Viden om overclock!

• Hej Tweak.dk!

Jeg kan godt tænke mig at lære en masse om overclock.. Ved LIDT om det, men ikke en hel masse.
    Jeg vil sikkert, når jeg får mere forstand på det overclocke mit system. Men skal have en ny CPU køler, ihvertfald, da jeg ved min standard Intel køler ikke holder en meter..

- Hvordan gør mand (evt smid et link, hvis i ikke gider skrive en hel stil, har kigget på google.)
    - Hvad skal jeg vide inden jeg går igang (hvad temp, hvor meget kan jeg oc?)

- Grunden til jeg opretter en tråd her, er at jeg gerne vil høre hvordan DU gør det..

( Min CPU er Intel Quadcore 2.83 ghz, og kabinet ExtremEngine 3T )

// dalleer - På forhånd tak.

• Find navn og model på det du har, som du ønsker OC'ed. Så søger du simpelthen på google efter det. Den bedste måde at lære det på er ved at kigge på de specifikke komponenter og sammenfatte hvad andre har af lignende resultater.

Når du så har gjort det, prøver du dig forsigtigt frem imens du holder øje med temperaturer i dit system. Personligt har jeg OC'ed siden 2003, hvor jeg startede med et simpelt oc af en Barton 2500+. Det krævede kun et minimum af klik i BIOS og var idiotsikkert.

Det bedste er at du selv tager de indledende trin og sætter dig lidt ind i sagerne. Derefter kan du begynde at fejlsøge og få gode råd fra andre - evt. herinde.

Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H