Skiftning af grafikkort er gået helt shithaus.

  • Så fik jeg sku et fint lille grafikkort i julegave, mit gamle fik artefacts. Jeg er gået fra et 8800gt til et gtx 460. Men jeg tror jeg har trådt rimelig kraftigt i spinaten. Dette er mit grafikkort:


    Asus P5E-VM HDMI:
    [Blocked Image: http://imageshack.dk/imagesfree/vo434849.jpg]


    Det highlightede område med den røde cirkel er en form for fastspændingsmekanisme til mit grafikkort. Da jeg hev det gamle ud har jeg altså nørklet for hårdt med den og knækkede den lille pind der. Det er det eneste PCI 16x port der er. Selve porten er der ikke sket noget med, det er bare låsen der der lige er knækket af. Er jeg buttfucked? Ellers må jeg spenderer 7-800 bobs på et nyt motherboard.


    Idiot som jeg er har jeg i desperation givet et forsøg med at sætte det nye grafikkort og sætte strøm det men skærmen opfører sig bare som om der ikke er sat noget til, det kunne jo tænkes at grafikkortet ikke sidder ordentlig i porten, jeg er ret overbevist om at jeg ikke har brændt kortet af. Men har ikke prøvet det i en anden pc da det kun er min computer der er den eneste stationær i det her hus.


    I er velkommen til at skælde mig ud for min idioti. Men et lille hjælp til hvad jeg skal gøre ville jeg være glad for.

  • Jeg skal ikke kunne sige det med sikkerhed men jeg har bøjede og mishandlet mange pci+16 "plastik lås dims" og har aldrig været noget problem er du sikker på at kortet for nok power gtx 460 bruger jo både et 8 pin og 6 pin stik hvorimod dit gamle kun bruger et 8 pin evt psu for svag?

    *****************
    Windows 7 64bit
    Antec P183
    Antec TruePower Quattro 1000w
    Cooler Master V8
    ASUS Crosshair V Formula
    AMD FX-8350 4.4Ghz
    16GB G.Skill
    MSI GTX 1070 Gaming X
    Intel X25-M SSD 160GB
    WDC 1.5 TB

  • Hehe det kan jo ske.


    Altså bundkortet burde jo stadig virke selvom låsen er knækket. Låsen sørge jo bare for at grafikkortet sidder i socklen så den ikke falder ud, evt. under transport.


    Men har du prøvet at smide den gamle kort i og prøve at starte den op igen ? og evt. resette bios.

    Three swiss witch-bitches, which wished to be switched swiss witch-bitches, wish to watch swiss Swatch watch switches. Which swiss witch-bitch which wishes to be a switched swiss witch-bitch, wishes to watch which swiss Swatch watch switch?"

  • Hvis du KUN har knækket plasticstykket af, burde det ikke være nogen problemer..


    Når du skruer kortet fast, burde det kunne holde kortet. Og ellers må du jo finde på en storm P løsning med nogle strips eller andet gøgl. Har du knækket noget i selve porten - jamen så det er et nyt MB, du skal have fat i..

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • "Har prøvet at sætte grafikkortet i forinden men min skærm reagere som var der intet forbindelse i mit skærmstick. Jeg har prøvet at sætte skærmstikket i min bærbar for at tjekke om der er noget galt med skærmen men den fungerer fint uden noget problemer" - Så fik jeg troubleshootet min skærm og mit skærmstick ihvertfald.



    For at give jer lidt visualitet kan i lige få nogle billeder, regner med at det hjælper jer en hel del mere end hvis jeg bare skrev tingene, vil nemlig gerne have fikset det her så hurtigt som muligt da jeg har været uden min stationære i en måned.


    Computerens nuværende situation:
    [Blocked Image: http://i55.tinypic.com/nvzgg1.jpg]



    Quote

    Oprindeligt indlæg af controols
    Jeg skal ikke kunne sige det med sikkerhed men jeg har bøjede og mishandlet mange pci+16 "plastik lås dims" og har aldrig været noget problem er du sikker på at kortet for nok power gtx 460 bruger jo både et 8 pin og 6 pin stik hvorimod dit gamle kun bruger et 8 pin evt psu for svag?


    Det er ikke umuligt, i kan lige få min PSU specs her(har ingen anelse om hvad jeg skal se efter så i får bare billedet nu hvor jeg har kameraet ude):
    [Blocked Image: http://i56.tinypic.com/hreuci.jpg]


    Billedet af socklen:
    [Blocked Image: http://i54.tinypic.com/4k8cgm.jpg]


    Håber det hjælper, råb op hvis der er mere i har brug for.

  • Laver jeg lige en dobbelt post her.



    Fik af vide på et andet forum at mit gtx 460 kræver 450 watt til at køre, denne PSU har kun 400 watt. Det kan jo meget vel være problemet. Skal jeg satse på det er det, eller kan der være andre kræfter på spil?

  • Nej du kan være ret sikker på at det er din psu der er for svag især da det ligner noget standart "crap" og 400w på den slags PSUer og især dem af dårlig kvalitet mister energieffektivitet med alderen.. En ny psu og du skulle værre kørende Evt en 500-600w fra Antec eller corshaire..

    *****************
    Windows 7 64bit
    Antec P183
    Antec TruePower Quattro 1000w
    Cooler Master V8
    ASUS Crosshair V Formula
    AMD FX-8350 4.4Ghz
    16GB G.Skill
    MSI GTX 1070 Gaming X
    Intel X25-M SSD 160GB
    WDC 1.5 TB

  • Det er det jeg gør så, det er som sagt også det de siger jeg skal på det andet forum. Tusind tak for hjælpen! Hvis det stadig ikke virker efter jeg har fået ny PSU BUMPER jeg tråden eller noget.


    Ihvertfald tak for hjælpen.

  • Så har jeg fået mig en fin ny strømforsyning, en corsair 650tx. Men jeg har problemer med at finde ud af hvor alle mine stik skal være, men jeg kan lige gå igennem hvad jeg har sat i:


    MOBO: Hoved 20-pin stik + 12v 4 pin stik.


    Grafikkort: PCI-E sat til


    CD/DVD: Sata stik + stikket fra mit mobo


    Harddisk: stikkte fra mit mobo + et andet tyndt aflangt stik som minder om mit sata stik


    Og det er det.


    Jeg har 2 lange kabler med molex stik og et tyndt stik på enden som jeg slet ikke kan finde ud af hvor skal være og alle mine ting er umiddelbart sat til. Der var også et andet småstik i min gamle PSU som jeg ikke kan finde her(det er et stik over ved siden af de andre små stik der forbinder power + reset knappen og usb mm.) men det var måske det stik som viste min LCD skærm på mit front som fortalte mig hvad temperatur mit grafikkort og min CPU havde. Men der var 3 stik i min gamle PSU som var loddet fast til 2 blæsere og den LCD skærm.


    Jeg er bare bange for at prøve at tænde da jeg ikke vil risikerer at brænde hele min computer af. Eller hvad er det værste der kan ske hvis nu ikke alle stik sidder som de skal?

  • Der er altid stik til overs og det lyder som om du sat stikkene de rigtige steder. Så bare prøv at sætte strøm til, i værste fald starter computeren bare ikke op.

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

  • Computeren starter normalt, jeg hører ingen underlige lyde fra kabinettet, men det originale problem er stadig stående, jeg får ingen respons på min computerskærm. Andre idéer?

  • Problem solved. Det ser ud som om jeg er en blind idiot. Der var 2 PCI-E stik i dette grafikkort og problematikken lå i at siden jeg ejer et mini kabinet skulle jeg lige have en metalsav frem og en næbtang for at få plads til andet PCI-e stik, min gamle PSU havde kun et, denne her nye jeg har fået havde 2 så der skulle en ny PSU til ligemeget hvad. Det hele er fikset nu. Den kører som en drøm. Jeg siger mange tak for hjælpen.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fino
    Problem solved. Det ser ud som om jeg er en blind idiot. Der var 2 PCI-E stik i dette grafikkort og problematikken lå i at siden jeg ejer et mini kabinet skulle jeg lige have en metalsav frem og en næbtang for at få plads til andet PCI-e stik, min gamle PSU havde kun et, denne her nye jeg har fået havde 2 så der skulle en ny PSU til ligemeget hvad. Det hele er fikset nu. Den kører som en drøm. Jeg siger mange tak for hjælpen.


    Det lyder sgu godt, tænkte godt på at det kunne være problemet men så tænkte jeg igen og blev enig med mig selv om at det havde du gjort :D

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dasjap


    Det lyder sgu godt, tænkte godt på at det kunne være problemet men så tænkte jeg igen og blev enig med mig selv om at det havde du gjort :D


    Haha, det havde jeg så ikke :D. Når, alting er godt nu.