Studie-computer

  • Hej Tweak.dk


    I skrivende stund sidder jeg ved min high-performance stationær computer, denne bruger til spil og anden underholding herhjemme. Jeg vurderer dog at den er for tung at slæbe med til og fra Universitetet hver eneste dag, hvorfor jeg skal ud og shoppe bærbar.
    Min sidste bærbar røg efter 3 års tro tjeneste på gulvet, og måtte hermed lade livet.


    Dengang jeg købte min tidligere bærbar gav jeg 10.000,- kr. eller lignende da denne skulle kunne bruges til både studie og spil, dette er ikke længere situationen da jeg nu har min stationær til det ene formål. Dermed er der ikke store krav til min kommende bærbare studiepc, da denne ikke skal spilles ret meget på.


    Jeg har et budget på omkring 3.000,- kr. (dette skulle være nok til en fornuftig studie-pc har jeg ladet mig fortælle). Jeg er dog meget i tvivl om hvor jeg får mest for pengene i dette prisleje.


    Jeg går ud fra at de store kæder som Expert, Fona, etc. er relativt dyre.
    De mindre fysiske computerbutikker, plejer heller ikke at give mest performance pr. krone.
    Jeg er dog meget i tvivl om man skal finde en computer over nettet, hvor konkurrencen jo er stor, eller om jeg skal kigge ind på andre? Elgiganten har jo et stort udvalg, hvor jeg dog ikke kan vurdere om det er billigt? Jeg har også overvejet de mere utraditionelle computerforhandlere som Aldi og Bilka (osv) da disse ret ofte skilter med computere i netop min prisklasse.


    Alt i alt er jeg bare meget i tvivl om hvor jeg får mest computer for 3.000,- kr. Hvilket jeg håber i kan hjælpe mig med at finde ud af. Jeg vil jo så frygteligt gerne undgå at betale ekstra for det samme..


    Jeg håber i er i stand til at rådgive og vejlede - fordelen her, er jo at den, at i har lettere ved at være objektive, end den Fona-ansatte har i samme situation. ;)


    På forhånd tak
    Jonas

  • Hmm du får ikke særlig meget bærbar for 3000kr, nu ved jeg ikke hvad dine krav er men i det prisleje bliver det til en Atom baseret netbook.


    Der er også nogle enkelte bærbare imellem men de er ikke ligefrem noget at råbe højt om :p http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4397551


    ellers er der denne ved elgiganten http://www.elgiganten.dk/produ…mpaq-presario-15-6-barbar

    Core i7 4770K + Noctua NH-S12U I Asus Z87 Maximus Gene IV
    3x4GB Corsair Vengence PC3-12800 9-9-9-24 I WD Black 2TB + 2x256GB SSD
    XFX Vega 56 I Corsair AX850Watt I Bitfenix Phenom M
    Asus MG248Q I Logitech G502 + CM Rapid fire TK keyboard
    Nintendo Switch - PS4 1TB Pro

    Rettet en gang, sidst af Karse ().

  • Hvad med den her - http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4295269 ?
    Er den okay? Eller er Emachines noget man bør holde sig langt fra?
    Specs virker rimelige, specielt til prisen.


    Hvad angår den fra ElGiganten, så mangler den en HDMI-udgang, hvilket jeg er ret afhængig af, da jeg ellers skal ud og spendere på en Mediestreamer til film.


    Lenovo-Pc'en du også linker til, finder jeg en anelse dårlig til prisen, specielt processoren mener jeg er for dårlig - Eller taget jeg fejl?


    Den seneste Lenovo virker mere fornuftig - men rent statsmæssigt er den vel næsten dårligere end Emachinen som er billigere?

  • eMachines er ikke noget jeg vil anbefale folk at købe, de går nemt i stykker, og delene der er proppet i hører under discount afdelingen.

  • Jeg læser jura, så det er oftest bare min browser (Chrome) og office.
    Den skal på ingen måde bruges til nogen voldsomme spil, da jeg jo har min stationær til dette.
    Det er maks LoL i lave settings og måske en smule FM.
    Men altså - Det skal bare være mest computer for ~3K-3,5K. :)