På vej på arbejde

Oprindeligt indlæg af dwmc
    den kunne godt ha tålt at blive til et hrd foto :_)

det er godt nok nogle fede farver!

Arbejder på sagen - skal lige finde et værktøj til det :) Så der kommer nok et hdr billede op i løbet af dagen :)

Oprindeligt indlæg af Stubkier

Arbejder på sagen - skal lige finde et værktøj til det :) Så der kommer nok et hdr billede op i løbet af dagen :)

Et værktøj??

Du tager bare 3 - eller flere - billeder med forskellige eksponeringer.. så smider du det ind i Photoshop og så kan du indstille det indtil det ser godt ud..

Men for gudsskyld. Lad nu være med at overdrive med indstillingerne.

Men jo, det er flotte farver, men synes ikke det er så specielt godt ellers. Billedet er for mørkt til min smag. Vil anbefale dig at købe et stativ - behøver ikke være sindssygt dyrt. Personligt har jeg købt et Hama Star til 200kr i UK. Det er ikke super godt, men jeg er godt tilfreds med det. ;)

CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

• "Bare at bruge photoshop" - leder lidt efter et gratis og lovligt værktøj der er kan gøre det for mig.

Har fundet ud af at gimp kan det med et plugin så der sidder jeg pt og leger med. Er godt klar over hvordan man laver hdr billeder :)

Ang din kritik med at det er for mørkt, så kan jeg godt se hvad du mener, og du er heller ikke den første den der har sagt det.

Nu er det snart jul så regner med at få et stativ der - har også leget med selvudløseren og det giver nogle langt bedre resultater!

Men tak for kigget.

Mvh Stubkier

Oprindeligt indlæg af dwmc
    http://www.hdrsoft.com

photomatix. de har en gratis version der smider et vandmærke på billedet. men ellers har fuld funktionalitet.

men hvis det kun er et billede bliver det "bare" tonemapped. for hdr skal der jo flere billeder til...

Der er flere billeder - men tror lige jeg vild ud og tage nogle nye og lege med :) har nu lært at det er bedre at bruge en f/8 end f/1.8 og så en lidt længere lukketid + stativ !

mvh Stubkier

• jamen go get em tiger :-)

har lige været på et HDR kursus idag, det blev godt nok ikke til verdens bedste billeder men det var sjovt. har smidt 4 op på min flickr konto (se signatur)

men som kursus gutten sagde så er folk der skydder hdr folk med alt for meget fritid...
    det tager 5 gange mange fotos og man bruger enormt meget tid på at efter behandle :)