Edifier S550 og Creative Titanium HD

  • Hej Alle.


    Vil høre om der er nogen som kan hjælpe mig med om det jeg har bestilt er kompatibelt.


    Jeg har allerede et Creative Sound Blaster X-FI Titanium HD lydkort.


    Det har 6 udgange som består af 2x Phono som er ind og ud til et headset. 2 RCA stik og 2 Optiske ind og ud.


    De Højtalere jeg har bestilt er et 5.1 højtaleresæt fra Edifier modellen hedder S550


    Nu har jeg så lige fundet ud af de højtalere jeg har bestilt ikke har optisk digital indgang men bruger RCA stik, er kommet helt i tvivl om det overhoved vil spille som digitalt sourround eller surround i det hele taget via RCA stikne.


    Kan ikke finde ud af om de to ting her passer sammen, skulle jeg ha købt Z-5500 fra logitech?


    Håber der er nogen som kan hjælpe.


    / Michell


    [Blocked Image: http://img834.imageshack.us/img834/5468/367118.jpg]


    [Blocked Image: http://img35.imageshack.us/img35/2844/s550.jpg]

  • edifier har ihvertfald noget bedre lyd end logitech helt sikkert

    Msi big bang trinergy
    Core I7 875K
    corsair dominator Gt
    2000mhz 8-8-8-24 1T 1600mhz 6-6-6-15-1T
    Msi 470gtx Twinfrozr II power edition
    corsair F60 ssd disk 1 tb disk 500 gb disk
    coolermaster silentpro 1000watt
    Coolermaster Haf 922

  • Så vidt jeg kan se vil du få problemer hvis du har intentioner om at køre 5.1 lyd.


    Du har 2 input muligheder på det speakerset.


    1. 2RCA Stereo aka AUX Indgangen, kræver bare et simpelt phono til phono stik fra dit lydkort.


    2. 6RCA Surround, kræver et lydkort med analoge udgange enten som phono eller minijack stik. og det har du ikke til surround kun til stereo.



    Så min konklusion vil være hvis du vil have 5.1 lyd i dine højtalere skal de enten understøtte noget toslink/spdif gøjl eller også skal du have nyt lydkort eller en slags toslink til rca breakout box måske.

    i5-2500K @ 4.5GHz | GTX580 oc'ed | Corsair Vengeance 2x4GB 1600MHz 8-8-8-24 | Asus P8P67 Pro | Xonar Essence STX | Sennheiser PC350 | X25-M G2 80GB | 2 x Samsung Spinpoint F3 1TB raid0 | Corsair AX850

    Rettet en gang, sidst af Julepalme ().

  • Det var det jeg var bange for, altså mit lydkort kan få sourround i mit sterio headset via softwaren men ja det var jeg lidt i tvivl om ville fungere korrekt via et rigtigt 5.1, jeg e virkelig lost købte det lydkort for 1200 så har ikke mulighed for lige at skifte det ud. :(

  • i så fald ville jeg droppe højtalerne og finde nogen med digital input.

    i5-2500K @ 4.5GHz | GTX580 oc'ed | Corsair Vengeance 2x4GB 1600MHz 8-8-8-24 | Asus P8P67 Pro | Xonar Essence STX | Sennheiser PC350 | X25-M G2 80GB | 2 x Samsung Spinpoint F3 1TB raid0 | Corsair AX850

  • måske skulle du lige prøve at ringe til xs-sound og høre om ikke de kan hjælpe dig med det der


    http://www.xssound.eu/


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Ja bliver nød til at finde ud af et eller andet, er kommet så langt at jeg tror jeg skal bruge noget der hedder en SPDIF til RCA converter eller noget i den stil, men kan sgu ikke finde noget der passer rigtigt.


    Hvis der er en converter der kan få min optiske indgang som jeg ved jeg har sourround på til en box som laver det om til enten 4 - 6 mini jack eller RCA stik så skulle det være løst, har ikke lyst til at vælge andre højtalere da jeg ikke føler mine andre valgmuligheder (logitech z-5500, eller stereo sættet fra Edifier S750) er de højtalere som jeg helst vil have. Desværre har jeg nok investeret i det forkerte lydkort da det er et stereo udover den optiske indgang. Vidste bare ikke nok om det inden jeg købte det.


    Hvis der er nogen som kender til sådan en converter (eller ved at man ikke kan få det?) må i meget gerne hjælpe.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af acergamerline
    Ja bliver nød til at finde ud af et eller andet, er kommet så langt at jeg tror jeg skal bruge noget der hedder en SPDIF til RCA converter eller noget i den stil, men kan sgu ikke finde noget der passer rigtigt.


    Hvis der er en converter der kan få min optiske indgang som jeg ved jeg har sourround på til en box som laver det om til enten 4 - 6 mini jack eller RCA stik så skulle det være løst, har ikke lyst til at vælge andre højtalere da jeg ikke føler mine andre valgmuligheder (logitech z-5500, eller stereo sættet fra Edifier S750) er de højtalere som jeg helst vil have. Desværre har jeg nok investeret i det forkerte lydkort da det er et stereo udover den optiske indgang. Vidste bare ikke nok om det inden jeg købte det.


    Hvis der er nogen som kender til sådan en converter (eller ved at man ikke kan få det?) må i meget gerne hjælpe.


    Tag lige kontakt til xs-sound, de ligge på fredrikssundvej, så vidt jeg husker. De har alle mulige "dimser" til lyd og gør ikke i andet.
    ring til dem og hør dem ad, det er nemlig ikke alt hvad de har, som findes i webshoppen.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.