• Hey


    Har et meget træls problem:
    Som de fleste TDC kunder, har jeg en TDC box til at modtage internet, telefon og TV. For at få Gigabit netværk på mit interne netværk har jeg efter TDC-boxen installeret en Gigabit-router der også er trådløs, som er koblet til TDC-boxen via WAN-porten.


    TDC-boxens ip har jeg sat til 192.168.1.1 og sat routerens WAN-port til 192.168.0.10 med fast ip. Derefter har jeg routeren med ip: 192.168.0.1 På den måde fungerer det hele som et hastigheds filter, med TDC-box på 100mbit og router og LAN på 1 Gbit.
    Internettet og andre ting fungerer fint.


    Det store problem ligger så i at jeg vil bruge min NAS-server som FTP-server, og den sidder på 1 Gbit nettet for en bedre streamings-hastighed med PC. Kan få ftp til at virke på det lokale netværk. Men vil gerne have den til at virke REMOTE.
    Har derfor forwardet I TDC-boxen, port 21 og 20 til routerens ip, og i routeren forwardet 21 og 20 til NAS-serverens IP. Ved dette kan jeg godt oprette forbindelse til den udefra, men så snart jeg skriver adgangskoden siger browseren: "Siden kan ikke vises" Dette kan jeg imidlertid godt når jeg bruger FTP på det interne net.
    Tænker at det måske er et problem med en udadagående port?


    Nogen der har nogle løsningsforslag? Alt kan bruges. :)


    DoGK

    Har byttet den stationære ud med laptop:
    [SIZE=10]Pentium Dual-Core
    4 Gb DDRIII
    160 Gb - sataII
    nVidia Geforce 9300M GT
    15",6 - screen
    win7 ultimate

  • går ud fra du mener at din router har wan port 192.168.1.10 og ikke 0.10 ? da tdc boxen har 1.1


    Jeg ville sætte TDC's boks op til at have DMZ host sat til 192.168.1.10, det vil ganske enkelte disable dens indbyggede firewall og sende alle incoming requests videre til 192.168.1.10.. så er du rimelig sikker på at den ikke blokerer noget fra den første box.


    og så begynde at sætte portforwarding op i din egen box bagefter, eventuelt prøve at sætte DMZ host til din servers ip.


    Kan ihvertfald anbefale at sætte DMZ hosts til at teste med, hvis det virker, og din port forwarding regler ikke virker så ved du at det er dine regler der er forkerte.





    En anden ting du måske kan prøve er passiv ftp connection udefra,


    Eller, du kunne droppe din nr 2 router og investere i en gigabit switch istedet, ingen grund til at route trafik dobbelt.


    du kunne sågar slå routeren fra i den, disable dhcp, koble uplink kablet i port 1 istedet. og så bare brug den som switch.

    i5-2500K @ 4.5GHz | GTX580 oc'ed | Corsair Vengeance 2x4GB 1600MHz 8-8-8-24 | Asus P8P67 Pro | Xonar Essence STX | Sennheiser PC350 | X25-M G2 80GB | 2 x Samsung Spinpoint F3 1TB raid0 | Corsair AX850