Hej Tweakers
Jeg vil prøve at præsentere mit problem så kort som muligt for jer.
For snart en måned siden købte jeg delene til en ny PC, jeg samlede den, men den kunne ikke tænde. Jeg fik den checket hos computerplanets fejlfindings service og de konkluderede at CPU'en var defekt.
Jeg sendte derfor denne tilbage for at få reklamationsret. Det blev der i midlertidigt intet af da compware testede den og fandt frem til at min CPU virkede fuldstændigt fejlfrit, dette på trods af at jeg havde vedhæftet kvitteringen fra computerplanet inkl. konklusion mht. CPU'en.
Jeg undersøgte lidt omkring hvorvidt det var lovligt for dem mht. købsloven og der fandt jeg heldigvis formodingsreglen (http://www.forbrugerraadet.dk/raad-alle/alle/kobelov/) denne siger at det er den erhvervsdrivendes ansvar at bevise at deres produkt er gået i stykker ved kundens hånd, jeg tænkte at jeg måtte kunne bruge den, men ved nærmere eftertanke gik det op for mig at compware må have fundet et slags smuthul hvor de ved at konstant konstatere at det ikke er cpu'en der er defekt (på trods af en prof. teknikers erklæring) kan afholde mig fra at påkræve reklamations ret for et tydeligvis defekt produkt?
Jeg snakkede med computerplanet omkring muligheden for at de kunne have taget fejl af deres fejlfinding. De sagde at de var 99.9 % sikre på at det var CPU'en der var defekt men at jeg gerne måtte få et gratis check hvis compware sagde andet (hvilket det jo gjorde). Har først nu fået min CPU tilbage fra compware, så jeg tager den ned og får mit andet gratis check selvom jeg ikke regner med at noget nyt at vide.
Hvad ville i gøre i min situation?
På forhånd tak tweak
P.S Jeg har virkelig ikke brug for bagkloghed omkring Compware APS, havde købt fra dem før hvor alt virkede så jeg satte ikke spørgsmåls tegn ved deres service.
Det skal også siges at de er utroligt svære at komme i kontakt med: Man kan ikke ringe til dem og deres e-mails bliver sendt meget sent og er meget kortfattede.