opsætning af headset lyd.....

  • hej jeg har for nyligt købt et logitech g930 headset og det er sgu et fedt headset med rigtigt god lyd...


    men det her med lyd har jeg egentligt ikke voldsomt meget forstand på så det jeg spørger til er om hvordan jeg opsætter det så det giver bedst lyd i spil. der er en equalizer i det software som følger med jeg ved bare ikke hvad de værdier som man kan indstille betyder,


    så det jeg spørger om er, er der en nogenlunde standart indstilling som jeg så kan tweake på selv for at få det bedste udbytte i spil
    jeg spiller lige for tiden mest battlefield BC2. og modern warfare2. og en lille smugle wow
    det jeg geren vil fremhæve i lyden er skud og fodtrin og sådan noget så jeg bedre kan hører folk bagfra og den slags...
    det skal lige siges at jeg spiller på en bærbar og har ikke noget andet lydkort end det der i den


    håber jeg er kommet med alle de informationer som i skal bruge for at hjælpe


    på forhånd tak

  • Lave hz er dybe toner, høje hz er lyse toner hvis man kigger på frekvens båndet når vi snakker lyd.


    En typisk loudness effekt som du kender fra bilradio og normale hifi anlæg vil være og hæve de dybe og lyse frekvenser en smule op iforhold til mid tonerne (mid hz).


    Typisk vil man hæve alt under 250hz en smule (under 50hz skal du nok ikke forvente din høretelefoner og spille med på, selvom frabrikanten måske skriver noget andet) også hæve en smule fra 5khz (5.000 hz) og op mod 10-15 khz


    Fodskridt, skud m.m. kommer meget an på selve lyden af elementet. Problemmet med at du vil hæve enkelte lyd elementer ud af en helhed er at det ikke kan lade sig gøre rent teknisk, medmindre du kan equliaze den enkelte lyd hvilket du i dette tilfælde ikke kan, da du ved at bruge en equializer på dine høretelefoner vil få hævet hele den lydbilledet og ikke kun del elementer.


    Med det sagt så prøv og højne lidt for mellem tonerne altså mellem 450hz og 5.000 hz og se om det ikke hjælper.


    Hurigt grafisk eksemple af en equalizer:
    [Blocked Image: http://oi55.tinypic.com/2ntbd34.jpg]

    1x ASUS Maximus IV Extreme-Z
    1x Intel® Core™ i7-2600K Processor @ 4.430 mhz - Corsair H60
    2x Gainward GeForce GTX 570 1280MB
    1x Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz 16GB CL9 Kit w/4x 4GB XMS3 modules
    1x Corsair TX V2 850W PSU

    Rettet 5 gange, sidst af Jaiz ().