Så åd TDC Telmore

  • Quote

    Originally posted by Macimuz
    Narj, for CBB eller Club Blah BLah som det hed førhen siger ikke mig noget intelligent ... Det lyder som noget man fandt på en i en brændert ... Ergo jeg får et knap så godt indtryk af dem ... Desuden synes jeg hverken om deres hjemmeside osv osv....


    hehe vil sige at CBB lyder 10x bedre en Club Blah Blah ;)

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Quote

    Originally posted by dkwolf


    hehe vil sige at CBB lyder 10x bedre en Club Blah Blah ;)


    Yup, self. rigtigt nok ..


    Men CBB lyder dog stadigvæk som et eller andet ... Hmm i mine øre ..


    Bare ikke så kreativt, imho :)


  • Hold da helt ferie, hvor er du endnu en gang "Karl Smart" - 8o er jeg egenligt ikke. For du svarer helt til min opfattelse af en TDC-medarbejder. ;) Nedladende og bedrevidende :(
    Nu vil jeg lige forklare dig nogle nogle ting som du ikke har fattet: til det du skriver i Pkt. 1: Jeg har aldrig skrevet noget om priser. Det jeg kommenterede, var de monopol-lignende tilstande som jeg er skeptiske over. Dette er også gældende i det næste pkt.
    Til Pkt. 2 så skrev jeg mit syn på dit argument om "at folk kan vælge hvad de vil". Det kan de ikke pt.
    Da jeg betegner mig selv som en del af folket, vil jeg lige forklare hvorfor jeg ikke kan vælge hvad jeg vil. Nu ligger det sådan at jeg hverken har Cybercity el. Tiscali. Men har fastnet - hos Orange med Adsl. Så din lange udredning om hvorfor dit og hvorfor dat, rokker ikke ved det faktum at jeg ikke kan vælge hvad jeg vil - som du jo argumenterede med. Jeg kan ikke vælge at gå fra Orange til Tele2Adsl uden først at skulle være 6 mdr. hos TDC-fastnet. Det er efter min opfattelse ikke et frit valg af udbyder. Det kan da godt være at der en masse tekniske forklaringer, men det gør det ikke til et frit valg og er ikke en grundløs kommentar X( - Men et faktum.
    Til sidst nævner du noget om at jeg heller ikke ved noget om TDC Totalløsninger. :O Hva' fanen bilder du dig ind (undskyld men bli'r s.. sur)
    Og så skriver du hvorfor jeg blander det ind i denne tråd. Nu er det jo mig selv der startede denne tråd og som jeg har nævnt tidligere. Så er jeg skeptisk overfor TDC's monopol-agtige huseren på markedet for mobil-, fast- og internet. Jeg ved også godt at det er ussel mammon som styrer det meste her i verden. Men det rokker altså ikke ved min holdning om at der ikke er et reelt frit valg.
    Og lad nu vær' med at komme med flere nedladende kommentarer. For jeg ved godt hvad det hele handler om - synes jeg ihf. selv. ;)



  • Tjaaaaaaa meget af det synes jeg du har ret i - ISÆR den med at hver gang der er den mindste kritik af TDfuckingC så farer firma****ren op som en trold af en æske og insisterer på at fortælle hvor perfekt firmaet er - Det er ærligt talt til at brække sig over.


  • Ja jeg har også fået en regning fra TDC på 767 kr. Og jeg har ALDRIG været kunde hos TDC. FLOT :chain:

    Packard Bell Laptop
    AMD TURION 64 2X TL50
    2GB DDR2 / 160 GB DISK
    15,4" WXGA SKÆRM
    ATI RADEON X2400
    DVD BRÆNDER
    INTEGRERET WEBCAM
    VISTA HOME PREMIUM

  • Fik også fortalt lidt om folk der er uheldige med de regninger... Ved ikke helt, men kan ikke lade være med at tænke på reklamen for Ekstrabladet ;)


    Men men men, fik dejlig service af TDC idag ... Kom igennem stort set med det samme og fik hurtig hjælp. Det kan jeg lide, så heller ikke noget besværligt, men rart nok !

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dkwolf
    Desuden kan jeg ikke se hvorfor du skal bringe Tele2ADSL ind i en tråd omkring TDC Mobil som intet har med TDC Totalløsninger at gøre andet end at de tilhørere samme koncern. Men det ved du sikkert heller ikke.


    Nu vare det nok heller ikke så mange år mere så kan vi ikke iretere dig med at nævne navne påTDC konkurenter. :rolleyes:
    TDC Mobil,TDC total ,TDC VWhatever kan det ikke være ligemeget i bund og grund er det samme selskab (og lad nu være med at komme med sådan en latterlige kommentar "men det ved du sikkert heller ikke" :lame: nedladende (mest for dig selv)


    Quote

    Oprindeligt indlæg af dkwolf
    Måske er grunden til at jeg kommer med sådanne kommentarer er sikker fordi at de kommentarer der kommer er grundløse og bare "Vræl nu købte TDC endnu et firma", hvad faen havde man ellers forventet? at de skulle forholde sig totalt passive... Det er et aktie selskab der skal skabe vægst og fremgang.


    bentzin "prøver" at forklare dig (tror jeg) er at TDC har monopol på det danske telemarked og med opkøb af Telmore fik de lige 400000+ kunder mere =størrere monopol
    Og nej selfølgelig skal de ikke være passive men de giver jo ikke nogen konkurenter en chance for at etablere sig på det danske telemarked "hvis" de bliver store nok til at konkurere bare lidt bliver de jo opkøbt


    TDC Motto: if you can`t break them by them (lame jeg ved det :] )

  • Selvfølgelig stiger prisen ikke TDC har lige købt et firma med over 400.000 kunder, de ville nok være lidt dumme hvis de skræmte dem væk!
    (If you cant beat them, BUY THEM!) :D

  • Hmm, angående det her monopol hysteri... Det er det ihvertfald i mine øjne.


    Hvad forventer folk? Masser af firmaer lejer sig ind på TDC's mobilnet, centraler kobberet i jorden osv - det er da klart at tingene foregår på TDC's premisser. Jeg havde da gjort det samme i sådan en situation. Hvis mine konkurrenter kom og ville underbyde mig på f.eks. mobiltelefoni, og ligefrem at leje sig ind på MIT mobilnet - skulle det da heller ikke blive let for dem. Alt det brok over monopol osv... Det er da klart - det er jo TDC's udstyr der bliver brugt for f.....


    Hvis nogen af de andre små selskaber dog bare havde startkapitalen (eller nosserne) til selv at smide ledninger i jorden, ville billedet da se noget anderledes ud.


    Løsningen i mine øjne er at alt telefoni blev statseget. GSM net, fastnet, og evt fiberoptik i jorden (ja tak) - hvorefter ALLE de andre firmaer lejer sig ind dér, til absolut nettopris. Vedligeholdelse klarer staten, og så er den skid slået. Alle teleselskaber betaler det samme for lejen, og kein hyleri over monopol igen.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Hitme


    bentzin "prøver" at forklare dig (tror jeg) er at TDC har monopol på det danske telemarked og med opkøb af Telmore fik de lige 400000+ kunder mere =størrere monopol
    Og nej selfølgelig skal de ikke være passive men de giver jo ikke nogen konkurenter en chance for at etablere sig på det danske telemarked "hvis" de bliver store nok til at konkurere bare lidt bliver de jo opkøbt


    TDC Motto: if you can`t break them by them (lame jeg ved det :] )


    Undskyld, men TDC har squ da ikke monopol. Så skulle der ikke være andre udbydere end dem ? .. De har ikke engang monopol på deres kabler længere, det har de haft. De er dog de største på det danske marked, men monopol har de immervæk ikke. Der kan være monopol lignende tilstande på markedet.


    Edit: Men ja TDC er de store på det danske marked, hvilket man sådan nok ikke kan lave om på. Men det er altså nogen tid siden, hvis ikke år siden TDC mistede monopol ;)


    Monopol = 1 på markedet
    Monopol lignende tilstande = Markedsandel på 80% eller derover ...


    Duopol = 2 på markedet


    Etc.


    Fuldkommen konkurrencen er når vi har mange flere på markedet ;) Skal dog ikke stå og bedømme konkurrencen på det danske markedet!


    Men du kan på sin vis sammenligne TDC med Post DK, Post DK har stadigvæk monopol på alm. breve, men det slutter til året 2006 så vidt jeg husker. Altså TDC havde også i sin tid monopol på kablerne, men mener staten eller konkurrencestyrelsen greb og ændrede på det. Forskellen er dog at TDC ikke er statsejet (ved ikke om de har været), men det er Post DK endnu, men man sælger dog 25% af aktierne til Deutsche Post, hvis jeg ikke tager fejl :)


    Btw, jeg prøver ikke på at rose TDC her, siger bare de ikke har monopol ;)


  • tak for det - tror genrelt at folk misforstår ordet MONOPOL og ikke helt ved hvad det indeholder.


    TDC var statsejet den gang det hed TeleDanmark men blev solgt til amerikanske Ameritech. Og så var det ovre :)
    At TDC er så meget dominerende i det danske samfund kan tolkes som monopol, dette er helt korrekt. Men TDC kan langt fra bestemme hvad de vil og gør. ALT skal godkendes af Telestyrelsen og regeringen, dette køb af Telmore skulle derfor også godkendes af Telestyrelsen der ikke har vuderet at TDC vil have monopol da der stadigvæk er 3 andre mobilnet i DK (Orange, Sonofon og 3 - der er sikkert også andre).
    TDC er jo lige som alle andre virksomhedder der ønsker større indtjening og blive større. At de så har kapitalen til at udvidde og får lov til det er jo ikke deres skyld.
    Sonofon kan uden problemer købe et andet firma hvis de vil men TDC SKAL spørge om løv først.. Dette er i realiteten unfair for et firma, men ser man på historien af firmaet er det i orden.

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2


  • Så lidt :)


    Men ja, tror også mange misforstår ..


    Lidt offtopic, men så en gut på edbpriser engang, som mente Intel har 100% monopol. Sådan nogle udtalelser kan gøre mig lidt negativ, for det gør tegn for han ikke ved hvda fanden han snakker om. Og gør man ikke det, så skal man imo ikke sige noget. Nu skal jeg ikke lege engel her, for jeg laver skam også mine forkerte udtalelser, så jeg vil ikke træde på nogle herinde ...


    Dog vil jeg heller ikke få TDC til at fremstå som helgener :)


  • hehe hvis Intel har monopol så er jeg kongen af Bali *G*


    TDC er skam heller ikke det perfekte firma (langt fra), der sker fejl og det er jo noget der sker i alle firmaer.
    Jeg ser fejl til dagligt men det er svært at undgå med 12.000 personer i TDC Privat (adsl og fastnet). :boxed:

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dkwolf


    hehe hvis Intel har monopol så er jeg kongen af Bali *G*


    TDC er skam heller ikke det perfekte firma (langt fra), der sker fejl og det er jo noget der sker i alle firmaer.
    Jeg ser fejl til dagligt men det er svært at undgå med 12.000 personer i TDC Privat (adsl og fastnet). :boxed:


    Hehe, hej kongen af Bali ;) :))


    Helt klart, fejl sker jo .. sådan er det bare ! Self. træls når for dem det går ud over. sådan vil det altid være ..


    Nu arbejder jeg så for Post DK, og nogle gange bliver jeg da også træt af at høre på de klager folk har over dem, men vil heller ikke sige det firma er perfekt, huha nej, men er glad for at arbejde der, fordi jeg har glimrende kollegaer og har det godt på arbejdet ...


    Og de har immervæk megen post, så at nogle breve kan gå en dag længere om at nå frem sker jo. Self. igen træls for dem det går ud over, men kan folk gøre det bedre selv ? ..


  • Helt enig - har det på samme måde. Folk tænker ikke over hvor meget et firma har af arbejde inden de sviner dem til. Shit happens lev med det ;)

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dkwolf


    Helt enig - har det på samme måde. Folk tænker ikke over hvor meget et firma har af arbejde inden de sviner dem til. Shit happens lev med det ;)


    Nemlig ..


    Er skam ofte sur på mit eget firma !

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Macimuz


    Nemlig ..


    Er skam ofte sur på mit eget firma !


    der er heller ikke noget værre end en kollega der bliver ved med at fåkke op i det.

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dkwolf


    der er heller ikke noget værre end en kollega der bliver ved med at fåkke op i det.


    Hehe narj ..


    Hos os synes jeg mest det er ledelsen, men også nogle af de ansatte kan være trælse .. De er hammer ligeglad md andre og gør som det passer dem!