Nyt grej: trådløs router og lydløs harddisk

  • Hejsa.
    Jeg er ved at skille mig af med min trådløse router, så jeg skal have mig en ny en. jeg aner ikke hvad jeg skal gå efter. Den skal gerne være hurtig og kunne fungere med min gamle bærbare uden at det begrænser den til gamle computere. Hvad skal jeg gå efter? Den må gerne pæn at se på også.
    Desuden leder jeg efter en trådløs netværks-"kort" med USB-tilslutning til min stationære.
    Jeg vil også have købt mig en ny harddisk til min stationære. det skal være 3.5", SATA II og være meget støjsvag. Jeg overvejer om det skal være WD caviar green 1000 GB. Nogen andre bud?


    Jeg håber I vil hjælpe med nogle forslag.


    Hilsen Lauge

  • Mht. trådløs router:


    For tiden er et godt bud på en god router Netgears WNDR37AV (eller WNDR3700, det skulle være samme hardware så vidt jeg ved), eller hvis budgettet ikke helt er til det D-Links DIR-655.
    WNDR37AV
    DIR-655


    Om de er pæne at se på er vel subjektivt, så det kan jeg ikke rigtigt svare dig på. Hvis de ikke er skal du vel ud i noget Apple Airport for at få noget der er designet til at se andet en funktionelle ud ;)


    Mht. USB wifi dongle:


    Jeg kan ikke rigtigt give dig et bud på en god dongle, udover at hvis du køber en fra et af de større firmaer (D-Link, Cisco/Linksys og Netgear), så burde du få noget der fungerer rimeligt.


    Mht. Harddisk:
    Den harddisk du har fundet er vel udemærket, hvis du ikke skal bruge den til dit operativsystem eller applikationer, dvs. det er en udemærket disk til at fungere som lager.


    Hvis det skal være den primære disk i din computer bør du købe dig en 7200RPM disk, f.eks. WD Caviar Black eller en Samsung F3.
    Caviar Black
    Samsung F3


    Jeg ville personligt gå efter Samsung disken, primært fordi den er billigere men også fordi Samsung er kendt for at lave diske der ikke larmer så meget.
    Men det er lidt som et religionsspørgsmål, alle har deres egne præferencer, så det er lidt op til dig ;)

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.