program til kopi af recovery partition

  • Hejsa...


    Jeg ville lige høre om der er nogen der kender et godt program til at kopiere recovery partitionen fra een HDD til en anden HDD ?


    Jeg vil gerne have skiftet HDD'en ud i min bærbare, men da jeg ikke kan finde alle de drivere jeg skal bruge, er jeg nød til at bruge recovery partitionen.
    Derfor skal jeg have kopieret denne partition over på den anden HDD.


    Håber nogen kan hjælpe.


    Mvh Trucker....

  • Jeg mener at programmet partition magic kan, men det kan du lige læse op på, du skal lige være klar over at det koster penge.
    Der findes gratis alternativer, men langt de fleste laver mere skade end godt er, du kan dog være heldig at finde nogle som kan det samme.
    Måske her, prøv at kigge lidt nede på siden


    http://www.hiren.info/pages/bootcd




    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • okay...


    Jeg har et program der hedder paragon HD manager.... med kan ikke rigtig finde udad om det kan.....
    Den har en copy disk funktion, men ved ikke om det er det samme som at kopiere en partition og om det så virker ?


    Vil jo hellere bruge mig SSD disk end den mekaniske der sidder i nu....

  • Norton Ghost kan gøre det, du skal bare huske at sætte den til at lave en block kopiering af hele disken.


    Det er dog et købe program.


    Ellers kig på UBCD, måske er der noget du kan bruge der.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Truckergrib
    okay...


    Jeg har et program der hedder paragon HD manager.... med kan ikke rigtig finde udad om det kan.....
    Den har en copy disk funktion, men ved ikke om det er det samme som at kopiere en partition og om det så virker ?


    Vil jo hellere bruge mig SSD disk end den mekaniske der sidder i nu....


    Det program som du har der, kan osse det, som du efterspørger. de skriver lidt nede på siden, at du kan clone hvilken som helst OS over på en SSD hvilket så vil sige,at der får du alle driverene med over sammen med dit OS, sådan som jeg har forstået det.
    Om programmet så hiver recovery delen med, den kan jeg altså ikke lige dreje rigtig, men du får et komplet image med over, af et fungerende OS. Det kan det så godt alligevel, du har muligheden for at lave en recovory cd med programmet ud fra en imagefile, så programmet tager osse alt med over, sådan som jeg har forstået det.


    Som KasparB siger så kan Norton ghost, det program havde jeg helt svedt ud i de her 4 plus grader.


    Har du ikke investeret i det der paragon HD manager endnu, så ville jeg til enhver tid smide mine penge efter Northon Ghost i stedet for.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

    Rettet en gang, sidst af Ebo ().

  • Jeg prøvede at lave en kopi af recovery partitionen med mit program, men da jeg startede computeren op og frykkede f11 for at køre recovery skrev den at denne recovery disk ikke kunne køre på mit system, så det virkede altså ikke...


    Men du mener altså at jeg bare kan kopiere selve c: drevet over på min ssd disk, og så køre det der fra som på den anden hdd ?
    vil det ikke give nogle problemer når nu disken ikke er den samme ?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af jacobask
    Acronis true image i trial udgaven klarer den opgave du efterspørger uden problemer.


    /ask


    Nu har jeg kigget lidt på den trail udgave, men kan ikke rigtig finde udad hvordan jeg skal gøre...
    Den funktion der hedder partition copy, virker ikke i trail udgaven.... og går udfra at det er den jeg skal bruge ?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af jacobask
    Du skal lave en "clone" og ikke en copy.


    /ask


    Ja, okay.. det var også clone jeg mente.... det med partition clone, det kan den ikke i trail udgaven....
    Acronis true image home 2011.

  • Så har de nok desværre ændret det. Kan du ikke bare bruge en af de andre stykker software du er blevet anbefalet her i tråden?


    Det er ikke så vanskeligt at lave en clone af en disk. Hvis ikke nogle af disse fungerer i gratis udgaven, så må du jo til mulvarpen, eller begynde med en ren installation på din maskine.


    /ask

  • ja, jeg har prøvet et program, men det virkede ikke....
    problemet med en ren installation er at hvis jeg gør det på min anden disk (ssd) så mangler der nogle drivere, og dem kan jeg ikke finde.... da det er "ukendt" hardware.... derfor skal jeg have clonet recovery partitionen til den anden disk...
    Ville aller helst have installeret min win7 ultimate på computeren, men når jeg ikke kan få de nødvendige drivere er det jo lidt svært

  • Ja altså maskinen er en HP Pavilion dv6-3162
    Jeg har downloadet alle driverne fra deres hjemmeside unden denne model, men alligevel er der "ukendt" hardware når jeg forsøger at installere min win7 ultimate.


    Jeg fandt udad at der er en funktion til at lave dvd'er af recovery partitionen....
    men det vil jo sige at jeg stadig kun kan bruge den win7 home permium som følger med.....

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Truckergrib
    Ja altså maskinen er en HP Pavilion dv6-3162
    Jeg har downloadet alle driverne fra deres hjemmeside unden denne model, men alligevel er der "ukendt" hardware når jeg forsøger at installere min win7 ultimate.


    Jeg fandt udad at der er en funktion til at lave dvd'er af recovery partitionen....
    men det vil jo sige at jeg stadig kun kan bruge den win7 home permium som følger med.....


    Nu må du da lige ???????


    Kan du lave en recovery dvd med alt på, så kan du altså osse trække driverne ud og få det til at fungere uanset hvilken udgave af win7 du så end bruger. Driverne er de samme og vil virke til alle udgaver af samme OS, da kernen jo er den samme.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • ja altså nu lavede jeg recovery dvd'erne igår... og der er 6 dvd'ere til recovery.
    Hvordan mener du at jeg kan trække driverne ud ?
    Recovery disken, er jo en HP selv har lavet, og der er absolut ikke nogen valgmuligheder.....
    har overvejet om jeg bare kan "opgradere" win 7 home premium til win 7 ultimate ved at smide min ultimate i computeren med home premiun instelleret... men det giver vel ikke en "clean" installation ?

  • preformence....
    Der er en grund til jeg har købt en ultimate, for at bruge den....
    Jeg vil have lov til at køre den udgave af windows som jeg vil... men det må man åbenbart ikke for HP....
    fandt udad at men ikke bare kan opgradere.... det skal man gøre via windows anytime upgrade, og så vil de have man skal købe endnu en ny windows selvom jeg har en ultimate..... typisk microsoft