Trådløst internet virker dårligt.

  • Hej igen.


    Jeg har lige snakket med min søster, som har en bærbar ved siden af Routeren (15cm) og hun oplever ingen problemmer åbenbart. - Ingen nede tider, hurtig nok net dog ikke så hurtigt som med kabel.


    Jeg havde ellers fået det indtryk at hun også havde problemmer.... hmmm så det er altså kun dem længst væk (4-5m) der oplever at skulle genoprette forbindelse hele tiden og har meget langtsomt net.


    Routeren er desværre låst lidt fast, idet at internettet som sagt kommer ind af vægen lige præcis der hvor routeren står. - Og jeg kan ikke se de store alternativer i hvor den kan stå, uden at skulle trække en masse ledninger og derved miste alle fordele ved trådløst.


    Ledningen fra Telenor boksen til routen sidder præcis der hvor ledningen til den gamle gjorde, så jeg er ret så sikker på at den sidder rigtigt.



    - Hvor/hvordan konfigurer jeg DHCP?



    Kan det være et spørgsmål om signal styrke?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af S.STAACK
    Ledningen fra Telenor boksen til routen sidder præcis der hvor ledningen til den gamle gjorde, så jeg er ret så sikker på at den sidder rigtigt.


    Nu har du i sagens natur jo udskiftet routeren som sidder på efter telenors router, dermed har du jo nødvendigvis selv måttet sætte kablet fra Telenor routeren til i ICIDU routeren, dermed bør du alligevel dobbelttjekke hvilken port kablet fra Telenor routeren sidder til i på ICIDU routeren.


    Som jeg har skrevet tidligere, så skal kablet fra telenor routeren sættes til i den port på ICIDU routeren der sandsynligvis hedder noget ala internet/modem/WAN/etc, den port kan genkendes ved at den ofte er fysisk/visuelt adskilt fra de andre porte(simplificeret set er der på routere 1 ind port og 4 ud porte).


    Quote

    Oprindeligt indlæg af S.STAACK- Hvor/hvordan konfigurer jeg DHCP?


    Kan det være et spørgsmål om signal styrke?


    Det bør ikke være nødvendigt at du skal konfigurere DHCP for at få din forbindelse til at fungere fint, det er rigtigt at når det virker kan det optimeres ved ikke at have to routere route.


    Det er meget muligt at det er et spørgsmål om sendestyrke, jeg har skrevet nogle ting ned tidligere som du kunne se på for at forbedre signalet, det er et godt sted at starte.
    Husk på at det ikke er nok at antennen i USB donglerne kan se signalet fra routeren, de skal også kunne sende et signal langt nok til at routeren kan modtage det.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Jeg har lige snakket med min søster, som har en bærbar ved siden af Routeren (15cm) og hun oplever ingen problemmer åbenbart. - Ingen nede tider, hurtig nok net dog ikke så hurtigt som med kabel


    du får aldrig samme hastighed som kablet
    Tjek nu om DHCP er aktiveret på begge

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af S.STAACK
    Lidt hjælp? :D


    Jeg har linket til en router tidligere... som sagt så mener jeg at d-links dir-615 er et udmærket bud eftersom det totale budget er på 500kr.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af S.STAACK
    Update: Jeg prøvet at deactivere DHCP på ICIDUen og det resulteret i at nettet ikke virkede nogen steder overhoved (og jeg måtte resette rouderen), og PS3en kunne ikke finde nogen IP.


    Så det kan vel ikke være DHCP den er gal med?


    Den skal være deaktiveret på din tilkøbte router. Længere er den ikke. Men du skal sikre dig, at den er aktiveret på Telenor routeren

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SSDfreak
    Den skal være deaktiveret på din tilkøbte router. Længere er den ikke. Men du skal sikre dig, at den er aktiveret på Telenor routeren


    Finessen er naturligvis at hvis man deaktiverer DHCP på den ICIDU router, så skal man netop ikke bruge WAN porten på ICIDU routeren, men en switch port på den ekstra router(der er undtagelser men generelt gælder det).

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af RTM


    Finessen er naturligvis at hvis man deaktiverer DHCP på den ICIDU router, så skal man netop ikke bruge WAN porten på ICIDU routeren, men en switch port på den ekstra router(der er undtagelser men generelt gælder det).


    Det er jo det jeg skriver :-)


    Den skal være deaktiveret på din tilkøbte router
    Men ja korrekt. Den skal ikke i WAN porten da den vil fingerer som en Switch

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af RTM


    Jeg har linket til en router tidligere... som sagt så mener jeg at d-links dir-615 er et udmærket bud eftersom det totale budget er på 500kr.


    Og hvad så hvis budget er på max 500kr alene for routeren?
    Vil valget så stadigvæk være det samme?



    Jeg ved ikke hvordan jeg indstiller min boks fra Telenor (manualer osv. er for længst blevet væk)



    Så ICIDUen skal have deaktiveret DHCP, og stadigvæk sidde i samme port? - eller en anden? (er lidt forvirret)


  • Har du gidet søge online efter manualen?
    http://www.icidu.com/productdo…%20150N%20Manual%20DK.pdf


    Hvis du læser vores indlæg, så har vi beskrevet opsætningen mange gange nu.


    Mht Telenor Router, så kunne du måske overveje at kigge på Deres hjemmeside efter en manual

  • På bagsiden af din router skulle der meget gerne stå 1 2 3 4 5 + en hvor der står WAN.


    Hvis du skal bruge en router som switch og uden DHCP må kablet fra din hoved router ikke gå ind i den der hedder WAN så vælg en af de andre.


    Antallet af porte kan self. variere fra fra router til router.


  • SSD:
    Nu skal du huske det ikke er alle som fatter det første gang, og mht netværk kan det være rigtig svært at forstå hvis man ikke kender særlig meget til det.


    Stack:


    HVis det er du har brug for en forklaring over teamspeak kan vi godt finde ud af det, hvor jeg guider dig igennem :) bare pm mig hvis du er interesseret i det.

  • Casper!


    SSD:
    Nu skal du huske det ikke er alle som fatter det første gang, og mht netværk kan det være rigtig svært at forstå hvis man ikke kender særlig meget til det.


    Hvis du læser hele tråden, så ville du finde ud af, at alt er forklaret helt.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SSDfreak
    Casper!


    SSD:
    Nu skal du huske det ikke er alle som fatter det første gang, og mht netværk kan det være rigtig svært at forstå hvis man ikke kender særlig meget til det.


    Hvis du læser hele tråden, så ville du finde ud af, at alt er forklaret helt.


    Har skam læst hele tråden, og som sagt er det ikke altid man forstår det på samme måde som andre, det er det eneste jeg siger, og derved synes jeg man skal have tålmodighed med trådopretteren.

  • Ja undskyld jeg har lidt svært ved at forstå det... :O


    -Jeg kan GODT komme ind ind i ICIDU ens opsætning og slå DHCP fra eller til.


    -Jeg har søgt efter en manual til Telenor/tele2 boksen, uden held.


    -Men når jeg slår DHCP fra på ICIDUen, virker nettet ikke.


    -Routeren er kablet til WAN porten (den er ihvertfald adskild fra de andre porte)


    ---------------------------------------------


    1. Så jeg skal sætte kablet fra telenor boksen til routeren i et af routersn andre porte.


    2. Jeg skal slå DHCP fra på routeren.


    3 Og slå DHCP til på Telenor boksen.



    Er det rigtigt forstået?