Iphone 4 app med udlandsk sms/mms

  • Hey,


    Jeg søger et app der gør det muligt at kunne sms/mms eller lign til nogle i norge, og jeg har ikke lyst til at betale 1 kr pr sms..
    Så er der ikke en mulighed for at installere et app som kan sende IM eller lign som er mere til at regne med end sms lorte chat..
    Måske ligesom Ichat eller lign..
    Any ideas?
    De andre har også iphones.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Bubbi
    Hvis i begge har smartphones, kunne man jo bare maile til hinanden..
    Virker sgu næsten på samme måde, og så er det gratis.


    jaeh, bortset fra dem i norge ikke har mail på telefonen, men det skulle de jo bare få.. men der er jo delay på..
    Men du har da ret.. :)

  • Hvad med en eller anden chatklient? Jeg bruger selv IM+ og den understøtter et hav af klienter - benytter den selv til MSN og Facebook, og da den understøtter Push kommer beskederne faktisk op som fik du en SMS. (Dette kan dog også slåes fra hvis du finder det irriterende)


    Dine andre venner kan jo naturligvis også skrive til dig, men hvis det ikke helt er planen, kan I jo eventuelt oprette en bruger på en klient som I ikke allerede benytter. (Fx AIM, ICQ, Yahoo m.fl.)


    Da det er en multi-klient kan man også kombinere flere services på samme tid med en simpel menu. Du vælger simpelthen blot at nu vil jeg være på Facebook og ICQ, men ikke MSN, og så sætter du de to første til On og den sidste til Off, hvorefter den loader alle dine online-kontakter fra de to førstnævnte og sætter dig som online der. Det er såre simpelt og du burde prøve det - det er i øvrigt også gratis, men der findes dog en Pro-version som koster penge. Den har lidt ekstra funktioner, men alle de basale ting findes i den almindelige IM+. Jeg har i hvert fald levet med den almindelige længe.

  • ja men problemet med de IM programmer også til MSN har fejlet meget, dvs man har ikke kunne regne med at få beskederne.. men Skype fungere langt bedre indtil videre i hvert fald :)

  • Hvis du tænker på IM-apps generelt til iPhone, så har du ret i at der er mange derude som er decideret dårlige. Mange af dem kræver at du har programmet åbent og har dårlig (eller ingen) understøttelse for multitasking, og lukker du det ned så mister du netop beskeder samt bliver sat til offline. Det er netop også derfor jeg anbefaler IM+, da jeg har super erfaringer med det og da det understøtter Push, bør det i teorien aldrig snyde dig for de beskeder du modtager. ;)


    Jeg har tit oplevet at have chattet med en hvorefter jeg har glemt at gå offline på IM+, og flere timer efter kommer der pludselig en besked fra en anden person - så medmindre du selv fortæller det at du ikke gider være online mere, så bør det altid holde muligheden åben for at du kan modtage beskeder på de klienter du benytter.


    Du kan jo altid bare prøve det da det som sagt er gratis. :cheers: