Bruger bevidsthed

• Jeg ved godt at denne tråd absolut intet har med pc supp. at gøre, men har bare haft gode erfaringer med at få råd og svar herinde :)

Jeg leder efter det term/teori der dækker over bruger selvbevidsthed.
    Det faktum at en bruger ikke er selvbevidst over hvad han/hun forlanger/kræver af et produkt, og man kan hjælpe dem med at blive bevidste om det, fx via prototype tests.

Jeg tænkte lidt på "bruger metabevidsthed" men det er vist ikke præcist nok :/

håber der sidder en klog person derude, der kan hjælpe :)

• Vi er igang med at lave en forbedring af den elektroniske patient journal, og da vi inddrager sygeplejerskerne til prototype tests, har vi oplevet at de ikke selv er bevidste om hvad rigtigt vil have, før man har enten vist dem et forslag eller sporet dem ind på det.

• Leder du efter en betegnelse for den situation som sygeplejerskerne befinder sig i nu? Altså, hvor de ikke ved, hvad de "mangler" eller har behov for?

AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

• Tror det er svært at ramme med en simpel betegnelse. Det er vel nemmere, at koge det ned i en forklarende sætning. Man kan fx tale om, at de mangler indsigt i det potentiale, som det nye system stiller til rådighed.

Ofte er det fint nok, at bruge flere ord til at beskrive en anskuelse. Det kan endda virke af lidt for meget, hvis man insisterer på, at tingene skal lyde indviklet. :)

AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

• i telemarketing kalde rman det for behovs afklaring. altså man skaber behovet ved kunden osm egentlig ikke har tænkt på at der kunne vlre et behov for det man sælger.

@ azjo: men latent behov kunne også være en ide