Som titlen lægger op til
Jeg skal i vinterferien af sted sammen med kæresten til Miami, og da vores nuværende bedste kamera er min mobil med 5.0Mpixel så skal vi klart ud og have noget bedre..
Jeg har kigget lidt rundt omkring og prisklassen skal helst ikke overstige 1000kr og det er kun for kameraet alt "ekstra" udstyr køber vi derefter..
Vi har også overvejet at som noget af det første når vi lander, at tage forbi en elektronik forretning og købe et derover, da det jo er langt billigere, men tolden melder sig måske også, også vis det skulle gå i stykker og lidt svære at få det lavet
De kameraer jeg umiddelbart har haft udkig på:
Sony Cyber-shot DSC-W320 (Sort) - 872kr (m. fragt)
Samsung ST70 (Sølv) - 1064kr (m. fragt)
Fujifilm FinePix AV100 (Sort) - 449kr (tilbud i fakta)
Der er en hel del andre 12-12.2Mpixel men kan ikke skelne dem fra hinanden..
Og da jeg er helt ny i området så aner jeg ikke hvilke områder jeg rigtig skal fokuserer på, ud over at jo højre Mpixel jo højere billede kvalitet
Men sådan som
- optisk zoom og digitalt zoom.
- godt billed fokus, hvis der nu f.eks kommer en pæn Ferrari kørende, at den så kan lave et godt skarpt billede og ikke sløret billede :).
- udmærket video optagelse, som f.eks. i Samsung ST70 der har den HD-Ready kvalitet som jeg umiddelbart ville synes kunne være godt.
- helst et godt batteri, så det ikke løber tør mens man er af sted.
- nemt at overføre til computeren.
- hukommelses kort, hvad er bedst/billigst.. Har ladet mig fortælle at det helt smarte vil være at have 1 eller 2 kort pr. dag så hvis der skulle ske en fejl, så har man ikke mistet alle billederne.. Dog overvejer at tage min gamle laptop med, også overføre billederne til den :).
Det er umiddelbart det.. Men hvis der er andre ting som jeg også skal lægge vægt på, så skal i ikke tøve med at skrive det
På forhånd mange mange tak for hjælpen
-nitan