Media Center, byg selv.?

  • Hej alle, er ny herinde så håber lidt i vil hjælpe en newbie,
    Jeg ønsker mig en media center, har i øjeblikket en gammel mac mini men det er bare ikk nok
    Den skal kunne afspille Blueray i Full HD evt 3D hvis det kan lade sig gøre, med 7,1 surround saound. Skal primært bruge mediacenter delen i Windows 7 med my movies. Har en LG nas 2 tb harddisk ved siden af.


    Kabinet: http://www.edbpriser.dk/Produc…ls.aspx?sp=all&pid=261046


    Hva anbefaler i af bundkort graffikkort lydkort osv.

  • Bare lige OT, det var da et forholdsvis dyrt kabinet til over 340.000 kr ;)
    Der må være noget galt med deres pris :) hehe

    Fractal Design Define R3 Arctic White
    Phenom II 955 Quad 4x3,20GHz 8MB (Black Edition)
    Gigabyte GA-MA77T-UD4P
    Corsair 16GB DDR3-1600Mhz
    ATI Radeon HD4890 1GB
    XFX Radeon Hd4890 1GB
    Crossfire
    Seagate 1500GB / Samsung 750 GB / Western Digital 160 GB
    Corsair 750W

  • Er du sikker på at det være lige det kabinet? Eller er det fordi at du SKAL have den lille skærm på forsiden?


    Der findes mange kabinetter på markedet, som er udemærkede til medicenterbrug. Personligt syntes jeg ikke selv at man har brug for skærmen, da man som regel alligvel har gang i fjernsynet, når man bruger sit mediecenter.



    Lige pt. bruger jeg selv et Zotac Ionitx P bundkort, med integreret grafik og lydkortsløsning. Og det virker skam ganske udemærket, selvom der ikke er den store CPU kraft til rådighed. Dessuden er der onbard wifi, og både optisk og coax lydudgang.


    Husk lige på at mediecenter i win 7, ikke understøtter *.mkv filer. :D Jeg har indtil for nyligt selv brug XMBC, men det er forholdsvis CPU tungt, så jeg er på udkig efter noget andet.

    E8200 2.66@3.92 | GA-P35-DS3 F13 | G.Skill PC8000 @ 5-5-5-15 588MHz | 9800GTX+

  • ja prisen er forkert på den:D


    Men vil gerne have et bundkort hvor graffikkort og lydkort er integreret.. gerne til HD og evt 3D, hva kan du anbefale.?


    Kan dit det?

  • Jes - det trækker fint HD....


    Men det er absolut ikke den vildeste CPU - men HD kører som sagt fint... Og til mediecenter alene er det fortræffeligt. Jeg ved ikke hvad det kræver at extra performance at køre 3D film, så her må jeg melde pas.


    Hvis jeg skulle vælge om, så ville jeg vælge noget I3, med passivt kølet grafikkort af en art. Idet CPUen er kraftigere også med et kraftigere, så begynder


    Zotac har også nogle bundkort her, hvor der stadig er integreret WIFI. Hvis man er ligeglad med WIFI delen, så har Intel, GigaByte og Asus nogle udemærkede, både mikro-itx og mikro-atx kort.

    E8200 2.66@3.92 | GA-P35-DS3 F13 | G.Skill PC8000 @ 5-5-5-15 588MHz | 9800GTX+