AMD Phenom II X6 1100T - Ydelse som alle har råd til

  • Quote

    Denne CPU er AMD's nye flagskib i kampen mod Intel's dominans på desktop market.


    Hvis man skal lave en sammenligning af performance skal man jo ikke finde noget der er ældre, med færre kerner og med færre ghz. Hvorfor bliver i7 970 ikke brugt, den har nogen lunde samme specs...


    Læg også mærke til at der kun bliver sammenlignet med i7 965 i nogle få tests, hvor AMD cpuen ligger tæt på den. Hvorfor er den ikke med i alle tests?


    For mig virker det som om at der er blevet testet på en måde der får AMD's cpu til at virke bedre end den faktisk er. Den klare sig jo ikke ret meget bedre end 930eren - som er en dårligere cpu - i mange af de tests der bliver lavet. Og som sagt er 965eren kun nævnt i de tests hvor 1100T ligger tæt på den.

    Intel Core 2 Quad Q9650
    Asus P5Q PRO
    4 x 2 GB OCZ Reaper PC-8500
    Gainward GTX 295
    2 x 250 GB 16 MB cache RAID0 og 1 TB 32 MB cache
    Creative SB X-Fi Titanium Fatal1ty Pro
    Sennheiser PC-350
    Corsair TX750W
    Antec Nine Hundred
    Samsung Syncmaster 2253BW
    Steelseries Ikari Laser


  • Vi har ikke haft en i7-970 til test derfor er det lidt svært og sammenligne den med AMD processoren - og nej vi kan ikke bare kopier test resultater fra andre sider af, da ens test hardware man bruger sammen med, ikke er 100% ens.
    Jeg har ikke haft alle den i7-965 igennem alle test i sin tid.
    AMD har selv været ude og sige at de ikke ser deres Phenom Serie af processor som direkte konkurrenter imod intels i7-9xx serie. Og vi har kun haft en i7-920 og en i7-930 samt en i7-965, inde på test bænken derfor.

  • Jeg håbede også at det ville være noget i den stil der var grunden. Havde jeg haft ret, ville jeg godt nok have haft mistet respekten for jer :P

    Intel Core 2 Quad Q9650
    Asus P5Q PRO
    4 x 2 GB OCZ Reaper PC-8500
    Gainward GTX 295
    2 x 250 GB 16 MB cache RAID0 og 1 TB 32 MB cache
    Creative SB X-Fi Titanium Fatal1ty Pro
    Sennheiser PC-350
    Corsair TX750W
    Antec Nine Hundred
    Samsung Syncmaster 2253BW
    Steelseries Ikari Laser

    Rettet en gang, sidst af .mT:: ().