HP bærbar crasher

  • Hey


    min kæreste har et problem med sin bærbare, der er opstået efter den har fået nyt batteri. Efter at man starter den, kan den køre ca. 5-10 minutter, hvorefter skærmen bliver helt hvid, og derefter kommer der en BSOD. Der står noget med "IRQL NOT LESS OR EQUAL".


    Herefter genstarter den selv, og der kommer en meddelelse fra Windows om at der har været en fejl:


    Problemsignatur:
    Navn på problemhændelse: BlueScreen
    OS-version: 6.0.6002.2.2.0.768.2
    Landestandard-id: 1030


    Flere oplysninger om problemet:
    BCCode: a
    BCP1: 00000017
    BCP2: 0000001B
    BCP3: 00000000
    BCP4: 820C77B6
    OS Version: 6_0_6002
    Service Pack: 2_0
    Product: 768_1


    Filer, der hjælper med til at beskrive problemet:
    C:\Windows\Minidump\Mini012711-01.dmp
    C:\Users\Ann Storm\AppData\Local\Temp\WER-67142-0.sysdata.xml
    C:\Users\Ann Storm\AppData\Local\Temp\WER9397.tmp.version.txt



    Jeg har kopieret to af disse, da de ikke er ens:



    Problemsignatur:
    Navn på problemhændelse: BlueScreen
    OS-version: 6.0.6002.2.2.0.768.2
    Landestandard-id: 1030


    Flere oplysninger om problemet:
    BCCode: 1000007e
    BCP1: C0000005
    BCP2: 00000000
    BCP3: 8A62CC84
    BCP4: 8A62C980
    OS Version: 6_0_6002
    Service Pack: 2_0
    Product: 768_1


    Filer, der hjælper med til at beskrive problemet:
    C:\Windows\Minidump\Mini013111-01.dmp
    C:\Users\Ann Storm\AppData\Local\Temp\WER-70262-0.sysdata.xml
    C:\Users\Ann Storm\AppData\Local\Temp\WERBDF1.tmp.version.txt



    Jeg har prøvet at køre en scandisk, og der fandt den ikke nogen fejl. Er der andet at gøre end formattere og se hvad der sker?

  • Tror ikke der er mange, der har erfaring nok til at sige, hvad de koder betyder eksakt.


    Ville personligt prøve at Google dem. Hvis det ikke giver noget resultat, vil jeg tro, at de eneste muligheder er: Systemgendannelse eller formatering.


    Prøv evt. at skifte batteriet om til det gamle og se, det løser problemet? Fejlfinding er en god ting. Hvis det viser sig, at det nye batteri forårsager fejlen, er der god grund til at tage fat i forhandleren og få en forklaring.

  • Jeg har prøvet at køre helt uden batteri, men den gør stadig det samme. Vi har prøvet at formatere, og sidder nu med et helt nyt Vista med alle opdateringer, men det har heller ikke hjulpet. Den kan køre ca. 10 minutter før den går kold og skal have en hård genstart, og så er det ligemeget om den bliver presset eller bare står idle i Windows.


    Før formateringen kørte vi bundkortets indbyggede harddisk test, men den viste ingen fejl.


    Er der ingen der har en ide om hvad vi kan gøre?

  • Uden at kunne sige det med sikkerhed, vil jeg tro at du nok har varme problemer.


    prøv at finde nogle programmer til at se temps for CPU og GPU (hvis den bærbare har en).

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Jeg har haft lignende problem på min netbook (sidder på den lige nu) hvor den bare gav mig BSOD i det sekund den kom til "Velkommen" startup skærmen.


    Jeg havde læst lidt rundt omkring, at det var noget med en netværks fil som forårsagede problemet.


    Så jeg kørte lidt systemgendannelse et par gange


    og til sidst virkede det pludselig igen.

    CPU: Core i7 950 3.06 @ 3.6 GHz SSD: OCZ Agility 3 240 GB
    CPU Cooler: Zalman CNPS 10x Extreme HDD1: Seagate Barracuda 1 TB


    RAM: Kingston HyperX T1 CAS9 2000 MHz 6GB HDD2: Samsung Spinpoint F1 2 TB
    Mobo: ASUS Sabertooth x58 PSU: CoolerMaster Silent Pro 1000W
    GFX: EVGA GTX 570 Case: CoolerMaster HAF X

  • Jeg prøver at installere speedfan og ser hvad den siger.


    Du kan ikke komme nærmere ind på hvilke netværksfiler det var? Jeg tror ikke jeg får meget ud af at køre systemgendannelse når maskinen er nyformateret, men jeg kan godt prøve.

  • Jeg har installeret speedfan, og den starter omkring 45 grader, men da Windows begyndte at hente og installere opdateringer, steg temperaturen til 65-70 grader med næsten konstant 100 % load. Den lavede ikke andet end at opdatere. Nu er den så gået kold imens den er ved at genstarte efter opdatering, og skriver "undlad at slukke computeren". Men der er ikke rigtig andet at gøre, den har stået sådan i et kvarter nu.


    Der er kørt en Avast virusscanning på den, men den har ikke fundet noget.

  • Kan ikke huske hvad netværks filen hed.
    men prøv lige at teste dine ram i memtest86. 2 passes uden fejl burde være nok


    Put memtest på en USB eller CD/DVD


    Link her til memtest86

    CPU: Core i7 950 3.06 @ 3.6 GHz SSD: OCZ Agility 3 240 GB
    CPU Cooler: Zalman CNPS 10x Extreme HDD1: Seagate Barracuda 1 TB


    RAM: Kingston HyperX T1 CAS9 2000 MHz 6GB HDD2: Samsung Spinpoint F1 2 TB
    Mobo: ASUS Sabertooth x58 PSU: CoolerMaster Silent Pro 1000W
    GFX: EVGA GTX 570 Case: CoolerMaster HAF X

  • Memtest er gennemført 2 gange uden fejl.


    Begge ramklodser er skiftet ud med en jeg havde liggende, problemet opstår stadig.


    Når jeg starter computeren ligner proceslinie og sidepanel noget fra Windows 95, der kommer 2-3 fejlmeddelelser om forskellige programmer der ikke virker, og netværket fungerer ikke. Til sidstnævnte skrev den noget med diagnosticering, der skulle aktiveres, og så genstartede jeg den, men nu skriver den bare at Windows ikke kan løse problemet.


    Nogen ideer?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Gabman
    Jeg har installeret speedfan, og den starter omkring 45 grader, men da Windows begyndte at hente og installere opdateringer, steg temperaturen til 65-70 grader med næsten konstant 100 % load. Den lavede ikke andet end at opdatere. Nu er den så gået kold imens den er ved at genstarte efter opdatering, og skriver "undlad at slukke computeren". Men der er ikke rigtig andet at gøre, den har stået sådan i et kvarter nu.


    Der er kørt en Avast virusscanning på den, men den har ikke fundet noget.


    Hvad med temperaturen på dit grafikkort i computeren?


    Hvad har du i det hele taget i din computer? Det kan være perifære enheder eller andet der giver dine problemer.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Jeg fik ikke målt temperaturer inden, men det er et onboard grafikkort. Eftersom det er en bærbar, er der ikke så meget der kan pilles fra og fejlsøges på, desværre. Den er indleveret til forhandleren i dag, så må vi se hvad de siger til den.

  • Umiddelbart melder den fejl kode en x7e fejl, som gerne er et tegn på dårlig disk / Controller eller dårlige ram. prøv at kør en memtest86 og se hvor mange passes den kan lave.

    2500k @ 4600 mhz- Cooled by Water
    eVGA Z68 FTW
    16 GB 1600mhz G.Skill Ram
    3 * GTX480 i TRI-SLI - Cooled by Water
    2 * 120 GB Vertex 3
    2 TB WD
    ToughPower 1200 Watt
    Logitech G19 + G500 + G930 + G25
    Chieftech Dragon tower + Custom WaterMod
    Samsung Syncmaster 2493HM + 2 * ViewSonic VP231wb
    3* 1920*1200
    2 x 480 mm radiator med 4 x 120mm Noctua + 240mm "passive"