Wii vs PS3 !!!!!!

  • Jeg har et spørgsmål ang Wii vs PS3 , hvad er bedst ?
    Jeg tænker på de spil som man har set Wii har med bevægelses dimser til , ski , tennins osv.
    Har PS samme antal eller halter de efter ?
    Er en bekendt som står lidt mellem Wii eller PS3.
    Og kik nu bort fra det som PS3 kan og Wii ikke kan , det drejer sig pt KUN om de nævnte sport spil , eller hvad man kalder dem .




    SMLDK

  • Wii har klart flere sports spil til motion controller, den er også billigere og har flere gadgets af udstyr som kan bruges til motion control. Jeg har ikke en Wii, så jeg kan ikke udtale mig mere om det.


    Men PS3'en har bedre hardware og jeg kan forestille mig at ps3'en vil vinde over Wii'en spil kvalitets mæssigt hvis nintendo ikke kommer med en hd Wii. Eneste problem er at PS3'en er dyrerer og spillene ligeså

  • De to konsoller er svære at sammenligne.. Som det er nu har Wii'en motion controller som den eneste, men inden længe ser man nok mange spil til PS3 motion controller.. PS3 slår Wii'en med mange længder hvad angår hardware, så når PS3 kommer ordentligt ind på markedet med motion controller ser vi nok flere spil - til begge konsoller


    Jeg har både en PS3 og Wii, fordi de er så forskellige.. Wii er nem at gå til og god til venner og familie, mens PS3 er meget mere seriøs og realistisk

  • Har lige købt Playstation Move til min bror, og vi har brugt en del tid med det, og det er langt mere præcis end Wii's løsning (Han har også en Wii).


    Især bordtennis spillet i Sports Champions viser hvor meget man kan med Move controlleren.


    Dét der falder ud til Wii's fordel idag, er at der er en del flere spil at vælge imellem... Men der kommer selvfølgelig en del spil fremover til PS Move...


    - og så er grafikken langt federe på PS3'eren.


    - og går man hele vejen med 3D tv og briller, ja, så står du med move controllere og agerer i et 3D univers... skal nok blive fedt.

  • vil ikke sige at der er lige så mange spil til PS3 move som der er til wii, MEN der findes en hel del lortespil der er sloppy mht. kodning af bevægelse til wii... Det kommer der nok også til PS3 move, men det kommer an på hvor nemt det er at programmere til PS3 move systemet og udnytte det.


    Hvis du har lidt kriller i fingrene efter at programmere og bruge move/wiimotes til andet end at fægte med, så hop på wii, da wiimotenes funktioner er rimelig veldokumenterede + wii er en del nemmere at programmere til end PS3. Hvad angår hackability kan jeg ikke komme ind på PS3 move, da jeg ikke har læst så meget om systemet endnu.


    Wii er self. en del bagud mht. dens hardware i forhold til 360 og PS3, den er i princippet bare en overclocket gamecube med motioncontrol.... åh ja, du kan spille gamecube spil på den... Kun ældre PS3'ere er bagudkompatible med PS2 spil skulle det have interesse...


    giv det evt. lidt tid og se hvad du har penge til... Der skal nok komme en forbedret wii og flere spil til PS3 move... I hvert fald ville jeg vente med PS3 move til der kommer flere spil for at sondere markedet til den tid.


    Jeg har selv overvejet at komme af med min 360'er til fordel for en PS3, dog mest pga. Wipeout HD og Gran Turismo 5 :D

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

    Rettet en gang, sidst af Foxx ().

  • Jeg siger tak indtil videre.
    Havde tjekket Sony og Wii lidt , men Sony er ikke videre meddelsom på deres side.
    Og Wii havde jeg hørt om med deres spil og antal , men vil hellere ikke købe en af hver , men som det er nu er det vel løsning , nahhhhhhhhhhhhhhh.
    Havde håbet jeg kunne slå 2 fluer med et smæk og købe PS3 , men så heldig er jeg nok ikke.
    Det der Move fra Sony , er det noget af det samme som det fra Wii ?????




    SMLDK


  • Move kører på det samme princip som wii med at man skal bruge bevægelser for at interagere med spil. Med begge systemer bruger man en controller med indbyggede accelerometre og gyroskoper sammen med et system konsollen kan bruge til at kortlægge controlleren i rummet.


    Nintendo's system med wiimote fungerer ved at bruge en sensor bar der placeres på eller under fjernsynet. Sensorbar'en er ikke meget mere end et stykke akrylplast med en infrarød LED i hver ende. Wiimoten opfanger det infrarøde lys fra sensorbar og kombinerer dette med accelerations- og gyroskopdata for til sidst at sende information tilbage til konsollen via bluetooth.
    Bagdelen ved dette system er at det kan forstyrres af andre infrarøde kilder, fx. fjernbetjeninger og stearinlys. Fordelen er at man kan hacke systemet til at være brugbart til andre formål.


    PS3 move bruger et webcam til at opfatte controllernes position i rummet ved at bruge lyskuglen (orb) som referencepunkt sammen med accelerometre og et kompas. Blandt andet gør kompasset (magnetometret) det muligt for controlleren at virke selvom konsollens webcam ikke kan se hvor controlleren er (også kaldet dead reckoning).
    Efter min erfaring med wiimote er det ved dead reckoning at der tit kan opstå fejl hvis ikke lige sensorbar'en står det rigtige sted eller ikke kan ses af controlleren, det kan nogen gange opleves i spil hvor man primært skal pege wiimoten mod gulvet (fx. i golf og bowling).


    Sidst, men ikke mindst, folk glemmer at nævne at med en PS3 får man også sixaxis funktionen i controlleren der følger med, dog er der ikke mange spil der udnytter dette. Eneste spil jeg er sikker på der udnytter sixaxis er Flower, men der skal nok være en flysimulator eller to derude der også kan drage nytte af det.

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Til Foxx , hold da op , mange tak for den belæring , det var sgu til at forstå.
    Jeg hældte mest til PS3 fra starten da den kan meget mere end det , men skulle lige overbevises.
    Satser så på at Sony får flere spil til deres Move





    SMLDK

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Pulse
    Foxx <- En hel del flyspil kan bruge controllerens sixaxis funktion... bl.a. Hawx.


    Og du kan bruge det i GTA 4 til at flyve helikoptere... fungerer ganske glimrende. :9xo


    I see.... tror dog til flyspil at jeg vil bruge mit joystick som kan sammen med PS3 også :) Får snart en PS3 fra England, så det er godt at vide :D
    GTA 4 er dog ikke på listen over spil der skal skaffes til den da jeg allerede har GTA 4 på steam og xbox :roller:

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • PS3 100%


    Hvis du stiller Wii og Kinect op imod PS3 Move så er der en klar vinder.
    PS3 Move virker meget bedre. De andre to har igen følsomhed, det virker nærmest som om du spiller på autopilot med dem.

  • du kunne jo også overveje en xbox 360.
    men hvis du stiler xbox op mod ps3 er det ligsom at stille coca cola op over for en pepsi.
    du vælger på udsenet.
    men som sagt kan ps3 lidt mere på det ene punkt og xbox 360 mere på et andet punkt.
    og til sidst vil jeg råde dig til at købe en xbox eller ps3.
    du får mere!

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af madan
    du kunne jo også overveje en xbox 360.
    men hvis du stiler xbox op mod ps3 er det ligsom at stille coca cola op over for en pepsi. du vælger på udsenet.
    men som sagt kan ps3 lidt mere på det ene punkt og xbox 360 mere på et andet punkt.
    og til sidst vil jeg råde dig til at købe en xbox eller ps3.
    du får mere!


    BLASFEMI!! :boxing:


  • Hvad er det liiiige at xbox'en kan som ps3'eren ikke kan?


    - hvis vi ser bort fra Kinect og Move.

  • Tror såmen ikke Xbox'en kan noget PS3'en ikke kan, men efter min mening
    er online delen lavet MEGET MEGET bedre på Xbox'en end den er på PS3'en.


    Her tænker jeg på party's med venner, som fx spiller samme eller et andet spil.


    Arkade delen på Xbox'en er også super..
    Og så skal man bl.a. ikke først downloade noget, og bagefter installere det..


    Man kommer aldrig til enighed med hvilken der er bedst..


    For mit vedkommende solgte jeg PS3'en da den bare samlede støv.
    Jeg har en rigtig dejlig bluray afspiller, så det har jeg ikke brug for i PS3'en.


    Så den blev solgt, og lige nu har jeg så min røde limited edition xbox elite,
    samt den nye Slim model.


    Og så har jeg self. Kinect som jeg har været beta tester på i laaaang laaang tid.. :)


    Køb den konsol i synes i kan bruge.. Eller til de spil i nu vil spille.


    Færdig slut, bum finale, aldrig mere, helt færdig, bummelum!!