Aluminiums pulver og jern oxid

  • hehe der er vist en der skal lege med ild...
    husk nu at du kommer til at tisse i sengen.
    aluminiums spåner kan du formodentlig på ved den lokale smedje. prøv at hive fat i en fysik lærer (evt din egen gamle) de burfe vide hvor du får jernoxid. (så hvid jeg husker er det bare rust...¨)


    go fornøjelse og nu ikke noget med at bruge is også... det kna gå temmelig galt :-)

  • Ja, jernoxid er også det vi normalt kalder rust :razz:


    Men hvis det er termit du skal lave, så pas på. Det er altså noget seriøst varmt stads ;)

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dwmc
    husk læder handsker og magnesium og en fandens lang tang til at tænde med... skidtet bliver jo enormt varmt..


    Så slemt er det altså heller ikke.. Jeg har lavet riiimelig meget af det "stads". Så længe man ikke blander lidt KClO4 (kaliumperchlorat) i, så brænder det ikke så hurtigt igen :) KClO4 skal man passe på med.. særdeles effektiv oxidationsmiddel.


    Jernoxid kan købes til billige penge på ebay - samme med alu pulver. Mesh 200 er helt fint til thermite - og lidt billigere end mesh 400. De to er dog ubrugelige til flashpulver - der skal du noget højere op, og helst have fat i German Dark (dog ret svært at få fat på!).

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Happy^


    Mange ting er farlige når det blandes med noget andet.


    En ovn er også farlig.. hvis du kommer 2 liter benzin ind i et fad, og tænder ovnen på "grill". Men det giver heller ikke mening i den her sammenhæng.


    Der er alligevel lidt mening med det, når man kigger på vejret udenfor :)

  • det var nu også mere ment som en on a ligther note og self som en dont do that to see what happens :)


    Edit:- ja jeg kender forlk der gerne bruger en uge på at lave deres egne isklumper bare for at prøve det...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Happy^


    Ikke rigtig ;) Men hvad ved jeg? Jeg er jo blot en realist ;)


    Ift. videoen, så er der da. Der er da masser af is og sne i Aalborg ihvertfald :))