Airflow i Fractal R3

  • Halløj allesammen!


    Jeg er stødt ind i dette problem, at mit grafikkort er begyndt at blive en del varmt pga overclocking.(Det er et Sapphire 6950, Shaders unlocked). Det kom faktisk op over de 70 grader, når jeg sidder og spiller Rift, og fandt hurtig ud af at når den kom op på de 73 grader chrashede grafik driveren.
    Så tænkte på om at forbedre airflowet i kabinettet ikke ville hjælpe lidt på det :)
    De eneste fans der er i pt, er bare dem der følger med, 1 stk 120mm rear, og 1 stak 120mm front, så der er lidt at arbejde med.


    Er bare ikke så meget inde i det airflow gejl, så håbede på at i ville komme med nogle gode forslag til at få et bedre airflow. Kabinettet er som sagt et Fractal Design Define R3.
    I må også meget gerne nævne nogle gode casefans, med god ydelse og gerne støjsvag men også til en fornuftig pris :)


    Glæder mig til at se jeres svar!

  • 73 er altså ikke meget for et gfx kort, der først burde have problemer omkring de 125-135c

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Du har ingen bøvl, ganske som Fragman siger, så længe du er under de 100 grader. Radeons v-volt styring plejer dog at løbe ind i problemer lige omkring de 105-110 grader, men der har du jo lang vej op til, så du har intet at være bekymret for overhovedet :D.


    Et GFX kan tåle så meget højere temperatur end en CPU kan og stadigvæk virke som det skal, og siden du har et af de nye, så lukker driveren ned hvis det bliver for varmt. Det lyder dog ganske underligt i mine ører hvis din driver lukker ned ved en temperatur på de 70.
    Jeg har lige kogt mit 5850 med standardkøling i den nye furmark, og mit fungerer upåklageligt ved en temperatur på 84 efter 7 minutters burn in test, der flader mit ud og er glad, det burde dit altså osse være.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Hmm ja okay :)
    Det var bare mærkeligt at den gjorde først efter 10min inde i Rift og der lå den på de 73 grader, tror bare jeg prøver at øge volten lidt, og se om det hjælper :)
    Men kunne stadigvæk godt tænke noget bedre airfow i kabinettet, så i må gerne komme med nogle bud :)

  • Prøv og tag køleren af og se hvordan kølepastaen sidder.


    På mit ældgamle nvidia 8800gt (men kan stadig trække crysis 2 :clap:) var en af de små dimser der skal skabe kontakt mellem ram chippen og køleren røget lidt ved siden og dækkede over nogle forbindelser på PCbed.


    Det gjorder så at hele baduljen crashede når temperaturen blev lidt lidt høj og den lille køledims til rammen var blevet blødgjort.


    Tog den af, rengjorde PCBed og så var det fixet.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Quieto
    Hmm ja okay :)
    Det var bare mærkeligt at den gjorde først efter 10min inde i Rift og der lå den på de 73 grader, tror bare jeg prøver at øge volten lidt, og se om det hjælper :)
    Men kunne stadigvæk godt tænke noget bedre airfow i kabinettet, så i må gerne komme med nogle bud :)


    Her er lige et hurtigt bud, siden dine specs er sådan


    * Dimensions (mm) 207 x 521 x 440 (W x D x H)
    * Material Steel, plastic
    * Colours available Black, white, titanium, silver
    * Front Panel Power and reset switches, 2 x USB 2, eSATA, stereo, mic,
    * Drive Bays 2 x external 5.25in drive bays, 8 x internal 3.5in drive bays.
    * Form factor(s) ATX, micro-ATX, mini ITX
    * Cooling 2 x 120mm front fan mounts (one fan supplied), 120mm rear fan mount (fan supplied), 2 x 140mm/120mm roof fan mounts, 140mm/120mm side panel fan mount
    * CPU cooler clearance 160mm
    * Graphics card dimensions supported 280mm


    Til fronten og toppen kunne det være denne, rigtig god ydelse, meget lidt støj og den er billig.


    http://www.coolerkit.dk/arctic…ng_arctic_f12-p-1392.html


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af X3N4T3


    Hvad med en i siden, så får han trods alt lidt airflow direkte ind på sit kort? :P


    Det tryk som vil komme fra siden vil delvist blive ødelagt, grundet han så vil have 2 i front og 1 bag samt 2 i toppen, så den er der i grunden, ingen behov for ;).


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.