Hjælp til nybegynder! =)

  • Hvor langt ned? Du mener vel op :) Gerne i7-950, så spiller det sgu..


    AMD processor er jo kun til folk der ikke har pengene til en Intel

  • Jamen jeg ysndes jeg kan læse mig til...


    At de fleste spil, kan på nuværende tidspunkt godt udnytte 2 kerner i CPU, men ikk alle kan udnytte 4 eller 6 kerner =)


    Så Spørgsmålet er egentligt, hvor langt ned i kerner, og performance per kerne, man kan gå ned i for stadig at have noget godt =)


    Fordi self ville det mest optimale være at tage den med flest kerner og Ghz, men det penge pungen ikk så glad for =p



    PitBull.

  • Måske du lige skulle beslutte dig for følgende, inden du får anbefalet et system:


    Budget?


    Vil du vente eller skal det være nuværende hardware?


    Så kan vi begynde at byde ind på de gamere i din prisklasse, som vi mener er værd for dig at smide penge efter.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Jamen jeg havde nu skrevet bugdet, men hvis jeg skal ændre til et mere realistisk bugdet i mine øjne, ligger det nok på ca 5000-6000 kr for en gaming pc... og det altå kun PC der skal bruge's ikk alt de andet tilbehør =)



    Bugdet 5000-6000 kr


    krav er bare det har HD output med 1080


    og rart, hvis den var klar til 7.1 sound


    min 500 gb harddisk


    og at den kan køre de nye spil


    og nej jeg vil ikk vente på hardware i den nære fremtid, medmindre det inden næste år =)


    PitBull

  • Det du skal fokusere på er ikke "de nye spil" eller "nuværende spil". Du skal fokusere på de spil der kommer frem til den dag du udskifter din PC og hvad de kræver.


    Hvis gerne vil have kontrol over ydelsen ved forskellige kerner, så kan du købe dig en Intel Core i7-875K eller i5-655K som begge er unlocked.


    Der er også mulighed for en extreme-edition CPU, men de er ret dyre ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ThyzoN
    Det du skal fokusere på er ikke "de nye spil" eller "nuværende spil". Du skal fokusere på de spil der kommer frem til den dag du udskifter din PC og hvad de kræver.


    Hvis gerne vil have kontrol over ydelsen ved forskellige kerner, så kan du købe dig en Intel Core i7-875K eller i5-655K som begge er unlocked.


    Der er også mulighed for en extreme-edition CPU, men de er ret dyre ;)


    Det kan jeg faktisk godt se nu, det med at fokusere på det kan køre ting i fremtiden, og ikk kun det som er nu =)


    Det var såment ikk så meget for at have kontrol over de forskellige kerner, men mere hvor mange der egentligt er brug for, fordi jeg syndes jeg har læst, at der nogen spil som slet ikk kan udnytte at der er flere kerner, men kun bruge 2 kerner, endda ned til 1 kerne... så kan jeg personligt bare ikk se hvorfor man skulle have noget super fancy 6 kerner 3,2 Ghz procceser fra Intel, hvis den kun kan bruge 2 af de 6 kerner =)



    Eller er der mig som er helt ude at skide? =p

  • Nej, det er skam rigtigt nok :) Men med en unlocked processor kan du få den til at arbejde ved en højere frekvens når det ikke er alle kerner der bliver udnyttet :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ThyzoN
    Nej, det er skam rigtigt nok :) Men med en unlocked processor kan du få den til at arbejde ved en højere frekvens når det ikke er alle kerner der bliver udnyttet :)


    Det der kan AMD´s CPU'er altså osse, når man siger BE udgaverne med indbygget turbo funktion, så den forskel er elimineret og til en billigere pris end Intel nogensinde kommer ned i.


    At du så nævner, at man skal fokusere på fremtidige spil og de krav som stilles til hardware for at kunne køre dem flydende har da langt mere at gøre med GFX end med CPU.


    Spil udviklerne fokuserer på at udvikle spil til consoller for så at lave crossover udgaver som virker på pc, sådan er det idag og sådan bliver det ved med at være. Det bunder i, at det er billigere og langt mere enkelt at udvikle spil til en platfom, som er ens opbygget fremfor at skulle kode til hvem ved hvor mange konfigurationer, der er mulighed for i en pc.
    Udviklingen har været sådan i flere år, derfor bliver kravene til hardware heller ikke større end de er idag, måske lige bortset fra til GFX, da det er consollerne som bestemmer udviklingen af pc spil og derved stiller kravene til dem i langt de fleste tilfælde. Spil som kommer ud idag kan jo nærmest spilles på en smartphone og kravene er normalt ikke højere end minimum 2 kerner, dx9 understøttelse og lidt ram og HD plads, så er du kørende.


    Pc'ens dage som udviklernes foretrukne platform at udvikle til er ovre for længe siden og kommer aldrig tilbage, at de så kan putte flere småting ind i pc udgaven end til consollerne er en helt anden sag, så som understøttelse af flere end 2 kerner, dx10/11 for flere og flottere effekter samt andre småting, det er jo bare eyecandy og har jo intet med spillets opbygning at gøre overhovedet og hvordan de afvikles, til gengæld har det noget at sige med hvordan spillet opleves hvilket igen er eyecandy.


    De eneste spil, som bliver udviklet til at køre udelukkende på pc er RTS spil, som kræver mere kraft end consollerne kan levere endnu og hvor stor % del er det så lige at de har ?, set ud af det samlede salg af spil til pc.


    Du hævder osse i en tidligere post, at AMD vælges kun at folk som ikke har råd til Intel, jeg håber det er ment som en joke fra din side, ellers skal du da lige til at læse op på hvilke krav som stilles og ikke bare hævde at fordi det er Intel, så er det lig med at være godt og ikke mindst dyrt, men sådan må det jo nu engang være, at være fanboy :crazyeyes:.


    Du er da nødt til at se på hvad trådstarters krav og budget er, og så sammensætte det bedste system ud fra det punkt og ikke bare slynge "Intel er bedst" ud hele tiden, fordi den holder ikke.
    Du kan jo ikke fremtidssikre hardware ret længe af gangen hvis du vil være med helt i top, men det gør jo heller ikke noget hvis du har en maskine som kan levere det, som du har af krav til den og den kan afvikle det som du vil have, den skal kunne.


    Det som du postulerer, som jeg læser dine posts igennem er forenklet sådan her, omsat til biler.


    spil krav= 100 kmt


    Intel: Ferrari
    AMD: Porche


    Begge kan ramme hastigheden uden bøvl, den ene dog en anelse hurtigere, men osse langt dyrere og samtidig med hævde at farven metallic rød har betydning for hastigheden og ikke kun blære værdien, som man ikke rigtig kan bruge til noget alligevel, undtagen man er udstyret småt fra naturens hånd ;) og det hjælper så ikke en dyt med den farve på problemet.


    Med trådstarters budget i tanke som er revideret til 5-6000, så får han da langt mere for sine penge ved at vælge en AMD platform fremfor Intel og til de penge kan han da finde en fin maskine, som han nok skal blive glad for i lang tid, er det ikke det, som er meningen for ham ?.


    Hurtigt bud:


    Vision AMD Game


    CPU: PhenomII 1055T 6x2,80GHz (Turbo 3.30GHz)
    Gigabyte GA-870A AM3 motherboard (USB3.0 og SATA3)
    CPU køler: Arctic Alpine64 GT low-noise køler
    Ram: Kingston 4GB DDR3-1333 RAM DualChannel
    Harddisk: Seagate 1000GB harddisk S-ATA 3Gb/s 7200rpm
    Grafik: ATI Radeon HD5770 1GB GDDR5 PCI-E Grafikkort (Nyhed)
    Kabinet: Vision 188A Miditower Deluxe LowNoise
    Strømforsyning 650W ATX Gaming 17dB silent strømforsyning
    Lyd: 8 kanals HD Audio RealTek (SoundBlaster komp.)
    Drev: Sony 24x S-ATA DVD-brænder SATA +/- Dual layer
    Netkort: 100/1000 Mb/s Realtek Gigabit
    Software: Alle drivere m.v. medfølger.
    Garanti: Der ydes 24 måneders fuld garanti på Vision Computere


    pris: 5495,-


    opgradering GFX:ATI HD5770 -> AMD HD6870 1GB grafikkort pris: 800,-


    Samlet pris: 6295,-


    Så er der en maskine som kan give mange gode timers spiloplevelse og holde et godt stykke ud i fremtiden.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Godt ord igen, Ebo :)


    Det er desuden en ganske fornuftig sammensætning der er blevet fundet. Mere er der vist ikke at sige til det.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H