Computer dør.. hele tiden!

  • Jeg fyrer op for Fallout: New Vegas, kommer godt ind i stemningen, er opslugt af det hele og så sker det, min computer slukker. meget deprimerende. så starter jeg den op og den siger ikke at der er sket nogle fejl eller spørger mig om jeg ville hoppe i fejlsikret tilstand. meget mystisk. den fatter ikke helt der er noget galt. jeg kiggede lidt omkring og læste at det måske var grafikkortet der overophedede. og prøvede noget rivatuner og observerede at mit core temp var på en 80-90c stykker under load. jeg tænkte det nok var her problemet lå, så jeg købte mig en ny køler til kortet, får det smidt på og rammer en mere tilfredstillende 50-55c dejligt tænker jeg. men klap mig røven og kald mig else om lortet ikke igen slukker ned af sig selv, så jeg googler lidt videre og ser det måske også kan være psu'en, der ikke spytter nok strøm ud. men før jeg går ud og investerer i en ny psu ville jeg lige høre mine kære tweakers om de er enige i at det nok er det der er problemet. det sker som sagt kun når computeren er under load


    specs:
    Gfx: 8800 gt
    cpu: 6700 @ 2.66ghz
    hdd: maxtor 250gb
    psu: 500w - mid end.

  • Hejsa


    De pc jeg har rodet med, (samlet og rep), har når den gør det nummer du beskriver, alle haft en dårlig cpu, min stærke mistanke er den ;-)

    AMD 6000 x2
    4x1 gb pc6400
    2x500 gb sata2 disk
    512 mb graffik
    Windows 7 64bit

  • Det kan være PSU'en ja, hvilket også vil være mit umiddelbare bud.
    Men hvor varm bliver din CPU? (Hent evt HWMonitor eller andet til at måle med)

    i7 920 @ 4,2GHz - Gigabyte EX58 UD4P - 6 x 2 GB Corsair Dominator 1600 MHz - HD4870x2
    Antec Twelve Hundred - Logitech Dinovo Edge - Roccat Kone - 22" + 23" Monitor

  • Kan du finde ud af hvilken psu det er samt hvor mange volt, den har på de forskellige linjer.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af zemfyr
    Hejsa


    De pc jeg har rodet med, (samlet og rep), har når den gør det nummer du beskriver, alle haft en dårlig cpu, min stærke mistanke er den ;-)


    Cpuén? Det lyder usandsyneligt.
    Det kan være mange andre ting, strømmangel (dårlig psu) Varme (dårlig køling)
    Det kan også være software relateret. Computeren lukker mig bekendt kun ned når han spiller det spil.
    Prøv evt med en ny installation af spillet og måsker er der en ny grafik driver udkommet.

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Det er i alle grafikintensive spil. og også mindre grafikintensive spil som warcraft 3, men sjældnere der. kølingen på cpu'en er ikke et problem har cm sphere på og den ryger ikke op over 45C.
    og den lukkede også ned af sig selv på den gamle grafikdriver såvel som på den nye, så der ligger problemet heller ikke.

    Quote

    Kan du finde ud af hvilken psu det er samt hvor mange volt, den har på de forskellige linjer.


    Kan godt finde ud af psu'ens mærke, dog ikke lige nu. men hvordan skal jeg finde ud af hvor mange volt den har på de forskellige linjer?.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af |KTS|
    Kunne det tænkes at det er bare er spillet der er fyldt med bugs?


    Jo det er fyldt med bugs, men har nu aldrig været ude for at min maskine lukkede ned.


    Trådstarter: Har du mulighed for at låne en anden psu for at teste, det er altid godt med udelukkelses metoden.

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70