet (den sidder faktisk og laver noget)

Det tager jo tid at finde den rette balance imellem fart og stabilitet - den kan ikke bare sætte en specifik hastighed og så forvente at den holder, det skal også testes.

Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

• Jeg ville bare vælge A, grundet den er default.

Du skal lige regne med at det tager noget tid, ca. 10-15 minutter inden den er færdig.

Mvh
    Sam

AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

Oprindeligt indlæg af hejko
    men ved du hvad jeg skal vælge A eller b????

Det er jo fuldstændig ligemeget som den også selv beskriver - den spørger réelt om hvilke(t) grafikkort den skal køre det på. Alle - eller det eneste der er (Så altså samme resultat)

Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

• ville det give så markante resultater med en Arctic Cooling Accelero XTREME Plus.så man kunne undgå at forny ens kort.ville gerne kunne køre alle di nye FPS spil i en god kvalitet jeg mangler god nok DirectX 11
    men kan det have stor indflydes på grafikken????

• Tror sgu næppe det kan betale sig længere. En AC køler hjælper på varmen, men i det lange løb så kan det bedre betale sig at spare op til et nyt kort i midrange.

Vær kun glad for at du ikke har DX11 - det kræver endnu mere af dit kort end DX9 ;)

Cyberduck

men er det ikke en god ting og have DX11 til alle di nye spil???

Kommer an på hvad du mener med "god"

Grafikken bliver bedre jovist - men det kræver også mere af kortet end hvis du kører samme spil i DX9, og altså derfor også dårligere ydelse i form af lavere FPS.

Det er ikke en magisk on/off knap der gør noget som helst hurtigere, hvis det er dét du tror.

Cyberduck

• Du kan også smide et HD4890 mere i til Crossfire (hvis din PSU og bundkort kan klare det). Så har du altså et ret velydende build.

Men hvad har du ellers i PC'en? For hd4890 er da ikke dårligt egentlig :)

Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

• drev Samsung WriteMaster SE-S224Q (Sort)
    bundkort ASUS P5Q3Chipsæt Intel P45 Express
    Ram (8gb) OCZ3P1333LV4GK
    strøm Chill CP-1000M
    cpu e8500 oc til 4.2GHz
    køler Corsair Hydro Series H50
    grafikkort Club 3D Radeon HD 4890 (1 GB)
    harddiske (2) WD Caviar Blue WD5000AAKS 500 GB+2 Kingston SSDNow V-Series 40 GB
    skærm samsung syncmaster 226BW
    testur Logitech Illuminated Keyboard (Dansk) (USB)
    mus Logitech Gaming Mouse G700
    kabinet Antec Nine Hundred
    headset Logitech Gaming Headset G930

• Jeg har altid kunne spille battlefield bad company 2 i 1680x1050 og overall qualtiy= medium
    Og efter at have hentet den nyeste driver kan jeg kun spille 800x600 og med overall qualtiy= low stabilt Hvad kan grunden hver til det???

mit grafiskkorte Auto tune er =[Blocked Image: http://i55.tinypic.com/243f7zm.png]

har fående et men passer det sammen med mit???
    http://www.dba.dk/radeon-pci-e-hd4890-club-3d/id-73199157/

• Alle HD4890 vil passe sammen med. Det kan dog være at du skal prøve at afinstallere din driver i nkontrolpanel og med DriverSweeper/Cleaner. Derefter installerer du seneste driver fra AMDs hjemmeside.

Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

Oprindeligt indlæg af Renegger
    Alle HD4890 vil passe sammen med. Det kan dog være at du skal prøve at afinstallere din driver i nkontrolpanel og med DriverSweeper/Cleaner. Derefter installerer du seneste driver fra AMDs hjemmeside.

Oven i det som Renegger, så ganske rigtigt siger, så husk lige at installere application profiles osse fra AMD, det er indstillinger specielt til crossfire og til mange spil for bedre ydelse.

http://sites.amd.com/us/game/d…ssfirex-app-profiles.aspx

Mvh
    Sam

AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

• Så er der lidt at læse om dit kort i crossfire. du skal så lige huske på at de nye drivere, især 11.4 preview skallerer rigtig godt i crossfire, så ydelsen idag vil være en rigtig god del bedre end i testen her.

http://www.techpowerup.com/reviews/ATI/HD_4890_CrossFire/

Mvh
    Sam

• jeg undre min stadig over at Jeg altid har kunne spille battlefield bad company 2 i 1680x1050 og overall qualtiy= medium
    Og efter at have hentet den nyeste driver kan jeg kun spille 800x600 og med overall qualtiy= low stabilt Hvad kan grunden hver til det???

jeg undre min stadig over at Jeg altid har kunne spille battlefield bad company 2 i 1680x1050 og overall qualtiy= medium

Prøv lige at af installere den driver igen, og kør en tur med driversweeper for at få alle resterne med i sys.reg.database

http://www.guru3d.com/category/driversweeper/

Så gen installer driveren og se om ikke der har hjulpet ;).

Mvh
    Sam

• efter at have afinstalleret nyeste ATI driveren. og jeg lader Windowses udpate søge efter manglen driver. finder den en ældre ATI driver[Blocked Image: http://i51.tinypic.com/2lw3d76.png] så jeg kan køre spillet som før igen. det giver da ikke nogen mening at den gamle ATI driver er beder end den nye

:boxed: :boxed: :boxed:

PS.vis jeg installer den nye driver igen så bliver grafikken nåde dåreiler.HVAD KAN DET VÆRE????

• ATI og nVidia frigiver drivere til Windows Update - men såvidt jeg ved ikke lige så hurtigt (og/eller så skipper de mange af versionerne)

Baseline - Hvis du kan finde ud af at installere en driver selv, så lad være med at gøre det via Windows Update. Højreklik på opdateringen og vælg skjul/gem, og nyd din nyere/bedre driver. ;)

Cyberduck