køb af brugt canon

• hej rødder

får måske lidt penge til et kamera, og min fætter kender en der måske har et canon 5 (ved ikke lige helt hvad det hedder endnu) skal man passe på med at købe sådanne ting brugt? eller er det bedst og bruge pengene på et nyt feks?

havde måske tænkt mig at bruge ca 5000 kr, er det ok til at starte med? har et gammel minolta slr, med lidt linser og blitz til - så har lidt erfaring med det, og har taget til lidt brylluper og lign, er der noget der man skal tænke på, hvis man måske vil igang med det igen engang?

lidt mange spørgsmål ved jeg godt:-)

mvh bjarne

I7 2600 sandy
    gigabyte h67m-ud2h
    corsair vx 550w
    4 gb geil ram
    zotac 8800gt amp
    samsung F1 1TB
    Western Digital Raptor 74Gb
    WD20ears 2 TB
    500gb mybook

• et canon 5 ?

hvis det er 5d, så skal du ikke være så nærvøs for at købe det, men tjek hvor mange billeder det har taget, jeg mener de siger lukkeren holder til ca. 150.000 billeder. og ellers se efter om der er brugsspor på det selvfølgelig.

jeg har selv haft et 5d og det er et super kamera, så kan du få fingre i det er du godt kørende.

jeg vil mene at du bør købe 1-2 L objektiver til dit canon kamera, da dette vil tage dine billeder op til nye højder. der er en verden til forskel på L og så de billige modeller.

god fornøjelse

Dyas

Lian Li TYR pc-x 2000 full tower - Corsair HX1000W Modular psu - Asus Rampage II Extreme
    Intel® Core™ i7 965 Extreme Edition @3,6 Ghz + Thermalright Ultra-120 eXtreme Rev.c
    gigabyte GTX570 "super overclock" - 6 GB Kingston HyperX 16000
    80GB Intel SSD - Samsung Syncmaster TA950 27" - Logitech Z5450 THX Sorround + Sennheizer HD650

Laptop
    PS3
    Wii

• Det er jo lidt svært når man ikke ved hvilken model det lige er. Det kunne godt være et 5D som efterhånden er ved at være et gammelt kamera, men absolut ikke dårligt.

Dog ville jeg nok overveje om det ikke var smartere at købe en af de nyere mindre modeller fra ny. Teknologien har alligevel udviklet sig en del.

Med hensyn til hvor mange billeder der har taget kan du desværre ikke tjekke det uden at få kameraet sendt ind til et canon værksted og de vil have kroner for det.

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

• ja tænker også lidt på, når nu udviklingen er så hurtig, om det så er håbløs forældet... har læst div digital foto blade, og er lidt forelsket i nikon 3100, er der nogen der har erfaringer med det kamera? ved godt at bladet er "farvet" af hvilke mærker der sponsorer dem:-)

I7 2600 sandy
    gigabyte h67m-ud2h
    corsair vx 550w
    4 gb geil ram
    zotac 8800gt amp
    samsung F1 1TB
    WD20ears 2 TB
    500gb mybook

• eller sony alpha 55 ser også fedt ud, det er godt nok en jungle:-) men til sony's kamera har jeg hørt at mine objektiver fra mit minolta skulle passe over på, så havde jeg jo dem og starte med indtil jeg fik råd til nogle gode linser hen af vejen... men passer blitzen også over på sony? er der nogle der ved noget om det?

mvh bjarne

I7 2600 sandy
    gigabyte h67m-ud2h
    corsair vx 550w
    4 gb geil ram
    zotac 8800gt amp
    samsung F1 1TB
    WD20ears 2 TB
    500gb mybook

• hejsa.
    har selv et sony a350 og hvis jeg skulle vælge igen ville jeg tage canon eller nikon for at være helt ærlig:-)
    meget større brugt marked og større chance for at du kommer til at kende nogen 8fotoklubber osv) der har objectiver du kan prøve osv.

må sige at kvaliteten af sony billeder (i hvertfald med mit kamera ) ikke er lige så god som canon og nikons....

men held og lykke med det og husk at smutte ned til photo pusheren og hold dem i hpnden fær du beslutter dig.. og der er som regel også nogle gode tilbud på "begynder" kameraer :)

• okay det var godt du skrev:-) men hvad så med det nye alpha 55? mon det heller ikke tager skarpe billeder, er nemlig meget glad for knivskarpe billeder:-)

men det smarte ved sony er at jeg kunne bruge mine egne linser til at starte med, men hvis sony ikke tager skarpe billeder, så vil jeg hellere ha et lidt billigere et - måske nikon 3100... men er godt nok på bar bund. men er der andre der har nogle forslag til max 5000kr eller skal jeg stadig søge efter brugt til den pris, og så få er ældre men med højere kvalitet

I7 2600 sandy
    gigabyte h67m-ud2h
    corsair vx 550w
    4 gb geil ram
    zotac 8800gt amp
    samsung F1 1TB
    WD20ears 2 TB
    500gb mybook

• eller skal jeg købe et kompakt kamera med meget zoom, mener canon har et på 36x zoom. mon de tager skarpe billeder? og så gå væk fra spejlrefleks, der er godt nok meget og vælge imellem:-9

I7 2600 sandy
    gigabyte h67m-ud2h
    corsair vx 550w
    4 gb geil ram
    zotac 8800gt amp
    samsung F1 1TB
    WD20ears 2 TB
    500gb mybook

• hvis du har nogle rigtig gode minolta obejtiver så vil du med sikker hed blive rigtig glad for et sony kamera emnhvis du kun har lige det aller mest "basic" så ville jeg i dine sko vælge canon eller nikon.

men tag evt et kig på http://www.dpreview.com
    der kan du se tests af de fleste kameraer og se sammenligninger mellem billed kvalitet.

men held og lykke med jagten :-)

• Nej. Har ikke nogle vilde linser, har en 70/300mm som jeg fik på tilbud for 10 år siden til 2000kr og så en sigma blitz ledetal 43 , men den passer hvis ikke på sony's kamera. Så det er kun den store linse der var rar og kunne bruge

det canon jeg kiggede på, er først til salg til efteråret, så skal ha noget nyt:-). Så det bliver sgu svært og bestemme sig. Men skal til Ålborg i morgen, så mon ikke Japan photo lige skal ha et lille besøg:-)

I7 2600 sandy
    gigabyte h67m-ud2h
    corsair vx 550w
    4 gb geil ram
    zotac 8800gt amp
    samsung F1 1TB
    WD20ears 2 TB
    500gb mybook