Mikrofon problemer

  • Hej Tweak!
    Jeg har mit dejlige Roccat Kave, og hold kæft jeg elsker det headset.
    Jeg har dog et problem. Mikrofonen har en baggrundslyd der virkelig irriterer mig, og andre.
    Det er ikke larm fra computeren, for sætter jeg "listen to this device" til, er lyden der stadig, selvom mikrofonen (ikke stikket, men selve mic) ud af headsettet - ergo tror jeg noget hardware spiller ind.


    Har I en idé til hvilken del i PC'en der gør dette?


    Har Creative Sound Blaster VX 5.1 lydkort sat i, da denne lyd er meget mindre med lydkortet. Lige meget hvad der er deaktiveret og pillet ud, er det stadig der.

  • Kunne godt være en mindre overgang i strømmen, som sker mellem dit bundkort og kabinettet, så er skyld i den lyd.
    Prøv lige og se om alle dine skruer er spændt helt i bund på bundkortet.



    Måske kan du finde et svar, som netop beskriver dit problem i troubleshooting guiden til soundblaster lydkort.


    http://support.creative.com/kb…2881897%29:obj%2881901%29


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • er det sådan en hvislen/white noise eller en 50 hz brummen? så er det typisk elektronisk støj fra computeren eller at computeren ikke er ordentligt grounded (sker typisk med en crappy PSU)?


    Tjek evt. om mic boost er sat til en masse i windows og evt. driver, sæt heller mic boost til 0 og kør mic'ens lydstyrke op i stedet... mic boost er slem til at hive ekstra støj med, og der er ikke brug for den medmindre du har en crappy 30kr's mic.


    Hvis alt andet fejler, så tjek om dit lydkort har funktioner og stuff til at reducere støjen...


    ... og hvis selv det fejler, så er den sidste udvej at købe et ordentligt headset med popfilter/skum på mic'en

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200


  • Det vil jeg lige prøve!


  • Skum på mikrofonen vil ikke hjælpe, da jeg har testet med sådan nogle headsets i forvejen.
    Ville dog ikke mene at min Corsair 650W TX er en "crappy PSU".


    - Mic boost er i 0 som hjalp en smule, lyden er ikke så overdøvende længere, takker! Dog ville være det være dejligt med ingen white noise.

  • har du prøvet at sætte lydkortet i en anden port ? havde samme problem med mit medfølgende xfi kort til mit asus, men et helt nyt x-fi lydkort løste problemet. (så er man uheldig er det et problem med selve lydkortet.)

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Ej kom lige til at tænke på, om du har nogle af de små plastic eller papskiver man bruger til at isolere mellem bundkort, skruer eller de små messing afstandsstykker.
    Har du nogle af dem liggende, så sæt en på hvert stik fra dit headset inden du tilslutter det på selve lydkortet.


    Du kunne smide en mail til Roccat og se om de kan komme med nogle ideer til at løse dit problem


    http://www.roccat.org/Support/


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.