Hjælp!! ny CPU køler ?

• Er du sikker på du vil have den PSU du linkede (Energon EPS-750) jeg ville anbefale dig at anskaffe dig en høj kvalitets PSU som f.eks. Corsair TX650W eller Corsair TX750W og de ligger mellem 670-789 Kr

Grunden til dette er at Energon er for at sige det rent ud (undskyld udtrykket) noget værre omgang lort.

Jeg har lige for et par uger siden netop brændt den PSU af(som var en Energon EPS-750W) da den ikke leverede de watt den skulle(som gjorde at mit system hele tiden efterspurgte mere strøm som den ikke kunne levere = overstrøm = brændt sammen) Ligesom en elektrisk motor at den brænder af ved for meget belastning.

Derfor ville jeg råde dig til at vælge en anden PSU. Grundreglen ved at DIY(Do it Yourself) er at man ikke sparer på PSU'en da det kan koste dig dyrt hvis den brænder ned(Siger ikke det sker men det kan ske at hvis den går ned trækker den dit hardware med i faldet, altså GFX, MB, Ram ell. CPU osv.)

// Ripjaws

CPU: Core i7 950 3.06 @ 3.6 GHz SSD: OCZ Agility 3 240 GB
    CPU Cooler: Zalman CNPS 10x Extreme HDD1: Seagate Barracuda 1 TB

RAM: Kingston HyperX T1 CAS9 2000 MHz 6GB HDD2: Samsung Spinpoint F1 2 TB
    Mobo: ASUS Sabertooth x58 PSU: CoolerMaster Silent Pro 1000W
    GFX: EVGA GTX 570 Case: CoolerMaster HAF X

• Må melde mig enig med Ripjaws. Energon er ikke et mærke du får meget godt ud af i længden. Det ville være bedre for pengepungen i det lange løb at købe f.eks. en Corsair 650W og så grave lidt ekstra i pungen her og nu.

(Energon og lign PSU'er har problemer med at holde pusten over tid, og kan faktisk få din PC til at gå ned pga. ustabil strømføring når den bliver presset) :)

Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

• Jeg fandt først tweak.dk efter jeg havde købt den nye computer, men efter at ha fået lidt gode råd her inde er jeg nu også ude efter en:
    Corsair TX650W

Da jeg går ud fra at den ville være rigeligt til mig?

Skal spille lidt COD BO men ikke flere 100 timer i træk og ud over det er det bare en arbejds pc med internet surfing osv :)

Så min liste er nu lidt større (igen)
    :boxed: det skal konen nok blive glad for at høre :boxed:

System bestående af:
    Intel Core i5-2500 3.3GHz 6MB S-1155
    ASUS P8H67-M EVO H67 DDR3 S-1155
    4GB DDR3 1600MHz Kingston HyperX (2x2GB)
    750GB Samsung F1 7200rpm 32MB SATA2
    NZXT HUSH Silent Sort u/PSU
    750W Energon EPS-750 130mm
    Standard Intel Køler
    24x Lite-On DVD/RW LightScribe Sort SATA

Things to come:
    MSI ATI Radeon HD 5770 Hawk
    Corsair TX650W
    CPU køler (ikke sikker på hvilken endnu)
    4GB DDR3 1600MHz Kingston HyperX (2x2GB)

..

burde være en ok computer til midt forbrug i sidste ende vil jeg tro??

• Systemet som du har sat sammen ser ganske fornuftigt ud ;)

Ud fra de ting, som du overvejer at tilføre, så er GFX det, som kommer allerførst hvis du skal bruge maskinen til at spille lidt COD BO på.

Resten ville jeg tage lidt hen af vejen, med en måneds mellemrum( så bliver konen heller ikke så sur ;))

1. Ny PSU
    2. Ny køler( så er maskinen nemlig klar til at lege med OC hvis du vil, grundet du har fået stabil power og køling nok)

3. Flere ram ville jeg vente med indtil du eventuelt får brug for det, især fordi du ikke rigtig kan udnytte over de 4GB til almindelig arbejdsbrug og for at spille et spil, eller jo det kan skære ganske lidt af dine loadtider, men det er osse det hele.
    Alt over de 6GB kommer kun i spil hvis du laver videoredigering i HD kvalitet eller meget store billedfiler i højopløsning. Når jeg laver videoredigering bruger jeg lige over de 6GB til alt, så jeg har altid 1GB, som ikke kommer i spil næsten uanset hvad jeg så ellers laver på maskinen samtidig med.

Mvh
    Sam

AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.