Hvilken AntiVirus bruger du ?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Astrocity
    Det er min underbos router, jeg sidder bare i et stik med antivirus og firewall på min egen comp.! Betyder det noget at jeg sidder bag en router?


    hmm der er jo nogle åbne porte i routeren og hvis der kører nogle services bag de porte kan man i princippet udnytte det og få adgang til maskiner på indersiden.


    Ergo -> Jo flere unødvendige åbne porte jo større chance for at få besøg.


    Nu ved jeg ikke hvor stor en nørd din underbo er eller hvor godt i kender hinanden, men det er da værd at tage en lille snak med ham om sikkerhed, da dette rammer jer begge 2 ;)

  • McAfee lå da rimelig højt der!


    Aerial - Hva er ICMP? Må lige snakke med ham imorgen! Har det totalt dårligt nu! Havde hørt at hvis man sad bag en router, + ens eget antivirus+firewall så var man næsten urørlig - men sådan er det vidst ikke!


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Benytter mig af Trend-Micro PC-Cillin + dennes FireWall, har endnu ikke haft Virus eller uventet besøg, og så er det gratis...


    :)

    Intel Haswell 4770
    MSI Z87 G45
    Kingston 16GB DDR1600
    Gigabyte GTX770
    OZC 256GB SSD
    OZC 850W
    Intel Stock køler
    Zalman GS1000 Black
    Asus 24" TFT

  • Jeg bruger ik AV, men firewall istedet... Jeg bruger Zone alarm, den fungere udemærket... Og så er den nem at indstille.


    Den kan da i hvertfald se når mine venner prøver noget skummelt, men nu er de os lidt noob til hacking tror jeg..

    AMD OpteronDual Core
    10x200mhz @ 10x250mhz 1,40 volt
    DFI Lanparty UT NF4 expert ---+--- 1024 mb Mushkin Redline XP4000 /2-2-2- 6 @ 3,2 volt
    Gainward 7800GTX --+-- HDA Digital X-Mystique 7.1 GOLD
    2 x Maxtor DiamondMax 10 250GB

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten
    Hvilken AntiVirus bruger du ?


    Trend Micro. Scanner online, gider ikke at have det skidt installeret.

  • Tak, men er det det her jeg leder efter?
    Jeg har ikke en ip-adresse, men bruger min underbos!


    You are scanning the wrong IP address, what's wrong?

    When you are browsing the web, the most important bit of information that your browser gives out is your IP address. This is a set of numbers that gets assigned to your computer whenever you are online. Often it is different (dynamic) every time you log on to the Internet... this is determined by your ISP.
    Some Internet Service Providers offer a service called Proxy or Transparent Proxy. This intercepts your requests for a web site and checks to see if a local ISP server has a cached copy of what you want. If it finds the website in it's cache, you will see the webpage very quickly, if not, their server will go out and get the webpage for you.
    The problem with this is that services such as ours will not see your IP address, but the IP address of the Proxy Server, so your computer will never be scanned.
    To check if you are using a proxy server in IE, click on "Tools - Internet Options" and then "Connections - LAN Settings" you should then uncheck everything under "Proxy Server".


    Det har jo ikke noget med en router at gøre! ;(


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

    Rettet 2 gange, sidst af Astrocity ().


  • Hvorfor ikke anskaffe sig en router? De koster ikke meget i forhold til hvad de kan og hvad de er værd.

  • DEEF - Skal snart have trådløst netværk! Vi skulle lige prøvede om det virkede! Men jo, har overvejet det! Men kan du svare mig på om det var min underbos pc, eller min egen jeg scannede med Sygates Online Scan?


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Bruger Bullguard, fordi Bullguard er nem at bruge, den er dansk og den kostede mig kun 360 kroner for 2 års abonnement til 3 PC'er :) Det synes jeg er value for money og så er der firewall og 10 megabyte (mere kan købes) backupplads på deres server med i prisen...

  • F-Secure er det eneste der dur - den fanger også Norton :clap:


    |GIGABYTE P67|Intel i5 2500K|
    |8GB CORSAIR PC1600|GIGABYTE GTX570|
    |120GB INTEL 510 SSD|Logitech G500|Logitech Illuminated|
    |FRACTAL DESIGN R3|Sennheiser HD555|Steelseries|650W CORSAIR|

  • Jeg bruger Norton Antivirus fordi forældrene betaler for det ellers ville jeg nok bruge AVG Antivirus.


    Gratis programmer er gode programmer!!!

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af HAM
    Jeg bruger Norton Antivirus fordi forældrene betaler for det ellers ville jeg nok bruge AVG Antivirus.


    Gratis programmer er gode programmer!!!


    Ikke alle gratis programmer er gode , synes sgu der er alt for mange der har små skjulte "gaver" :dots: