Ps2 med chip, hvordan virker det?

  • Hej


    har købt en ps2 med installeret chip, men synes ikke jeg kan få det til at virke.


    Så mit spørgsmål lyder sådan her, hvordan virker de forskellige chip?


    jeg troede at man bare kunne lægge det brændte back up cd i og så kørte det, men det siger sælger at man skal gøre noget andet først, noget med at den skal læse en original disk først før den kan læse en brændt.


    vh klausefar

  • Lyder som om du har en af de chips der kræver at man smider et originalt spil i, og så bruger et stykke værktøj til at åbne DVD drevet med, og udskifter så skiven. Har vist noget med at PS2'en sender et KILL signal når man trykker eject normalt.


    Mén tag det med et gran salt, jeg har aldrig chippet min PS2. Så det er kun hvad jeg kan huske fra dengang. Alternativt kan du prøve PS1 + Harddisk metoden. Dér får du PS2'en til at køre nogle filer på et memory card når du smider et valgbart PS1 spil i, og starter så et program der kan køre spil fra harddisken. :)


    TLDR: Snak med fyren og bed om specifikke instrukser.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |