Hjælp til defekt grafikkort!

  • Hej tweak brugere.



    jeg har købt et ældre brugt grafikort på DBA (Powercolor Radeon HD3850 AGP, 512M) til min HTPC.



    nu hvor jeg har fået det leveret og kortet ser ud til at være i pænt stand. skal jeg til at afprøve det=



    1.
    jeg sætter kortet i og afprøver: blæser køre en halv omgang og systemet kortsluttes hvorefter PSU går i protect mode.



    2.
    jeg tjekker forfra om alt er som det skal være og jeg reseter PSUen og prøver igen=samme fejl.



    3.
    jeg piller graffikkortet ud og startet uden=pc starter op.



    4.
    så må det være grafikkortet der kortslutter, jeg sætter kortet i uden strømkablet og prøver= systemet starter op samt graffikkortets køler køre, dog uden noget billede eller registrering af gfx.



    5.
    Nu ved jeg at det er strøm porten den er galt med, og tænker på hvad der så kan være galt. PSUen kunne være for sløv til at trække det, så jeg prøver med en selvstændig PSU der kun skal trække den. men så snart den for strøm kortslutter denne også.



    til slut:
    NU ved jeg så at grafikkortet kortslutter systemet, er der nogen der har prøvet noget lin.? eller en der har en løsning på hvad der på grafikortet kan være galt?


    på forhånd tak


    joachim

  • find et andet gfx og prøv igen så er du sikker på fejlen imo lyder det som et færdigt kort da det sikkert osse har rigtig mange timer på bagen

    Msi big bang trinergy
    Core I7 875K
    corsair dominator Gt
    2000mhz 8-8-8-24 1T 1600mhz 6-6-6-15-1T
    Msi 470gtx Twinfrozr II power edition
    corsair F60 ssd disk 1 tb disk 500 gb disk
    coolermaster silentpro 1000watt
    Coolermaster Haf 922

  • ja.


    bare lidt øv da jeg ikke ville bruge så mange penge på det. så købte det brugt, da det kun er til HTPC, og skal afspille nogle film.


    men det kommer nok til at koste det samme alligevel nu.



    joachim

  • Prøv at bage kortet i din ovn :) Det virkede for mig.


    Det du gør er at fjerne køleren så du kun har selve kortet tilbage med DVI og pins osv.


    Så smider du den op på en bage plade med en bold sølvpapir ved hver hjørne og lægger sølvpapir på bagepladen.


    Så forvarmer du din ovn til 195 celsius alm. og 180 celsius ved varmluft.


    Når ovnen er varm så bager du dit grafikkort ved en af disse temperaturer alt efter om det er varm luft eller alm. Dette gør du i 9 min - 10 min.


    Herefter lader du kortet køle af i 20 min.


    Efter 20 min montere du køleren igen hvorefter du kan prøve den af i computeren!


    Held og lykke


    Skriv tilbage om det virkede :) :cheers:



  • Whåååt thøøø fååårk ????!!

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Pwnstarr



    Whåååt thøøø fååårk ????!!


    Mega nice trick - har hørt en del, der har haft succes med det. Så prøv det. Har nærmest selv lyst til at købe et defekt kort bare for at prøve det :P


    Du skal nok bare lige huske at tænde emhætten på fuld styrke da det skulle lugte af biiiiiiip!


    Held og lykke med det!

  • lad være med det


    de første xbox360 havde osse fejl RROD


    har bagt sådan en så den virkede i en uge også døde den


    at bage ting ved 200 grader er dælme ikke sundt for komponenterne


    smid det ud og find et andet......

    Msi big bang trinergy
    Core I7 875K
    corsair dominator Gt
    2000mhz 8-8-8-24 1T 1600mhz 6-6-6-15-1T
    Msi 470gtx Twinfrozr II power edition
    corsair F60 ssd disk 1 tb disk 500 gb disk
    coolermaster silentpro 1000watt
    Coolermaster Haf 922


  • Ja, giv det et forsøg da :)

  • kan du ikke bare klage til ham du har købt kortet af?

    Core i7 4770K + Noctua NH-S12U I Asus Z87 Maximus Gene IV
    3x4GB Corsair Vengence PC3-12800 9-9-9-24 I WD Black 2TB + 2x256GB SSD
    XFX Vega 56 I Corsair AX850Watt I Bitfenix Phenom M
    Asus MG248Q I Logitech G502 + CM Rapid fire TK keyboard
    Nintendo Switch - PS4 1TB Pro

  • det virkede ikke. så er stadig samme steds.



    Tja, burde måske også tage fat i sælger, men magter det ikke, og sende retur og diskutioner om penge retur.



    joachim


  • :goodpost:


    Synes du ikke selv det lyder dumt det du siger?


    Du forslår han ikke skal forsøge at lave kortet i en ovn og så smide det ud?


    Nu må jeg da le' ;)


    Komponenterne kan jo alligevel ikke tage skade af det nu når det er i stykker :p


  • Tjah, det er jo op til dig, men hvor meget betalte du for det?

  • Nu ved jeg ikke hvilket type kort du har...


    Men hvis du er villig til at betale portoen så jeg jeg gerne sende et gammelt Geforce 8500GT-512Mb DDR2 - TV Out/DVI/HDCP - Pci-Express - Fanless :)


    Det burde kunne være fint til en HTPC da den ikke larmer (ingen blæser monteret), og kræver ingen ekstra strømstik for at køre :)


    Kortet befinder sig i Esbjerg...


    Pris ifølge PostDanmark er 75kr..


    Den bliver sendt i EMC Pose, eller hvad de nu hedder.. også i en kassen fra mit Radeon 5830 :)


    Du kan skrive til mig via PM hvis du er interesseret.. Kortet har nu lagt i kassen i 3 måneder, og har ingen jordisk idé om hvad jeg skal bruge det til :)

  • Gav 150kr plus porto, så det blev 200 kr.



    nitan:


    det lød ellers godt, men det skal være AGP. med noget video processing decoder: pure video evt.


    jeg har et nvidia geforce fx 5900xt nu, som ikke hjælper til med video processing, så den har problemer med 720p film med høj bitrate og 1080p kan denne ikke vise flydene.


    joachim


  • Bare iorden :)


    Det var som end også blot et tilbud :)


  • Nu har jeg bagt 7 kort med succes, både Nvidia og AMD, de kører alle idag, ganske som de skulle da de kom ud fra fabrikken.
    Det kan godt betale sig at prøve hvis ellers kortet er defekt i forvejen.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.