tur til NewYork

  • Hey Alle :)


    mig og en ven er meget opsat på at tage afsted til NewYork en 14 dage i denne her kommende sommer :) vi kigger en del på hoteller via hotels.com :)


    det jeg vil høre om, hvilke erfaringer i har med NewYork, samt hvordan nattelivet - clubs - og det er :) og hvor er det at DET sker ? snakker vi broadway,times sq. samt i dette område ?


    og er der måske et hotel i kan anbefalde ?


    - desuden har jeg et yderligere sprg. jeg har et polsk pas, gør det noget hvis man skal på ferie i USA ?



    Kamil


    ps. HOLD kæft et gammelt billede ! det må jeg fandme ændre haha

  • boede på the pod hotel..


    fint hotel...ligger ok centralt..


    var dog ikke så meget i byen....


    du kan nok finde den på


    thepodhotel.com


    også rimelig billigt....var meget tilfreds med det...


  • mange tak for det :) - det kigger jeg på...

  • Du skal søge om visum inden du rejser, det gør du på en hjemmeside, kan ikke huske hvad den hedder med de fleste flyselskaber linker til den via deres egen hjemmeside da det er normal procedure. Derinde oplyser de også om evt lande der skulle have 'sværere' ved at rejse ind, men med mindre du er fra nordkorea tror jeg du er ok.


    Har rejst en del til new york, og tro mig; undgå times square. Det er turistet af h.. til på den nederen måde og alt er overpriced. Det er klart fedest sydpå, alt syd for 30. gade. Det er tæt på meatpacking, nolita, chealsea og soho som klart er de fedeste steder at hænge ud. Du kan også godt bo i midttown men ikke for langt nordpå, Harlem kan godt være lidt dodgy.

  • Jeg er ikke enig i at man skal holde sig fra Times Square. Ja, der er mange turister og det er dyrt, men der er en fed stemning og om aftenen er det ret imponerende. Det er en oplevelse. Desuden fik en ven og jeg en speciel oplevelse netop fordi vi opholdt os på Times Square. Vi blev inviteret med som publikum til et David Letterman show. En sjov oplevelse som man ikke lige støder på hver dag (og for øvrig gratis).


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • lyder fedt ! :)


    vi skal hen og opleve NewYork og samtidig må der gerne være turister - det gør ikke os noget... vi vil også gerne på clubs og se nattelivet i NewYork :)


    men kristopher: det lyder da fedt nok... ved du hvor længe sådan noget visum tager ?


    heheh - sådan dna, lyder til at det var en ved oplelvese, var i - i byen om aftener også ?

  • Det er faktisk mere en forhåndsgodkendelse. Jeg kan ikke huske hvor længe det tager, men hvis i bare sørger for at gøre det når i bestiller billetter, så er det cool. Jeg havde en veninde der havde problemer med at hendes navn i passet ikke stemte overens med det der stod på godkendelsen, så hun skulle forfra ude i lufthavnen, hvilket selvfølgelig slet ikke er optimalt og det var også en undtagelse at vi overhovedet fik lov, men der nåede den at gå igennem på en halv time, så man kan være heldig.
    Det står på hjemmesiden hvor længe man skal regne med at det tager.

  • Ja, vi var i byen flere gange. Det var på forskellige barer rundt omkring hvor vi lige stødte på dem. Derudover var vi på Pegu Club en aften. Både min ven og jeg interesserer os meget for cocktails (nej, ikke Ævlebævle, brandbil osv men vellavede drinks der er kælet for og hvor man rent faktisk kan smage hvilken type alkohol der er i) og Pegu er da også en cocktailbar med stille og rolig loungestemning. Hvis det har interessen så kan stedet varmt anbefales. Hvis det er mere diskoteker o.lign. kan jeg ikke rigtig hjælpe.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dna
    Ja, vi var i byen flere gange. Det var på forskellige barer rundt omkring hvor vi lige stødte på dem. Derudover var vi på Pegu Club en aften. Både min ven og jeg interesserer os meget for cocktails (nej, ikke Ævlebævle, brandbil osv men vellavede drinks der er kælet for og hvor man rent faktisk kan smage hvilken type alkohol der er i) og Pegu er da også en cocktailbar med stille og rolig loungestemning. Hvis det har interessen så kan stedet varmt anbefales. Hvis det er mere diskoteker o.lign. kan jeg ikke rigtig hjælpe.


    Anders


    Så du mener at man kan smage rommen tydeligere i en pinã colada end vodkaen i en ævle bævle, fordi det er en mere kompliceret cocktail?


    Og aner jeg en knivspids snobberi i dit indlæg.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af |KTS|


    Så du mener at man kan smage rommen tydeligere i en pinã colada end vodkaen i en ævle bævle, fordi det er en mere kompliceret cocktail?


    Og aner jeg en knivspids snobberi i dit indlæg.


    Du skal bestemt have lov til at kalde det snobberi, men så vil jeg vove den påstand at det er snobberi hver gang man køber noget som man kunne hav fået billigere. F.eks. hvis man køber et par mærkevarebukser til 800 kr. i stedet for Bilka's bukser til 100 kr...eller en Lenovo bærbar frem for en Acer osv.


    Med hensyn til det med at smage alkoholen så skulle den sætning måske have stået for sig selv. Det var mere for at fortælle hvilken type drinks jeg kan lide. Med det mener jeg at når jeg drikker den skal jeg kunne smage at der er f.eks. whiskey i og ikke bare vide det. Drinks i denne kategori er Manhattan, sours, No. 4 osv.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------