5 120mm eller 6 120

  • Hej tweakers ;)



    Jeg har bestilt et Sunbeam Akryl Kabinet hos webdanes.dk her starten af året men kommer først hjem d.21 feb.


    Nok om det.. Kabinettet jeg snakker om hedder 9-bay AC9B-HUV.. google det hvis i er i tvivl..


    Nu til sagen..


    Kabinettet har 2 120mm huller på siden, 1 120mm i front, 120mm bagi og en 80mm i top..


    Min tanke er at bore 80mm hullet op til en 120mm.. yes all good..


    Men så tænkte jeg.. på den anden side.. bagpladen hvor Mobo sidder.. jeg har det stående på ekstra space skruer for at skåne plexiglas i mit gamle akryl kabinet..


    Tanken er så.. kan jeg skære ud til en 80-120mm for køling af mobo uden det skader plexiglassets struktur eller dens hårdhed?.. og i så fald.. vil det overhovedet hjælpe på noget køling ud over at se nice ud..


    jeg ved slet ikke om man kan proppe for mange blæsere i et kabinet og i så fald for mange 120mm..


    Dem jeg vil bestille er nogle fra Enermax som hedder Apollish Vegas.. spinner 800rpm til 2000rpm


    http://www.caseking.de/shop/ca…-120mm-blue::14788.html..


    Men alt ialt kommer den til at blive et lysshow :D

    ---------------------------------------------------------------------
    Gennemsigtigt plexiglas kabinet skal over styles nu.. :)

    Rettet en gang, sidst af Minimælk ().

  • Altså konceptet er jo set før - se bare CM 690 II Advanced - har den selv og har monteret en 80x15mm blæser der.


    om der er nogen reel gevinst ved at gøre det, ved jeg sgu ikke helt - men ideen er som sådan ret god - man har jo en "død lufts" zone bag ved bundkortet og den ville du da komme af med.


    men ja, hvis du har muligheden for at kunne skære den slags i plexi, så ville det da være et cool nok mod - men tror sgu næsten man skal have styr på den slags før det er noget man skal begive sig ud i - det skal jo være en 100% rent cut når du laver det i et plexi case.

  • Du kan sagtens proppefor mange blæsere i et kabinet! Hvis de ikke understøtter hinanden i flowet af luft igennem kabinettet så vil det faktisk reducerer kølingen at smide ekstra blæsere på.


    /ask

  • Altså jeg tænkte jo bar siden jeg har en i front der suger samt en i top og 3 der blæser ud så ville det måske ikke gøre så meget at ventilere bundkortet som næsten ingen luft får bag om

    ---------------------------------------------------------------------
    Gennemsigtigt plexiglas kabinet skal over styles nu.. :)