hjælp til at finde træ til en U-rampe, hej vil igang med et projekt og bygge en u rampe til mig og min lille bror, hvilken træsort skal du kigge efter ? det skal være noget der fleksibelt men samtiddig STÆRKT, nogen der kan hjælpe evt links ?, har søgt google uden held..
hjælp til at finde træ til en U-rampe
-
-
Bare almindeligt spær-tømmer til konstruktionen og kogefast krydsfiner til overfladerne. Der står faktisk rigtigt meget godt her: http://www.diyskate.com/
/ask
-
Hedder de plader ikke Karosseriplade krydsfiner ? håber du har en god pengepung, for hvis i skal have en ordenligt rampe, så render det hurtigt op i 20-30.000 kr for materialer
og køber du ikke de rigtige plader så er det hul første gang en smækket skøjten eller skatbordet ned i rampen.Mener vi gav 50,000 kr for Materialer, den gang vi byggede vores.
-
Man kunne jo forsøge sig frem med noget 18-20 mm. krysfiner. Start med en plade i toppen af rampen sæt den fast i toppen på Rammen og lad den hænge ned langs banen, gør pladen helt gennemblødt i vand og sæt en skruetvinge på midten, spænd en smule så pladen bøjer men ikke for meget. Lad pladen tøre helt med skruetvinge på og når pladen er tør giver du den en ordenlig gang vand igen og først når pladen er helt gennemblødt spænder man på skruetvingen forsigtigt igen. Bare gør det nogle gange så skal pladerne nok blive buet så de passer.. Det tager lang tid men er da et sjovt projekt..
Har selv prøvet at lave en lille rampe sammen med min storebror da vi var små, se det sku hygge.!
-
Oprindeligt indlæg af jimmiuc
Man kunne jo forsøge sig frem med noget 18-20 mm. krysfiner. Start med en plade i toppen af rampen sæt den fast i toppen på Rammen og lad den hænge ned langs banen, gør pladen helt gennemblødt i vand og sæt en skruetvinge på midten, spænd en smule så pladen bøjer men ikke for meget. Lad pladen tøre helt med skruetvinge på og når pladen er tør giver du den en ordenlig gang vand igen og først når pladen er helt gennemblødt spænder man på skruetvingen forsigtigt igen. Bare gør det nogle gange så skal pladerne nok blive buet så de passer.. Det tager lang tid men er da et sjovt projekt..Har selv prøvet at lave en lille rampe sammen med min storebror da vi var små, se det sku hygge.!
alm krydsfiner holder ikke ret godt..
-
nej normal finer er slet ikke det bedste til en urampe, men man kan godt få det til af få formen og hvis det bare er en der skal bruges i år kan Xfiner vel godt bruges.. Ellers bliver det sku dyrt i plader.. Og bare rolig hjulene går ikke i gennem 18-20 min finer hvis man bare lader fineren tøre helt igennem inden brug..