Nyt videokamera

  • Hey Tweaks :rules:


    Jeg er på udkig efter et videokamera. Jeg skal 7 uger til hhv. Thailand, Cambodia og Australien med min klasse, og vil gerne have et videokamera til at fange alle de "gyldne øjeblikke" med.
    Budgettet ligger omkring de 2-2.500 kroner.
    Billedekvaliteten er selvfølgelig det vigtigste, men den skal også kunne tage gode stillbilleder.
    Jeg er helt ny på det her område, så har meget brug for råd til at vælge.
    Jeg har kigget på det her: http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=715323

  • Har du overvejet et kompaktkamera? Canons ny IXUS 1000 kan optage i fuld HD (op til 4 gb klip af gangen) og det har indbygget 10x optisk zoom! Jeg er ikke klar over hvor stor forskel der er i kvaliteten på videooptagelserne i de 2 men det kan jo undersøges...


    Desuden tager Ixuset jo så med god sandsynlighed bedre billeder end det videokamera du har fundet:) Prisen er ca det samme....

  • Har kigget lidt på kompaktkameraer, men tror hellere jeg vil have et normalt videokamera i samme stil som den jeg har linket til. (ved ikke lige hvad den type hedder...)
    Dog kan jeg godt lide specifikationerne for IXUS 1000 men igen er jeg ikke meget for kompaktkameraer.