HP Printer

  • Hej alle Tweakers.
    Jeg har lige et spørgsmål, angående tilslutning af en HP Photosmart 2575 All in one.


    Det er min gamle mor som har fået en foræret, men der er ikke noget kabel til, ( det man bruger til at tilslutte printer og computer med) Så jeg kan ikke gå ind og finde den med det samme.
    Hun bruger et USB som internet. Så jeg har ikke en routeat slutte den op med.


    Hvordan finder jeg lige den her printer, uden at have det kabel der er nødvendigt ? og uden at kunne tilslutte den til nogen trådløs router??


    I plejer som altid at være gode med dejlig svar


    Blitzher

  • den kan også sluttes til over USB efter hvad jeg har fundet ud af...


    kunne man evt. få et billede af bagsiden af printeren? Så kan vi hjælpe dig med at finde et kabel der passer.

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • problemet er at jeg selv har det kabel der hjemme, men nu ligger min adresse desværre ikke hjemme ved min kære moder...


    Jeg ved godt at hvis man har det kabel, smider man det bare i, og vupti så har jeg fundet den, men hun fik ikke det her kabel med da hun fik printeren.


    Tror det er nemmere at jeg bare tager kablet med en anden gang.


    Jeg håbede egentlig på at der fandtes en nem måde at "installere den pritner" ved brug af nogen drivers eller ligende..

  • efter lidt mere læsning har jeg fundet ud af at printeren kan sluttes til USB, over bluetooth og som netværksprinter på en router/switch.


    Siden netværksprinter funktionen er beregnet til flere computere tror jeg ikke det bliver det optimale for din mor, da hun nok kun har den ene computer i huset. Hvis hun har flere, så kan hun få fat på en trådløs router der kan håndtere USB antenner til mobilt bredbånd, fx. D-LINK DIR 635, her kan USB antennen sluttes til og bruges på hele netværket (det samme gælder eksterne harddiske og printere sluttet til USB porten). Så kan du slutte printeren til på en switchport og alle computere på netværket kan printe.


    Hvis det er en stationær computer, har den nok ikke bluetooth heller, og bluetooth kan være rimeligt bøvlet at sætte op.


    så at tilslutte den via USB vil jeg sige er den bedste (og billigste) løsning, her er det bare at finde et USB kabel med det rigtige stik i den ene ende som printeren kan tage imod. USB er plug&play og kræver bare en driver installation, og siden hun nok har en 4-6 USB stik bagpå, bliver det intet problem.

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

    Rettet en gang, sidst af Foxx ().