Triple channel / Dual +1 til x58 system med "gamle" ram?

  • Hey tweakers!


    Jeg har ved et uheldigt fejlkøb, købt disse Corsair XMS3 DHX 2 x 2 GB til mit x58 system med core i7 920.


    Så er spørgsmålet bare, kan jeg køre triple channel hvis jeg har de ram jeg nu har, men køber et enkelt identisk ram modul? Ved godt at det måske kan blive problematisk at finde, men jeg tænkte bare på om det nu kunne lade sig gøre, hvis nu jeg fandt det sidste modul?


    Kan se at de ram som jeg købte har Dual Channel Arkitektur, men hvad er forskellen på Dual og Triple Channel Arkitektur? er det bare at i dual channel følger der 2 identiske moduler med, og i triple følger der 3 identiske moduler med?


    [Edit]
    Jeg kunne self. også bare returnerer de ram jeg har købt, og købe nogle Triple Channel ram (hvilket jeg nok gør) men er bare nysgerrig om det kan lade sig gøre.

  • de er anderledes på den måde at de er testet sammen dem som sælges i trepak..


    men ellers er der ikk noget ved dem så længe du får ddr 3 ram der er lavet til 1.65 v eller lavere kan du sagtens køre med dual channel =)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW