steder man kan købe gamer pc'er hvis man ikke er frisk på at samle selv?

  • Hej, Min ven står og skal købe Gamer Pc til max. 8-9k med skærm, han er ikke frisk på at skulle bruge samle modellen da der ikke rigtig er nogen garanti hvis lortet brænder, så ville hører om der var nogen der har nogle sidder hvor man kan købe custom computere, ud over http://www.komplett.dk

    Intel Core i5 4670K - Corsair H100i
    Asus Geforce GTX680
    Asus Z87-A
    Kingston 8GB 1600Mhz
    Samsung SSD 830 120GB + 500GB HDD
    Cooler Master GX750 750 Watt
    Fractal Design R3
    Windows 7
    BenQ XL2420T

  • Så der er ingen garanti hvis "lortet brænder"?
    Jeg synes I skal læse op på de forskellige webshops, og læse ordet "REKLAMATIONSRET" før du udtaler dig.

  • Som JadleHF siger så har du reklamationsret på alt elektronik du køber i Danmark, så sender du bare dit defekt hardware tilbage til f.eks. Komplett og de ordner resten.


    Producenter som Crosair og XFX har faktisk også extended warrenty ved nogle af deres produkter, men de regler holder vist ikke helt i Danmark efter hvad jeg lige har forstået.



    Der er selvfølgelig ikke garanti hvis du selv ødelægger et stykke hardware, så hvis han ikke kan finde ud af det, er det nok bedst at købe færdigsamlet :)

  • Du har den samme grundgaranti om din PC er samlet af dig selv eller hos et firma der sælger den samlet - går f.eks. grafikkortet i stykker skal de reparere/udskifte den indenfor garantiperioden uanset hvad, det kommer de ikke uden om.


    De giver dog somregel en lidt større garanti ved samlede maskiner, i form af at de tilbyder at udskifte delene for dig - dette betyder så dog øgede fragtomkostninger og at du typisk ikke selv får lov at åbne PC'en uden at den ekstra service ryger.


    Mit råd? Saml den fra bunden, hvis du/I har mod på det - somregel smider Topdata og lign. nogle billige dele i hvor de kan (F.eks. strømforsyninger) hvor du skal betale ekstra for en bedre/større. Den slags slipper du for hvis du selv køber delene ind.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Rolig nu JadleHF, det var bare hvad han sagde til mig d: men skal dog siges at jeg heller ikke har kigget på tingene, kunne selvfølgelig bare samle den for ham :) det vel ikke så svært hvis man bare tager sokkerne af og tager lidt på radiatoren først`? tak Karse og Robstad ;)

    Intel Core i5 4670K - Corsair H100i
    Asus Geforce GTX680
    Asus Z87-A
    Kingston 8GB 1600Mhz
    Samsung SSD 830 120GB + 500GB HDD
    Cooler Master GX750 750 Watt
    Fractal Design R3
    Windows 7
    BenQ XL2420T

  • Kan det her bruges?
    - AMD PHENOM II, 1090T x6 (6x3.2ghz) 8MB CACHE (AM3), BLACK EDITION
    - GIGABYTE KVALITETS BUNDKORT 890GPA-UD3H (USB3, SATA3, CROSSFIRE)
    - 2stk HD6850 BLACK EDITION 1GB DDR5 GRAFIKKORT (I CROSSFIRE)
    - USB 3.0, SATA3 (600), ESATA, FIREWIRE, GIGABIT LAN OSV...
    - 500GB HARDDISK, 7200RPM (WD) (+149KR FOR 1000GB)
    - 4GB DDR3 1600MHZ HYPER-X KINGSTON RAM "DUAL CHANNEL"
    - 22x SATA +/- OG DVD-RAM DUALLAYER DVDBRÆNDER (LG)
    - 700W COUGAR 80PLUS BRONZE, CROSSFIRE GODK. STRØMFORSYNING
    - KABINET ECCO-CASE (ANDRE KAN EVT. VÆLGES)
    - ORIGINAL TEMP-STYRET AMD CPUKØLER M. KOBBER HEATPIPES
    *** KUN +199KR FOR ULTRASTØJSVAG CPUKØLER (ARCTIC COOLING) ***
    - 10 USB PORTE (2 ER PÅ FRONT)
    - 7.1 SURROUNDSOUND LYDKORT
    - 10/100/1000MBIT NETKORT (GIGABIT HASTIGHED)


    6.999kr

    Intel Core i5 4670K - Corsair H100i
    Asus Geforce GTX680
    Asus Z87-A
    Kingston 8GB 1600Mhz
    Samsung SSD 830 120GB + 500GB HDD
    Cooler Master GX750 750 Watt
    Fractal Design R3
    Windows 7
    BenQ XL2420T

    Rettet en gang, sidst af Sli-Rocco ().