hjælp til ny fladskærm

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dudley
    hey har brug for lidt hjælp... ved ikke hvad der er bedst en plasma skærm eller lcd?? skal bruges til hjemme bio og bluray film


    Jeg synes helt klart Plasma giver det bedste billede med især "Rigtigt" sort :) Så skal der ses film skal det være plasma. Men et godt råd er at kigge på flatpanels.dk de har en god købeguide.

  • har selv en samsung 52" plasma skærm, og en philips 32" LED


    Kan sige at hvis det kun er til film og serier, så er plasma helt klart det bedste, og også som sagt giver plasma en helt sort sort farve hvis du forstår..
    Plasma bliver upraktisk ligeså snart du har stilbilleder eller skal spille Playstation, Wee, eller andet..
    Dette er pga, at fjernsynet viser billedet ved hjælp af gas, og står billedet på f.eks. tekst tv hele natten samler partiklerne sig der hvor der er tekst, og hvis ikke der er bevægelse, skal der maks gå 2 timer før du har et fastbrændt skærmbillede...


    Der findes dog i stort set alle plasma tv en "Screen cleaner" i menuen hvor man kan sætte tv'et til at køre med nogle skiftende farver i noget tid...
    Dette kan hjælpe meget, men ikke tage det hele... der vil altid stadig være en lille farveforskel der
    hvor billedet brændte fast... (eks. der hvor din hastighed står i et bilspil til PS3 når du har spillet for længe...


    Håber det hjalp;)


  • Det skal så siges at det problem ikke rigtigt eksistere på nye plasmaskærme (i større grad) Jeg har i hvert fald ingen problemer med mit Panasonic ligemeget hvor meget jeg spiller på det:)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Tecza


    Det skal så siges at det problem ikke rigtigt eksistere på nye plasmaskærme (i større grad) Jeg har i hvert fald ingen problemer med mit Panasonic ligemeget hvor meget jeg spiller på det:)


    Jeg har også fået det samme at vide af en af mine kammerater som arbejder for av-connection, så han ved nok hvad han taler om, jeg ved ihvertfald at mit næste tv bliver et plasma :)

  • Er enig i at plasma er lcd overlegent rent billedmæssigt og er vældig glad for mit eget plasma. Dog bør du overveje om tv'et kommer til at stå i et meget lyst værelse. I modsætning til lcd, har plasmafjernsyn glaspaneler. Og glas reflektere jo bekendt lys noget så forfærdeligt.

  • Jeg vil sige, at du kan godt få et LCD som viser et pænere billede end et plasma.
    Det handler bare om prisforskel.
    Men ja, sammenligner du 2 skærme, samme størrelse, og i samme pris-neveau, får du typisk et mere naturligt billede i plasma-skærmen.


    Ang. sort-nuancen så er de efterhånden godt med på LCD-siden.
    Eksempelvis ligger LG's LX950N og LE850N på højde med en god plasma. (kender ikke prisen)


    LCD's 3D-system holder ikke en meter. Det vel værd at nævne i disse tider.


    Strømneveauet er stadig overlegent på en LCD, og sådan vil det nok altid være.
    Men bor man i et koldt hus som jeg, så har man nu god gavn af en plasma :)) .


    Der kan være lidt mere genspejling i en plasma, da LCD ofte har en form for mat, men også mere sart overflade.
    Dog er der LCD-skærme med glas-front, eksempelvis LG's igen, som lider lidt af dette.


    Til et meget meget lyst rum, ville jeg nok vælge et LCD, uden glas-front.


    Til et normalt-belyst rum, eller mørkere, vil jeg klart, uden tvivl hoppe på en plasma.


    Og til den tålmodige, vent til OLED kommer i større format :))

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Jeg undersøgte det meget selv for 1½ år siden hvor jeg kom frem til at det bedste film-billed til pengene var Panasonic G10 serien og jeg vil mene at G20 i år skulle være noget af det bedste billed i forhold til prisen.


    Man kan selvfølgelig altid bruge flere penge, men så igen der kommer nye modeller hvert år så hvorfor smide flere penge end højst nødvendigt?


    Jeg prøvede og sammenligne G10 og V10 der for 1½ år siden og ja V10 er da bedre, men det var kun en forskel jeg rigtigt kunne nyde når de stod side om side, så jeg dem hver for sig synes jeg ikke at V10(i år er det så V20 den hedder) var de ekstra penge værd.

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW